آموزش استخراج بیت کوین

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش استخراج بیت کوین"


  • 20:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

آموزش استخراج بیت کوین؛ استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک های معتبر است که سوابق تراکنش ها رو به دفتر کل عمومی بیت کوین (BTC) اضافه میکنه که به اون زنجیره بلوک میگویند. این یکی از اجزای حیاتی شبکه بیت کوین است زیرا به اصطلاح مشکل خرج مضاعف را حل میکند. در این مقاله قصد داریم استخراج بیت کوین رو بررسی کنیم. چرا که با بررسی قیمت بیت کوین خیلی ها به این نتیجه رسیدن که استخراج بیت کوین یک کار درامد زا و آینده دار هستش.

استخراج بیت کوین چگونه کار میکند؟

ماینینگ(به طور کلی استخراج بلاک چین) از انگیزه های اقتصادی برای ارائه روشی قابل اعتماد برای سفارش داده ها استفاده میکنه. اشخاص ثالثی که تراکنشها رو سفارش میدن غیرمتمرکز هستند و برای رفتار صحیح، پاداش های پولی دریافت میکنن. برعکس، هرگونه رفتار نادرست منجر به از دست رفتن منابع اقتصادی میشود، حداقل تا زمانی که اکثریت صادق باشند.

آموزش استخراج بیت کوین

درمورد استخراج بیت کوین، این نتیجه با ایجاد زنجیره ای از بلوک ها به دست میاد که میشه از نظر ریاضی ثابت کرد که به ترتیب صحیح و باتعهد خاصی از منابع روی هم چیده شده اند. این فرآیند به ویژگی های ریاضی هش رمزنگاری بستگی داره . راهی برای رمزنگاری داده ها به روشی استاندارد هش ها یک ابزار رمزنگاری یک طرفه هستند، به این معنی که رمزگشایی آنها در داده های ورودی آنها تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه هر ترکیب ممکن آزمایش بشه تا زمانی که نتیجه با هش داده شده مطابقت داشته باشه.

بنابراین، بیت کوین چگونه استخراج میشود؟ این کاری است که استخراج کنندگان بیتکوین انجام میدن: آنها در هر ثانیه تریلیون ها هش رو می چرخونن تا زمانی که موردی رو پیدا کنن که شرایطی به نام سختی رو برآورده کنه. هم سختی و هم هش، اعداد بسیار بزرگی هستند که در بیت ها بیان میشن، بنابراین شرط به سادگی مستلزم آن است که هش کمتر از سختی باشه.

چقدر طول میکشد تا یک میلیون بیت کوین استخراج شود؟

ایجاد یک BTC معمولا حدود ۱۰ دقیقه طول میکشد، اگرچه این فقط برای پردازنده های قوی صادق است. سخت افزار استخراج بیت کوین که استفاده میکنید تعیین میکنه که چقدر سریع میتونید ماین کنید. 

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

از بسیاری جهات، استخراج بیت کوین با استخراج طلا قابل مقایسه است. استخراج رمزنگاری(درمورد بیت کوین) یک عملیات کامپیوتری است که بیت کوین جدید ایجاد میکنه و معاملات و مالکیت ارزدیجیتال رو ردیابی میکنه. استخراج بیت کوین و طلا هردو انرژی بر هستند و میتونن پاداش های مالی قابل توجهی ایجاد کنند. بنابراین، میتونید بیت کوین رو استخراج کنید تا سود و پاداش کسب کنید.

آموزش استخراج بیت کوین

برخی از ماینرهای بیت کوین استخرهای استخراج بیت کوین رو با ترکیب تلاش های خود با سایر ماینرها ایجاد میکنن. گروه هایی از ماینرهایی که باهم کار میکنند شانس بیشتری برای کسب پاداش و تقسیم سود دارند. علاوه بر این، اعضای یک استخر ماینینگ برای اینکه بخشی از استخر باشه، هزینه ای میپردازند. اگر تمرکز شما روی پول نیست، اگر از بازی با کامپیوتر و یادگیری درمورد این فناوری جدید لذت میبرید، ممکنه بخواهید بیت کوین استخراج کنید. به عنوان مثال، هنگام ایجاد پیکربندی استخراج بیت کوین، میتونید نحوه عملکرد رایانه و شبکه های مبتنی بر بلاک چین رو بیاموزید. 

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

اگر می‌پرسید آیا استخراج بیت ‌کوین قانونی است یا خیر، با توجه به پذیرش توسط حوزه‌های قضایی مختلف، پاسخ مثبت است. به عنوان مثال، Enigma (مستقر در ایسلند) یکی از گسترده ترین عملیات استخراج بیت کوین در جهان را افتتاح کرد. استخراج کریپتو در اسرائیل یک تجارت محسوب می شود و مشمول مالیات بر درآمد شرکتی می شود.

