آموزش ترید ارزهای دیجیتال (آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش ترید ارزهای دیجیتال (آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال)"


  • 16:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 64 دقیقه

موضوع آموزش ترید ارز دیجیتال یکی از بحث های مهمی بود که لازم دونستیم در این مقاله بطور اختصاصی به اون بپردازیم. بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته رشد خیلی خوبی داشته و توجهات فراوانی رو به خودش جذب کرده. افراد زیادی در سرتاسر دنیا هستن که وارد این بازار شدن تا از دارایی های خودشون در برابر تورم های افسار گسیخته محافظت کنن. ولی ورود بدون بررسی های لازم و بدون داشتن پیشنیازها و الزامات به این بازار ممکنه تبعات مالی سنگینی برای تریدرهای غیرحرفه ای بوجود بیاره. ما در این مقاله به آموزش ترید و معامله گری در ارزهای دیجیتال می پردازیم. اگر شما هم میخواین وارد این بازار بشین یا از انواع سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنین، ابتدا این مقاله رو مطالعه کنین و بعد وارد این بازار بشید.

ترید یا معامله گری یا خرید فروش چیست؟

آموزش ترید در ارزهای دیجیتال

در حالت کلی، ترید Trade یا معامله یه مفهوم پایه اقتصادی به معنی خرید و فروش کالا یا خدمات همراه با پرداخت پول از طرف خریدار به فروشنده یا تبادل کالا یا خدمات بین طرف های معامله هست. معامله میتونه بین تولید کننده، واسطه و مصرف کننده باشه. معاملات بین المللی، به کشورها اجازه میده بازارهاشونو برای عرضه کالا یا خدمات گسترش بدن که در نتیجه اون بازار و قیمت ها رقابتی تر میشه و مصرف کننده میتونه محصول ارزونتری داشته باشه.
در بازارهای مالی، ترید یا معامله اشاره داره به خرید و فروش ابزارهای مالی برای کسب سود. این ابزارهای مالی میتونه شامل دارایی های مختلف از قبیل اوراق بهادار Securities مثل سهام در بازار بورس، یا کالا Commodities مثل فلزات گرانبها، نفت و ...، یا پول مثل پول فیات Fiat Money (دلار، یورو و...) و رمزارز Cryptocurrency )بیت کوین، اتریوم و...)، یا دارایی های مشتقه Derivatives مثل معاملات بازار فیوچرز بشن. در این مقاله تمرکز ما بیشتر بر روی رمزارزها یا اصطلاحا ارزهای دیجیتال خواهد بود. 

برای ترید ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم؟

برای شروع ترید ارز دیجیتال، اولین کاری که باید بکنین اینه که تصمیم بگیرین چجوری میخواین وارد این بازار بشین. دو مسیر برای ترید ارزهای دیجیتال وجود داره: اول، سرمایه گذاری روی قیمت یه رمزارز با استفاده از CFD ها، دوم اینکه خود رمزارز رو در یه صرافی ارز دیجیتال بخرین و منتظر بشین تا قیمتش بره بالا که در ادامه توضیح مختصری از هر کدوم ارائه میشه:

•    ترید ارزهای دیجیتال با استفاده از CFD ها:

CFD یه قراردادیه که شما توافق میکنین تفاوت در قیمت یه رمزارز رو از زمان باز کردن پوزیشن خودتون تا بستن پوزیشن معامله کنین. شما در این روش به جای خریدن رمز ارز و مالکیت بر اونها، روی قیمت بازار سرمایه گذاری میکنی. اگر پوزیشن لانگ (Long) باز کنین و قیمت بالا بره شما سود میکنین و اگر قیمت پایین بیاد ضرر میکنین، برعکس این برای پوزیشن شورت (Short) صادقه. مقاله آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل هم میتونه برای شما مفید باشه.
ترید ارزهای دیجیتال با استفاده از CFD ها هر چند مزایایی داره ولی برای افرادی که تازه میخوان وارد این بازار بشن و از دانش تحلیلی کافی برخوردار نیستند اصلا توصیه نمیشه، چون کار با CFD ها آنچنان راحت نیست.
نوسان های شارپی قیمت در بازار کریپتوکارنسی، میتونه کل دارایی های شما رو در پوزیشن های لانگ و شورت به خطر بندازه و صفرشون کنه. همچنین با توجه به تحریم هایی که کشور ما باهاشون درگیره انتقال پول به کارگزاری هایی که از CFD ها پشتیبانی میکنن، دردسر های خاص خودش رو داره. بنابراین، اگر مبتدی هستید و یا ساکن ایران هستین یک روش امن تر دیگه برای شما این هست که میتونین به اون طریق تریدهاتونو انجام بدین.

•    ترید ارزهای دیجیتال در یک صرافی:

آموزش ترید ارزهای دیجیتال

یه روش مطمئن تر دیگه اینه که با ایجاد یه حساب کاربری در یکی از صرافی های ارز دیجیتال، خود رمز ارز رو بخرین و مالکیتشو به دست بیارین، در این روش، هدفتون اینه که دارایی کریپتویی خودتون رو نگه دارین تا قیمتش بره بالا. در قسمت بعدی معیارهای مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال رو آوردیم تا انتخاب راحت تری داشته باشین.

