منظور از حباب بیت کوین چیست؟

  • 08:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

حباب بیت کوین؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از حباب بیت کوین چیست؟ آیا قیمت بیت کوین حباب داره؟ دلایل حبابی نبودن بیت کوین چیست؟ حباب بیت کوین باعث چه چیزی میشه؟ آیا بیت کوین ضد حباب هست؟ آیا بیت کوین دلیل نیاز ما به خرید ارز دیجیتال هست؟ چرا هنوز بیت کوین رشد می کنه؟

شاید شما هم با افزایش تب و تاب ارزهای دیجیتال، دوست دارین تا وارد این بازار پرنوسان بشین و رمزارز بخرین، ولی چیزی که در شما شک و تردید ایجاد می کنه این جمله هست که بارها شنیدین، بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین حباب داره و دیر یا زود قیمت اون به شدت می ریزه. به صورت ساده تعریف حباب در اقتصاد نشون دهنده دارایی هست که بیش از ارزش واقعی اون قیمت گذاری شده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله منظور از حباب بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره حباب بیت کوین بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم.

حباب بیت کوین چیست؟

حباب بیت کوین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که حباب بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اصطلاح حباب واسه ارز دیجیتالی مثل بیت کوین(BTC) به این دلیل به کار برده میشه که بعضی از تریدرها باور دارن که رمزارز بیت کوین افزایش قیمت های شدیدی داره و به زودی ریزش شدیدی هم تجربه می کنه. حباب در اصل گوی های خالی هستن که داخل اون ها رو فقط هوا تشکیل میده. یه لمس کوچیک کافیه تا حباب ها بترکن و از بین برن. الان قیمت بیت کوین به وسیله بعضی از افراد به حباب تشبیه میشه، چون فقط یه نوسان شدید لازمه تا بیت کوین ریزش شدیدی تجربه کنه و قیمت اون تا حد زیادی بریزه.

جالب اینجاست که بدونین حباب در بازار رمزارزها به این معنی هست که یه ارز دیجیتال مثل بیت کوین با قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خودش خرید و فروش میشه. مثلا قیمت یه رمزارز به دلیل افزایش تقاضا و اعتماد بی پشتوانه افراد نسبت به ارزش ذاتی،به بالاترین حد خودش میرسه و بعد از اینکه بازار به ارزش ذاتی اون پی میبره، با ریزش و افت قیمتی شدیدی روبرو میشه. ترس از حبابی بودن رمزارزها چیز تازه ای نیست و خیلی از سرمایه گذاران حق دارن که واسه ورود به دنیای سرمایه گذاری که هیچ پایه و اساسی نداره، شک و تردید داشته باشن.

مقاله پیشنهادی: دلایل خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی

دلایل حبابی نبودن بیت کوین

دلایل حبابی نبودن بیت کوین

همونطور که گفتیم، با توجه به نوظهور بودن بیت کوین و عدم شناخت بخش بزرگی از جامعه نسبت به این رمزارز، نمیشه ارزش یا قیمت ذاتی و بنیادی این ارز دیجیتال رو مشخص کرد و بنابراین کسی هم نمی تونه بگه که این قیمت فعلی حباب هست یا نه. برخی دلایل وجود دارن که حبابی نبودن بیت کوین رو ثابت می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم.

•    یکی از دلایل حبابی نبودن بیت کوین این هست که تریدرها قیمت اصلی این رمزارز رو مشخص می کنند. اون ها با دانش تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین رو پیش بینی می کنند. در معاملات بیت کوین همه چیز طبق دانش و اطلاعات تریدرها پیش میره، بنابراین، حباب بیت کوین واقعیت نداره.
•    یکی دیگه از دلایل حبابی نبودن بیت کوین، نوسانات زیاد و نامحدود هست. بهتره بدونین بیت کوین در طول 24 ساعت بازاری پر از نوسان داره. از اونجایی که حجم نقدینگی در بازار رمزارزها کمتر هست، نوسانات هم زیاده و به همین دلیل احتمالی حبابی بودن بیت کوین کم میشه.
•    تنها موردی که روی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) تاثیر می ذاره، عرضه و تقاضا نیست. ماینرها هم در محاسبه قیمت اون نقش دارن.
•    طبق باور بعضی از تریدرها بیت کوین حباب نداره، ولی بخش های دیگه اقتصاد حبابی هستن و روی قیمت بیت کوین تاثیر می ذارن. به همین دلیل بیت کوین افزایش قیمت داره.
•    افرادی که به حبابی بودن ارز دیجیتال بیت کوین باور دارن، باید به این سوال جواب بدن که انتهای رشد قیمت بیت کوین کجاست.

آیا بیت کوین ضد حباب است؟

آیا بیت کوین ضد حباب است؟

به نظر شما آیا بیت کوین ضد حباب است؟ بهتره بدونین میشه باور داشت که بیت کوین ضد حبابه و قیمت اون به دلیل حباب در سایر نقاط اقتصاد در حال بالا رفتن هست. سرمایه گذاران زیادی در پاسخ به حباب گسترده ای که در اوراق قرضه حاکمیتی می بینن، بیت کوین می خرن و به اعتقاد اون ها دولت با چاپ پول سعی در خنثی سازی اون خواهد داشت. بنابراین قبل از اینکه بیت کوین رو به حباب بیت کوین متهم کنیم، قبل از اینکه به این نتیجه برسیم که قیمت فعلی اون هیچ وقت منعکس کننده کاربر اون در دنیای آشفته و نامطمئن نیست، بذارین از خودمون بپرسیم که بیت کوین قراره به کجا برسه و چه تغییراتی در دنیا به وجود بیاره؟!

مقاله پیشنهادی: چرا بیت کوین به طرح سگویت(SegWit) نیاز دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله منظور از حباب بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره حباب بیت کوین بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم. همونطور که گفتیم، اصطلاح حباب واسه ارز دیجیتالی مثل بیت کوین(BTC) به این دلیل به کار برده میشه که بعضی از تریدرها باور دارن که رمزارز بیت کوین افزایش قیمت های شدیدی داره و به زودی ریزش شدیدی هم تجربه می کنه. برخی از دلایل وجود دارن که حبابی بودن بیت کوین رو نقض می کنند و می تونین با خیال راحت معاملات خودتون رو انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد منظور از حباب بیت کوین چیست؟

در مورد منظور از حباب بیت کوین چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 97 = ?