آموزش استخراج بیت کوین

از سوی دیگر، ماینرهای رمزنگاری توسط شبکه اجرای جرایم مالی(FinCEN) در ایالات متحده به عنوان انتقال دهنده پول در نظر گرفته می شوند، به این معنی که ممکن است مشمول قوانین حاکم بر این رفتار باشند. علاوه بر این، در نزدیکی پایه آتشفشان کونچاگوا، طبق اعلام نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور در نوامبر 2021، یک "شهر بیت کوین" جدید به شکل یک سکه ساخته خواهد شد.

استخراج بیت کوین با انرژی زمین گرمایی در سراسر شهر تامین خواهد شد. السالوادور با کمک ارائه‌دهنده  زیرساخت‌های ارز دیجیتال Blockstream، یک میلیارد دلار«باند بیت‌کوین» جمع‌آوری می‌کند تا ساخت و ساز شهر را آغاز کند. با این حال، در الجزایر، نپال، روسیه، بولیوی، مصر، مراکش، اکوادور و پاکستان استخراج بیت کوین ممنوع است. همیشه باید قوانین محلی محل زندگی خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا استخراج بیت کوین در حوزه قضایی شما قانونی است یا خیر.

پرداخت ماینرهای بیت کوین چگونه است؟

این شبکه کار انجام شده توسط ماینرهای بیت کوین را در قالب ارائه پاداش برای تولید بلوک های جدید تشخیص می دهد. دو نوع پاداش وجود دارد: بیت کوین جدیدی که با هر بلوک ایجاد می شود و هزینه هایی که کاربران برای انجام تراکنش در شبکه پرداخت می کنند. پاداش بلاک بیت کوین تازه ضرب شده، به مبلغ 6.25 بیت کوین تا می 2020، بیشترین درآمد ماینرها است. این مقدار برنامه ریزی شده است که در فواصل زمانی ثابت تقریباً چهار ساله به نصف کاهش یابد تا در نهایت بیت کوین دیگری استخراج نشود و تنها کارمزد تراکنش ها امنیت شبکه را تضمین کند.

آموزش استخراج بیت کوین

 تا سال 2040، پاداش بلاک به کمتر از 0.2 بیت کوین کاهش خواهد یافت و تنها 80000 بیت کوین از 21 میلیون بیت کوین باقی خواهد ماند. تنها پس از سال 2140 ماینینگ عملاً پایان می یابد زیرا بیت کوین نهایی به آرامی استخراج می شود. حتی اگر پاداش بلاک در طول زمان کاهش می‌یابد، نصف شدن‌های گذشته به میزان زیادی با افزایش قیمت بیت ‌کوین جبران شده است. در حالی که این تضمینی برای نتایج آینده نیست، استخراج کنندگان بیت کوین از اطمینان نسبی در مورد چشم انداز خود برخوردار هستند. 

چگونه سخت افزارمناسب را برای استخراج بیت کوین انتخاب کنیم؟

اگر کنجکاو هستید که چگونه در مورد استخراج بیت کوین اقدام کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برای استخراج بیت کوین، تنها گزینه شما خرید یک دستگاه استخراج بیت کوین است، به عنوان مثال، یک دستگاه مدار مجتمع خاص برنامه، که معمولا به عنوان ASIC شناخته می شود. این دستگاه ها فقط می توانند بیت کوین استخراج کنند، اما در انجام این کار بسیار کارآمد هستند.

آنها به قدری کارآمد هستند که معرفی آنها در حدود سال 2013 باعث شد سایر انواع دیگر دستگاه های ماینینگ محاسبه کننده تقریباً یک شبه منسوخ شوند. اگر به دنبال استخراج با CPU های رایج، GPU یا FPGA های پیشرفته تر هستید، باید به دنبال سکه های دیگر باشید. اگرچه این دستگاه‌ ها می‌توانند بیت ‌کوین استخراج کنند، اما این کار را با سرعت پایینی انجام می‌دهند که فقط اتلاف وقت و برق است. برای مرجع، بهترین کارت گرافیک موجود درست قبل از ظهور ASIC ها، AMD 7970، 800 میلیون هش در ثانیه تولید می کرد.

اقتصاد استخراج بیت کوین

مانند کسب و کار املاک و مستغلات، استخراج بیت کوین همه چیز در مورد مکان است. مکان های مختلف در جهان میانگین قیمت برق متفاوتی خواهند داشت. برق خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اغلب برای استخراج از معادن بسیار گران است تا از نظر مالی مقرون به صرفه باشد. با توجه به اینکه قیمت برق اغلب بین 0.15 تا 0.25 دلار در هر کیلووات ساعت است، استخراج بیت کوین در مناطق مسکونی آنقدر زیاد است که نمی تواند به طور مداوم سودآور بماند. 

ماینرهای حرفه ای بیت کوین اغلب عملیات خود را در مناطقی انجام می دهند که برق بسیار ارزان است. برخی از این مناطق عبارتند از منطقه سیچوان در چین، ایسلند، منطقه ایرکوتسک در روسیه و همچنین برخی مناطق در ایالات متحده و کانادا. این مناطق معمولاً دارای نوعی تولید برق محلی ارزان قیمت مانند سدهای برق آبی هستند.