الزامات و پیشنیاز های ترید ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال برای افراد تازه کار و مبتدی و کسایی که تجربه فعالیت در بازارهای مشابه ندارن میتونه پرمخاطره و چالش برانگیز باشه، حتی افراد با تجربه هم مدام باید در حال یادگیری باشند. در ادامه مقاله ترید ارز دیجیتال به چند مورد از پیش نیازهای ورود به بازارهای مالی علی الخصوص بازار ارزهای دیجیتال اشاره میکنیم:

•    نحوه کار بازار ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید

بازار ارزهای دیجیتال از جهاتی با بازارهای مالی دیگه متفاوته و مکانیزم های خاص خودشو داره. بنابراین، لازمه که قبل از شروع ترید، وقت بذارین و نحوه کار کردن رمزارزها رو آموزش ببینید، و مفاهیم و اصطلاحات رایج در این حوزه رو یاد بگیرین.
بازار رمزارزها یه بازار تشکیل یافته از شبکه های غیر متمرکز ارز دیجیتال هست، به این معنی که، به جای یه سرور مرکزی در یه سیستم بررسی تراکنش های همتا به همتا (Peer-to-Peer) انجام میشه. وقتی که رمزارزها خرید و فروش میشن، تراکنش ها از طریق یک روندی به اسم ماینینگ Mining یا استخراج به بلاک چین – دفتر کل توزیع شده و به اشتراک گذاشته شده - اضافه میشن.
رمزارزها همچنین به نوسان های شدید شهرت دارند و باید توجه داشته باشین که چه عواملی جهت میدن میدن به بازار. مسائلی مثل عرضه اولیه کوین ها ICO ها، سافت فورک ها و هارد فورک های بلاک چین Blockchain Soft Fork / Hard Fork، اخبار فوری فاندامنتال و مقررات جدید دولتی میتونن از جمله این عوامل باشن.
برای اطلاعات بیشتر میتونین مجموعه ای از مقالات مرتبط رو در وبسایت ما مشاهده و مطالعه کنین تا اطلاعات اولیه رو قبل از شروع کارتون آموزش ببینید.

•    بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال پلتفرم هایی هستن که افراد میتونن رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و... رو خرید و فروش کنن. شما میتونین یه رمزارز رو با یه رمزارز دیگه معامله کنین مثلا بیت کوین رو با اتریوم، یا یه رمزارزی رو با پول فیات مثل دلار و ریال و.. بخرید. کاربرها همچنین میتونن رمزارزهای خریداری شده شون رو دوباره به پول فیات تبدیل کنن و به حساب بانکی شون انتقال بدن.
این صرافی ها قیمت لحظه ای جفت ارزهای لیست شده خودشون رو در قالب چارت و با ابزارهایی برای تحلیل تکنیکال نشون میدن. صرافی های مختلفی ارز دیجیتال در دسترس معامله گرها و سرمایه گذارها هستن. بنابراین، انتخاب بهترین اونها قطعا تصمیم مهم و البته سختیه. با این حال، معیارهای ارائه شده در ادامه مطلب میتونه در انتخاب یه صرافی خوب به شما کمک کنه. 

1.    اعتبار و امنیت

یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال اعتبار و امنیت صرافی هستش. تحقیق کنین تا مطمئن شین صرافی که انتخاب میکنین پلتفرم امن و مطمئنیه، اعتبار و امنیت پلتفرم کمکتون میکنه اطمینان حاصل کنین پول واریزی شما به این پلتفرم هدف سوء استفاده قرار نمیگیره. معامله گران زیادی بوده اند که میلیون ها دلار خودشون رو وارد پلتفرم های فیک و تقلبی وارد کرده اند و سرمایه شون به سرقت رفته. بنابراین صرافی انتخاب کنین که خوشنامه و شهرت خوبی داره. 
 

2.    روش خرید

معیار مهم دیگه که در انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشین، روش خرید رمزارزهاست. روش خرید ارزهای دیجیتال در پلتفرم های مختلف متفاوته. بعضی از این پلتفرم ها واریز با حساب بانکی یا بعضی دیگه پی پل Pay Pal رو پشتیبانی میکنن، یا ممکنه در برخی صرافی ها صرفا امکان خرید با رمزارزها برای شما فراهم باشه. در نتیجه باید روی این موضوع تحقیق کنید.

3.    جفت ارزهای پشتیبانی شده

یکی دیگه از معیارهای اساسی در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال تعداد جفت ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی هست. تقریبا همه صرافی ها رمزارزهای اصلی بیت کوین و اتریوم رو پشتیبانی میکنن، ولی برای کسایی که میخوان رمزارزهای دیگه رو معامله کنن صرافی هایی بهتره که تعداد جفت ارزهای ارائه شده بیشتری داشته باشه. صرافی ایران بایننس با پشتیبانی از بیش از 600 جفت ارز بیشترین تنوع را به مشتریان خودش ارئه میکنه. 

4.    کارمز کمتر

ساختار اخذ کارمزد تراکنش ها در صرافی های مختلف فرق میکنه و این مورد هم باید یکی از معیارهای مهم شما برای انتخاب بهترین صرافی دیجیتال باشه. صرافی رو انتخاب کنید که کارمز کمتری اخذ میکنه و کارمزد پنهان هم نداره.

تریدر کیست و تفاوت آن با سرمایه گذار

آموزش ترید و معامله گری در ارزهای دیجیتال

تریدر یه فردیه که به خرید و فروش دارایی های مالی در بازارهای مالی می پردازه، یا برای خودش یا برای یه فرد یا موسسه دیگه. عموما برای تریدرهایی که دارایی هاشون رو برای بلند مدت هولد (Hold) یا نگهداری میکنن از عنوان سرمایه گذار استفاده میشه. بین تریدر و سرمایه گذار (Investor) یه سری تفاوت هست که در ادامه به اونها می پردازیم:

تفاوت ترید و سرمایه گذاری

تفاوت اصلی تریدر یا معامله گر و سرمایه گذار در مدتیه که دارایی ها رو نگه میدارن. سرمایه گذار افق زمانی بلند مدت تری برای هولد کردن دارایی هاش داره، این مدت میتونه از یه سال تا چند دهه متغیر باشه. سرمایه گذار به دنبال سود های بیشتر در مدت زمان طولانی تر هستش و هدفش اینه که یه دارایی رو بخره و در بلند مدت هولد کنه. یکی از مزایای سرمایه گذاری در مقابل ترید اینه که کارمز کمتری پرداخت میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن رو مطالعه کنین.
برعکس سرمایه گذار، تریدر دارایی هاشو برای مدت زمان کوتاه تری نگهداری میکنه. هدف تریدر سود های کمتر در تعداد معاملات بیشتر هست. معمولا تریدرها هم از بازار صعودی با باز کردن پوزیشن های لانگ و هم از بازار نزولی با باز کردن پوزیشن های شورت استفاده میکنن. یکی از معایب ترید کردن در مقایسه با سرمایه گذاری کردن اینه که به علت تعداد معاملات بیشتر، کارمز بیشتری هم پرداخت میکنه ولی خوبی تریدر اینه که در کوتاه مدت سیو سود میکنه و میتونه پولشو برداشت کنه.

تریدرها عموما در یکی از شیوه های معامله گری زیر قرار میگیرن:

پوزیشن تریدر Position Trader: مدت زمان نگهداری پوزیشن ها از چند ماه تا چند سال متغیره

سوئینگ تریدر Swing Trader: مدت زمان نگهداری پوزیشن ها از چند روز تا چند هفته متغیره

تریدر روزانه Day Trader: پوزیشن ها در طول روز باز میمونن و تا شب بسته میشن

اسکالپ تریدر Scalp Trader: عمر پوزیشن ها از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیره و در طول شب پوزیشن باز نمیمونه.

تریدرها معمولا بر اساس عواملی مثل میزان سرمایه موجود، میزان وقتی که میتونن صرف ترید کنن، میزان تجربه، شخصیت تریدر، میزان تلورانس ریسک و عوامل دیگه، یکی از شیوه های معامله گری بالا رو انتخاب میکنن.

6 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای

هر فردی برای موفق شدن در ترید ارزهای دیجیتال باید یک سری ویژگی های داشته باشه. این ویژگی ها علاوه بر اینکه میتونه در زندگی شخص تاثیر فوق العاده بزاره در معاملات ارزدیجیتال هم بی تاثیر نیست و کمک میکنه که تریدر با یه ذهن ارام و با تمرکز بیشتر بروی تحلیل های خود اقدام به باز کردن معامله کنه. ادامه مطلب را در مقاله 6 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای مطالعه کنید.

3 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال را بشناسید

بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال یکی از پر ریسک ترین بازار های مالی دنیاست که فعالیت در اون به دانش و تجربه کافی نیاز داره. بسیاری از افرادی که برای اولین بار وارد این حوزه میشن، اشتباهات مرگباری رو مرتکب میشن که تو بیشتر اوقات باعث از بین رفتن تمام دارایی و سرمایه ی اون ها میشه. با توجه به این که خودمون این مسیر رو قبلا با سختی های فراوان طی کردیم و ضررهای بسیار زیادی رو متحمل شدیم، تصمیم گرفتیم که تو این مطلب به طور کامل اشتباهاتی که باید ازشون خودداری کنین رو، بهتون معرفی کنیم. مقاله ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟ هم میتونه در این زمینه برای شما مفید باشه. ادامه این مطلب را در مقاله 3 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال را بشناسید، مطالعه کنید.

چگونه از ریزش بازار ارز دیجیتال سود بگیریم؟

برای درک بهتر این موضوع بهتره قبل از هر چیزی در مورد ماهیت بازارهای مختلف و ترید ارزهای دیجیتال با هم گفتوگو کنیم. به طور کلی دو دسته بازار مالی وجود داره که به اون ها بازار یک طرفه و بازار دو طرفه گفته میشه. هر کدوم از این بازارها ماهیت و نحوه سود گیری متفاوتی رو دارن که در ادامه در مورد هر کدوم از اون ها بهتون بیشتر توضیح میدیم. بازار یک طرفه به اون دسته از بازارهای مالی گفته میشه که فعالان اون تنها میتونن در یک جهت معاملات خودشون رو انجام بدن. به عبارت ساده تر برای فعالیت در این نوع بازار ها تنها یک گزینه وجود داره که اون هم خرید (Buy یا Long) است. بورس ایران در این دسته قرار میگیره و تنها با خرید و افزایش قیمت یک سهام میتونین کسب سود کنین.  ادامه این مطلب رو در مقاله چگونه از ریزش بازار ارز دیجیتال سود بگیریم، مطالعه کنید. 

اهمیت روانشناسی ترید در بازار ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه بخوایم در مورد این موضوع که روانشناسی ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ صحبت کنیم، بهتره بریم سر اصل مطلب و بررسی کنیم که روانشناسی ترید در بازار ارز دیجیتال چیست؟ به طور کلی بازارهای مالی مختلف از جمله بازار کریپتوکارنسی ها، دارای سه بعد مختلف هستن که شامل موارد زیر است. ادامه این مطلب را در مقاله اهمیت روانشناسی ترید در بازار ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بررسی مزایای معامله ارزهای دیجیتال دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال کنین. بنابراین، ابتدا باید با انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال آشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش ها اشنا بشین. ادامه مطلب را در مقاله انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند، مطالعه کنید.

بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

همونطور که می دونین، بازار ارز دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال به یکی از بهترین بازارهای معاملاتی در دنیا تبدیل شده که به طور 24 ساعته فعالیت داره و هیچگاه متوقف نمیشه. جالبه بدونین که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین ارتباط مستقیمی با شروع ساعت کاری بورس نیویورک داره. به خاطر همین کاربران این نوع ارز، باید به ساعت کاری بورس نیویورک توجه کافی داشته و هر لحظه پیگیری کنن تا بتونن متوجه آخرین نوسانات و تغییر قیمت ها در بازار ارز دیجیتال بیت کوین بشن. ادامه مطلب را در مقاله بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال مطالعه کنید.

مزایای ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین ترید ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا خیلی از افراد به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشن تا از این مزایا برخوردار بشن. همچنین شما نیز می تونین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال از این مزایا بهره مند بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی مزایای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ادامه مطلب را در مقاله مزایای ترید ارزهای دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال دارای مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که باید با این مفاهیم آشنایی داشته باشین تا مشکلی برای شما پیش نیاد. بهتره بدونین اگه شما مفاهیم مربوط به ترید ارز دیجیتال رو یاد نگیرین، در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با مشکل روبرو میشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. ادامه مطلب را در مقاله اصطلاحات مربوط به ترید ارز دیجیتال کدامند، مطالعه کنید.

معاملات روزانه ارز دیجیتال چیست؟

معاملات روزانه ارزهای دیجیتال در ترید ارزهای دیجیتال زمانی هست که ما دارایی مانند ارز دیجیتال رو در چندین مرتبه در یک روز خرید و فروش می کنیم و این معاملات همگی به سود رسیدن از خرید و فروش و حرکات سریع در بازار داره و تریدرهای روزانه امیدوارن از نوسانات بازار برای کسب درآمد های کوچیک از طریق معامله استفاده کنن. معاملات روزانه برای سرمایه گذارانی که با تجربه هستن می تونن سریع تصمیم گیری کنن. در حالی می تونن با معاملات روزانه پول زیادی رو به دست بیارن، ریسک بالایی داره. به همین دلیل هست که این نوع معاملات برای همه مناسب نیست و سود کمی داره و ممکنه مقداری از پول خود رو در مدت زمان کوتاهی از دست بدین. در واقع این معاملات روزانه یک شغل تمام وقت هستش. بنابراین، اگه در فکر پول در آوردن سریع و آسون هستین، درباره این معاملات بیشتر فکر کنین. ادامه مطلب را در مقاله معاملات روزانه ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

چگونه از لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم لیکوئید شدن رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که لیکوئید شدن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لیکوئید شدن یا Liquidation به فرایند از دست دادن تمامی سرمایه درگیر تریدرها و معامله گران در یه حساب مارجین یا فیوچرز گفته میشه. این اتفاق بدترین اتفاقی هست که برای یه تریدر می تونه اتفاق بیفته و به همین دلیل آشنایی با دلایل رخ دادن و نحوه جلوگیری از اون مهم هست. معمولا از مارجین کال در بازار فارکس و از لیکوئید شدن در بازار ارزهای دیجیتال استفاده میشه و به طور کلی این دو مفهوم تفاوتی با هم ندارن و هر دوی اون ها به یک موضوع اشاره می کنه. ادامه مطلب را در مقاله چگونه از لیکویید شدن در ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم، مطالعه کنید.

نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد ترید ارز دیجیتال برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که ترید ارز دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هست که شما نیز می تونین با استفاده از این روش سود زیادی به دست بیارین. البته باید نکات مهم رو هم زیر نظر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با رعایت این نقاط سود زیادی به دست بیارین. ادامه مطلب را در مقاله نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال کدامند، بخوانید.

کدام ارزها را می توان ترید کرد؟

بازار کریپتو کارنسی ها  و ترید ارزهای دیجیتال شامل ارزهای دیجیتال زیادی هستش که هر کدوم از اون ها ویژگی های خاص خودشون رو دارن و بر اساس این موارد مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران قرار گرفته. شما می تونین با انتخاب یکی از این رمز ارزها و انجام ترید با اون ها سود زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت مقاله از مقاله کدام ارزها را می توان ترید کرد؟ به شما بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید معرفی کنیم تا با این رمز ارزها آشنا بشین. ادامه مطلب را در مقاله کدام ارزها را می توان ترید کرد، بخوانید.

راه های جلوگیری از لیکوئید شدن

لیکوئید یک معیار برای اندازه گیری آسون برای تبدیل یک دارایی به دارایی دیگه مثل پول نقد و بدون تاثیر در قیمت در ترید ارزهای دیجیتال هستش. به زمان ساده، نقدینگی سرعت امکان خرید و فروش رو مشخص میکنه.  نقدینگی بالا به این معنی هست که فرد میتونه بدون نگرانی بابت کاهش یا افزایش قیمت هنگام عرضه دارایی خودش، اون رو تبدیل به پول نقد کنه. نقدینگی پایین، به این معنی هستش که دارایی یا نمی تونه به سرعت تبدیل بشه یا اگه هم تبدیل شه، اثر قابل توجهی بر روی قیمت اصلی اون میزاره . ارزهای دیجیتال دارایی هایی هستن که نقدینگی در اونها اهمیت داره و یک ارز دیجیتال با عمق بازار زیاد و نقدینگی فراوان محل بهتری برای سرمایه گذاری و خرید و فروش هست و با این حال استیبل کوین هایی مانند تتر و کوین هایی مثل اتریوم بیت کوین بسیار لیکوئید هستن. ادامه مطلب را در مقاله راه های جلوگیری از لیکوئید شدن، مطالعه کنید.