آموزش استخراج بیت کوین

قیمت‌هایی که این ماینرهای بیت ‌کوین از آن بهره می‌برند اغلب کمتر از 0.06 دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود، که معمولاً به اندازه‌ای پایین است که حتی در زمان رکود بازار سود کسب کند. به طور کلی، قیمت های زیر 0.10 دلار برای حفظ یک عملیات انعطاف پذیر توصیه می شود. 

یافتن مکان مناسب برای ماینینگ تا حد زیادی به شرایط فرد بستگی دارد. افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ممکن است نیازی به بیرون رفتن از خانه خود نداشته باشند، در حالی که افرادی که در کشورهای توسعه یافته هستند احتمالاً موانع بیشتری برای ورود دارند. جدای از انتخاب سخت افزار، سود و درآمد یک ماینر به شدت به شرایط بازار و حضور سایر ماینرها بستگی دارد.

مقایسه سودآوری سخت افزار ماینینگ

چندین ماشین حساب آنلاین در وب سایت هایی مانند AsicMinerValue، CryptoCompare و Nicehash وجود دارد، که در آن ها می توان به سرعت سودآوری یک دستگاه ماینینگ را بررسی کرد. همچنین تخمین سود به صورت دستی با فرمول زیر امکان پذیر است:

 آموزش استخراج بیت کوین

این فرمولی است که بسیاری از این ماشین‌حساب‌ها از آن استفاده می‌کنند و به سادگی سهم شما را از نرخ هش کلی تقسیم بر کل انتشار شبکه به دلار نشون میده. مقادیر ورودی مورد نیاز یا پارامترها ثابت هستند(زمان بلاک برای بیتکوین 10 دقیقه است، بنابراین شش بلوک در یک ساعت و 44 بلاک در روز استخراج می شود)میتوان اونها رو تو وب سایتهای داده مانند Blockchain.com یا Coinmetrics پیدا کنید. برای یافتن سود، باید هزینه برق را نیز کم کرد. به لطف معادل بین کیلووات و کیلووات ساعت، این می تواند به سادگی ضرب مصرف برق دستگاه در 24 ساعت در روز و قیمت برق در هر کیلووات ساعت باشد. 
در زیر جدولی وجود دارد که ASIC های اصلی در حال حاضر در بازار و دوره بازپرداخت آنها را نشان میدهد. یعنی چقدر طول می کشد تا سرمایه گذاری با درآمدهای فعلی کاهش یابد. شایان ذکر است که سود استخراج ‌کننده بیت ‌کوین در طول زمان به شدت در نوسان هستش و تعمیم یک روز در آینده میتونه منجر به نتایج نادرست بشه. با این وجود، این یک معیار مفید برای درک اثربخشی نسبی هر دستگاه است. 

  آموزش استخراج بیت کوین

آموزش استخراج بیت کوین

آموزش استخراج بیت کوین

همانطور که در جدول مشاهده می شود، هیچ یک از ASIC ها با قیمت 0.20 دلار در هر کیلووات ساعت سود نمی کنند. عملکرد نسبی اکثراً برای هر یک از نسل جدید ASIC یکسان است، در حالی که اگر برق ارزان باشد، مدل‌های قدیمی ‌تر می‌تونند پیشنهاد جذابی باشن. به عنوان مثال، Canaan AvalonMiner 1066 بازده انرژی پایینی دارد اما قیمت بسیار پایینی نیز دارد، که علیرغم اینکه یک مدل نسبتاً قدیمی است، آن را نسبتاً در قیمت پایین برق رقابتی می کند.

Bitmain S17 Pro، نسل قبلی ASIC، به دلیل هزینه پایین ‌تر همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما با افزایش نرخ قیمت برق مرجع، به سرعت غیر جذاب میشه. به نظر میرسد دستگاه های MicroBT متعادل ترین عملکرد را برای ماینینگ دارند. یکی از آخرین مسائلی که باید در نظر گرفت این است که این جدول در یک بازار صعودی گردآوری شده است. سود ممکن است بالاتر از حد متوسط باشد، اگرچه نصف شدن سال 2020 هنوز تازه است و ممکن است با انتشار کمتر بیت کوین، اثر را متعادل کند.

کلام پایانی

استخراج بیت کوین از هیچ سرمایه گذاری دیگری مستثنی نیست. همونطور که پتانسیل بالقوه برای پاداش دارد، مشکلاتی برای ریسک و خطرات هم وجود دارد. امیدواریم این راهنما نقطه شروع مناسبی برای ارزیابی بیشتر هر دو باشد. 


نظرات کاربران در مورد آموزش استخراج بیت کوین

در مورد آموزش استخراج بیت کوین نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 81 = ?