چگونه می توان یک تحلیلگر شد؟

تحلیل بازار در ترید ارزهای دیجیتال  یه بررسی عددی و کیفی قابلیت های یه بازار خاص هست. در این تحلیل اندازه بازار از نظر میزان و ارزش مورد تحلیل قرار می گیره که در اون قیمت ارزهای دیجیتال، بهترین نقاط خرید و فروش، حد ضرر و حد سود، نقاط ورود به معامله و خروج و عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می گیرن. زمانی که می خواهین در یه بازار هد سرمایه گذاری کنین، باید بازار رو تحلیل کنین. این تحلیل باید شامل ویژگی های بازار از نظر اقتصادی، اندازه بازار اولیه در هنگام شروع به کار، امکان گسترش بازار، میزان سهم ارز دیجیتال و دارایی مالی در بازار باشه. ادامه مطلب را در مقاله چگونه می توان یک تحلیلگر شد، مطالعه کنید.

تریدر نوسانی کیست؟ و چگونه عمل می کند؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تریدر نوسانی در ترید ارزهای دیجیتال کیست؟ بهتره بدونین تریدر نوسانی معامله گری هست که از استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال برای کسب سود استفاده می کنه. ترید نوسانی نیز نوعی استراتژی هستش که در اون تریدر ها به دنبال سود بردن از حرکات قیمت در یک بازه زمانی کوتاه تا متوسط هستن. هدف تریدر نوسانی، گرفتن نوسانات بازار هستش که طی چند روز تا چند هفته ایجاد می شن. ادامه مطلب در مقاله تریدر نوسانی کیست؟ و چگونه عمل می کند، در دسترس است.

تریدر روزانه چگونه عمل می کند؟

در این قسمت از مقاله ما می خوایم تفاوت عملکرد تریدر روزانه با تریدر های دیگر در ترید ارزهای دیجیتال رو براتون بیان کنیم. ترید روزانه ارز دیجیتال در واقع نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه‌ مدت هست که بر اساس خرید و فروش دارایی ‌های کریپتو در همان روز انجام می گیره. ترید روزانه ارز دیجیتال ریسک بالایی داره که با نوسانات و نقدینگی مشخص در بازارهای ارزهای دیجیتال امکان ‌پذیر شده، به همین دلیل، مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال در این نوع معاملات بسیار اهمیت داره. تریدرهای روزانه بیشتر از تریدرهای دیگر از تحلیل تکنیکال استفاده می‌ کنن. ادامه مطلب را در مقاله تریدر روزانه چگونه عمل می کند، مطالعه کنید.

تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟

حال نوبت به این رسیده، که به این سئوال پاسخ بدیم تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست؟ بهتره بدونین که، ترید روزانه، که در زبان انگلیسی به عنوان Day Trading شناخته شده، عبارتی مرکب از دو واژه Day (روز) و Trading (معامله کردن یا ترید کردن) هست. این اصطلاح از بازار سهام گرفته شده که امکان معامله فقط در روزهای کاری هفته وجود داره. در این بازار هیچ پوزیشنی در طی شب باز نمی‌ مونه چراکه هدف، سرمایه‌گذاری روی تغییرات قیمت در طول روز هست. ادامه مطلب را در مقاله تریدر روزانه ارز دیجیتال کیست، بخوانید.

معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

به طور میانگین بالغ بر 100 الگو برای نمودارهای کندلی وجود داره، ولی در این میان سه الگوی یک، دو و سه کندلی شناخته شده ترین کندل استیک هایی هست که تحلیلگران استفاده می کنند. هر کدوم از این الگوها برای شناخت روندهای افزایش، کاهش و یا بازگشت قیمت ها در بازار مورد استفاده قرار می گیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این کندل ها اشنا بشین و تحلیل های خودتون رو انجام بدین. یکی از سوالات مهم در مورد ترید ارز دیجیتال آشنایی با معاملات روزانه ارز دیجیتال است.ادامه مطلب را در مقاله معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار، بخوانید.

آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟

نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله، ایا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد؟ ابتدا به صورت خلاصه به بیان ابعاد مختلف مقاله بپردازیم و چگونگی پولدار شدن با ترید ارزهای دیجیتال رو با ارائه استراتژی معقول براتون توضیح بدیم. همانطور که می دونین، ارزهای دیجیتال به‌ عنوان یک ابزار مالی در دنیا شناخته شدن و به نظر می ‌رسه در سال ‌های پیش‌رو با جهش بزرگی از استقبال عموم مردم مواجه بشن. برخی از کاربران از بیت‌کوین به ‌عنوان یک روش پرداختی استفاده می ‌کنن اما جذابیت ‌های این ارز به اینجا ختم نمی ‌شه. ادامه مطلب را در مقاله آیا با ترید ارزهای دیجیتال می توان پولدار شد، مطالعه کنید.

برنامه ترید یا برنامه معاملاتی چیست؟

در این قسمت از مقاله، برنامه ترید یا برنامه معاملاتی چیست؟ قصد داریم شما رو با مفهوم برنامه معاملاتی چیست؟ اشنا کنیم. بهتره بدونین که، یک برنامه معاملاتی در واقع، شیوه عملکرد یک تریدر ارزهای دیجیتال یا معامله‌گر رو در بطن سیستم تریدینگ مورد استفاده او در بازار‌های مالی مختلف نشون میده. این طرح طی بازه‌ های زمانی مختلف و معین به عنوان مثال‌، بازه‌ های زمانی یک روزه مورد بررسی قرار می‌ گیره. این برنامه ها، اسنادی کاملاً فکر شده و تحقیق شده هستش که، توسط معامله گر یا سرمایه گذار به عنوان نقشه راهی برای کارهایی که برای سودآوری از بازارها باید انجام بده نوشته می شه. برنامه ای که نوشته می شه و دنبال می شه. تغییر نمی کنه مگر اینکه مشخص بشه که کار نمی کنه. ادامه مطلب را در مقاله برنامه ترید یا برنامه معاملاتی چیست، مطالعه کنید.

بهترین ارزهای پامپی در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

در این قسمت از مقاله، بهترین ارزهای پامپی در ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟ ما قصد داریم ارزهای اماده پامپ که امروز فرصت افزایش قیمت خوبی دارن رو به اطلاع شما برسونیم. همانطور که می دونین، این روزها بازار ارزهای دیجیتال (CryptoCurrency) طرفداران زیادی پیدا کرده و بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار شده البته بی جهت نیست چرا که، با گذشت زمان و بهبود فناوری‌ های استفاده شده در دنیای رمزارزها، ارزهای دیجیتال به یک صنعت جدید و کامل با مجموعه ‌ای از قوانین و مقررات خاص خودش تبدیل شده. و اما بازار ارزهای دیجیتال به علت نوسانات بالا می ‌تونه در عرض چند ثانیه سرمایتون رو چند برابر کنه و یا تمام سرمایه شما را از بین ببره. در نظر داشته باشین که فعالیت و خرید و فروش در این بازار قمار نبوده و باید با آموزش ‌های مفید و کاربردی در این بازار به فعالیت و ترید کردن بپردازین. برای مشاهده ارزهای پامپی ادامه مطلب را در مقاله بهترین ارزهای پامپی در بازار ارزهای دیجیتال کدامند، مطالعه کنید.

انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، تریدر به شخصی گفته میشه که در تایم فریم کوتاه مدت یا روزانه مشغول خرید و فروش دارایی های مالی مثل ارزهای دیجیتال باشه و تلاش کنه تا از نوسانات قیمت سودهای زیادی به دست بیاره. تریدرها انواع مختلفی دارن که عوامل مختلفی در طبقه بندی اون ها تاثیر داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. یکی از مسائل مهم در ترید ارز دیجیتال توجه به نکات مهم در زمان ترید ارزهای دیجیتال میباشد؟ ادامه مطلب را در مقاله انواع تریدر در بازار ارزهای دیجیتال کدامند، مطالعه کنید.

معاملات اسکالپینگ Scalping چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات اسکالپینگ یا Scalping رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی معاملاتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که معاملات اسکالپینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی هست که در اون یه تریدر از تغییرات کم در قیمت ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت سود به دست میاره. در فرایند همزمان خرید  و فروش از پلتفرم های مختلف، اسکالپینگ نوع مهمی از معاملات هست که در اون تریدرها پوزیشن های خودشون رو در بازارهای متعلق به طبقات مختلف دارایی مثل اوراق بهادار، بورس، فارکس و کریپتوکارنسی باز و بسته می کنند تا از معامله های خودشون سود به دست بیارن. ادامه مطلب را در مقاله معاملات اسکالپینگ Scalping چیست، مطالعه کنید.

بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

بهتره بدونین انتخاب یه ابزار معاملاتی مناسب به سبک معاملاتی شما و روش هایی که برای مدیریت سرمایه در پیش گرفتین، بستگی داره. تریدرهای روزانه و تریدرهای معمولی نمی تونن از ابزارهای یکسانی استفاده کنند. چون تریدرهای روزانه به شاخص های فنی کوتاه مدت و الگوهای نمودار نیاز دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها بپردازیم. ادامه مطلب را در مقاله بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها، بخوانید.

کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کپی تریدینگ رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کپی تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کپی تریدینگ یکی از مفاهیم رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست و آشنایی با اون یکی از ملزومات ورود به این حوزه هست. اصطلاح کپی تریدینگ یعنی کاربر یه تریدر حرفه ای رو انتخاب می کنه و همه کارهای اون تریدر رو به صورت دقیق انجام میده. در بعضی پلتفرم ها، کاربران با کنترل و بررسی پروفایل تریدرهای حرفه ای و انتخاب فرد مورد نظر می تونن روش اتوماتیک Copy Trading رو انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کپی تریدینگ مقاله کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست را مطالعه کنید.

انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله

ترید ارزهای دیجیتال در مفهوم به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای دریافت سود از نوسانات قیمتی رمز ارزهاست. ترید یا معامله یکی از مفاهیم اصلی اقتصاد هست. این معامله می تونه در ازای خدمات یا محصول انجام بشه که در اون ها فروشنده به ازای ارائه محصول یا خدمات، از خریدار پول دریافت می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با ترید ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.ادامه مطلب را در مقاله انواع تریدر از نظر ابزار مورد معامله، مطالعه کنید.

روش مارتینگل Martingale چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی مارتینگل Martingale رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که روش مارتینگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مارتینگل نوعی استراتژی کارامد در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال هست که توسط شخصی به اسم پل پیرلوی ابداع شده. این استراتژی مبتنی بر ایدئولوژی بازگشت به میانگین هست و بر اساس اون، معامله گر پول از دست رفته خودش رو برای مرحله بعد، دو برابر می کنه. این استراتژی جوری هست که فرض می کنه در یه نقطه مشخص، خط باخت برعکس میشه و همه ضررها توسط یه برد بزرگ جبران میشه. ادامه مطلب را در مقاله روش مارتینگل Martingale چیست، مطالعه کنید.

4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که زمانی که دارایی یا ارز دیجیتال خرید و فروش می کنین، در واقع در حال تعامل با بازار به وسیله قرار دادن سفارشات هستین. یه سفارش بازار نوعی دستور خرید یا فروش فوری در یه پلتفرم یا بازار هست، ولی این پایان کار نیست و ما با اصطلاحات دیگه ای مثل حد سفارش روبرو هستیم که یه تریدر باید از اون ها مطلع باشه. ادامه مطلب را در مقاله 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال، مطالعه کنید.

درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است؟

درباره درآمد تریدر ارز دیجیتال حقیقت هایی وجود داره که کمتر بهش توجه میشه. در اصل تریدرهای ارز دیجیتال از ترس زیادی شدن رقابت در بازار، درآمد واقعی خودشون رو مشخص نمی کنند. ترید ارز دیجیتال انواع مختلفی داره که معروف ترین اون، درآمد ترید از نوع روزانه هست که به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. باید توجه داشته باشین که حقایق درآمد تریدر در ایران با تبلیغات نشون داده شده فرق داره. بر اساس آمار سایت گلس نود، از بین بیشتر از 1692 ترید، درآمد ترید به صورت متوسط و روزانه 89.462 دلار هست. اگه این مقدار رو در عدد 30 ضرب کنیم، می تونیم میزان ماهانه درآمد یه تریدر ارز دیجیتال رو به دست بیاریم. ادامه مطلب را در مقاله درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است، بخوانید.

4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

تعداد زیادی از معامله گران ارز دیجیتال با شکست ها و ضررهای جبران ناپذیر روبرو میشن. اصلی ترین دلیل این ضرر و زیان ها عدم آگاهی اون ها با دلایل شکست تریدرها و عدم توجه به اون هاست. دلایل مختلفی می تونن باعث شکست تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال بشن، ولی اصلی ترین و مهم ترین دلایل شکست اون ها نداشتن دانش و برنامه ریزی درست برای ترید در بازار ارز دیجیتال هست. در ادامه ما سعی می کنیم به بررسی دلایل شکست تریدرهای ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ادامه مطلب را در مقاله 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال بخوانید.

سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارش OCO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سفارش OCO چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش OCO نوعی خاصی از ثبت سفارش در صرافی های ارز دیجیتال هست که به تریدر ارزهای دیجیتال امکان ثبت دو سفارش جدا در یه زمان رو میده. سفارش OCO مخفف عبارت One Cancels The Other به معنی حذف شدن یکی توسط دیگری هست. این نوع ثبت سفارش به معامله گر این امکان رو میده تا با توجه به موقعیت های معاملاتی خودشون که در نمودار قیمت مشاهده می کنه دو نوع مختلف از سفارش گذاری رو همزمان انجام میده تا سود زیادی به دست بیاره. ادامه مطلب را در مقاله سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات رنج یا Range Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که معاملات رنج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که منظور از معاملات رنج یا رنج تریدینگ معامله هایی هست که در اون تریدر نقطه اشباع فروش و اشباع خرید رو شناسایی می کنه. تریدرهای بازار رنج در نواحی مقاومت یا حمایت خرید و فروش می کنند. این معاملات در هر بازه زمانی امکان پذیر هست، ولی بهترین موقعیت برای انجام معاملات رنج زمانی هست که بازار روند مشخصی نداشته باشه. به این ترتیب، زمانی که بازار شرایط رنج داشته باشه و قیمت ارز دیجیتال نوسانات کمی داشته باشه استفاده از استراتژی در بازار رنج نمی تونه مناسب باشه. ادامه مطلب را در مقاله استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

سوشال تریدینگ Social Trading در ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوشال تریدینگ یا Social Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سوشال تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوشال تریدینگ یا Social Trading یکی از روش های معاملاتی جدید در بازارهای سرمایه به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال هست که در سال های گذشته مورد استقبال معامله گران و افراد زیادی قرار گرفته. این روش در بیشتر کشورها گسترش پیدا کرده و کاربران ایرانی زیادی هم از این روش معاملاتی استفاده می کنند. سوشال در لغت به معنی اجتماعی و تریدینگ به معنی معامله یا داد و ستد هست که روش معاملاتی محبوبی هست. ادامه این مطلب را در مقاله سوشال تریدینگ Social Trading در ارز دیجیتال چیست، بخوانید.

6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، ترید ارز دیجیتال به معنی خرید و فروش رمز ارزها با هدف کسب سود در بازه های زمانی مختلف هست. شاید شما هم دوست داشته باشین تا با ترید ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. برای این کار باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با مراحل شروع معامله گری آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال بپردازیم تا با این مراحل آشنا بشین. ادامه مطلب را در مقاله 6 مرحله برای شروع معامله گری ارز دیجیتال، بخوانید.

منظور از نوسان مناسب جهت ترید ارز دیجیتال چیست؟

اگه در زمینه ترید ارز دیجیتال مشغول به فعالیت باشین، احتمالا نوسان مناسب جهت ترید ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که منظور از نوسان مناسب جهت ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید توسط تکنیک های مبادلاتی به دنبال به دست اوردن سود از تبادل ارزهای دیجیتال در زمان نوسانات بازار هست. او با پیگیری اخبار و وقایع مختلف سعی می کنه از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال استفاده کنه تا با استراتژی های سودآور از بالا یا پایین رفتن قیمت ارزهای دیجیتال در معاملات خودش بهره ببره. ادامه مطلب را در مقاله منظور از نوسان مناسب جهت ترید ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

شکست فیک یا فیک بریک اوت در ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه بخوایم در مورد فیک بریک اوت صحبت کنیم، بهتره در مورد چیستی بریک اوت یا شکست ناحیه حمایتی و مقاومتی حرف بزنیم. از اصطلاح بریک اوت در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال زمانی استفاده میشه که در چارت قیمت یک رمز ارز، ناحیه حمایتی یا مقاومتی با قدرت شکسته بشه. این شکست باید قدرت کافی رو داشته باشه و قیمت در ناحیه شکسته شده تثبیت بشه. بریک اوت رو میتونیم به عنوان نشانه ای از قدرت حرکتی مناسب برای آغاز یک روند بدونیم. ادامه مطلب را در مقاله شکست فیک یا فیک بریک اوت در ارز دیجیتال چیست، بخوانید.

مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ترید روزانه یا Day Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ترید روزانه چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید روزانه ارز دیجیتال نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت هست که بر اساس خرید و فروش ارزهای دیجیتال در همون روز عمل می کنه. ترید روزانه معامله پر ریسکی هست که توسط نوسان و نقدینگی ویژه ای که در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، ممکن شده. تریدرهای روزانه به دنبال این هستن که از موقعیت های فوری و کوتاه مدت سود می کنند. ادامه مطلبرا در مقاله مولفه های مورد نیاز هر استراتژی ترید روزانه بخوانید.

5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال می تونه یه تجربه احساسی باشه. چون این خرید و فروش ها به سرعت در حال انجام هستن و انواع مختلفی از معاملات و انتخاب های زیادی برای خرید وجود داره. برخی از مردم تلاش می کنند تا از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال که قیمتشون در طول یه روز نوسان می کنه، سود به دست بیارن. برخی دیگه هم به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت بوده و امیدوار هستن ارزهای دیجیتالی که اون ها خریداری می کنند، با گذشت زمان ارزششون بیشتر بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم.  ادامه مطلب را در مقاله 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال، بخوانید.

اثر کت فیش در بازار ارز دیجیتال چیست؟

همونطور که در بخش قبل هم گفتیم، اثر کت ماهی (Catfish Effect) در بازارهای مالی و ترید ارزهای دیجیتال زمانی اتفاق میفته که بین بازاها رقابتی برای رشد و صعود بوجود بیاد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاد که دلیل چنین نامگذاری چیست؟ تاریخچه اثر کت فیش به یک راه کار خلاقانه ای مربوطه که توسط اسپانیایی ها ابداع شده بود. ادامه مطلب را در مقاله اثر کت فیش در بازار ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سرور مجازی ترید یا VPS رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سرور مجازی ترید چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سرور مجازی یا VPS در واقع مخفف عبارت Virtual Private Server هست و به معنی سرور مجازی خصوصی مورد استفاده قرار می گیره. سرور مجازی رو میشه بخشی از یه سرور اختصاصی کامل محسوب کرد. توجه داشته باشین که به طور معمول یه سرور به چند بخش قابل تقسیم شدن هست و هر کدوم از این بخش ها در مواقع مختلف دارای کاربردهای خاصی هستن. ادامه مطلب را در مقاله سرور مجازی ترید چیست و چه کاربردهایی دارد، بخوانید.

پانیک سل (Panic Sell) در ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم پانیک سل(Panic Sell) یا فروش وحشت زده رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پانیک سل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پانیک سل یا فروش وحشت زده در اصل نشون دهنده فروش گسترده یه سهام، بخشی یا کل دارایی تحت تاثیر ترس، شایعه یا واکنش بیش از حد به جای تجزیه و تحلیل عاقلانه هست. سرمایه گذاران با این فروش به امید اینکه قبل از کاهش بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از بازار خارج شده و ضرر کمتری رو محتمل بشن، شروع به نقد کردن رمزارزهای خودشون می کنند. ادامه این مطلب را در مقاله پانیک سل (Panic Sell) در ارز دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

سوئینگ تریدینگ(Swing Trading) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوئینگ تریدینگ یا Swing Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سوئینگ تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوئینگ تریدینگ نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت تا میان مدت هست که در صورت استفاده درست می تونه سود زیادی برای افراد به همراه داشته باشه. این استراتژی بهترین روش معاملاتی برای افراد مبتدی هست، چون سرعت اون نسبت به روش های دیگه کمتر هست و به تریدر این فرصت رو میده تا همه جایگاه ها رو کنترل کرده و بهترین نقاط ورود رو پیدا کنه. ادامه مطلب را در مقاله سوئینگ تریدینگ(Swing Trading) چیست، بخوانید.

بگ هولدر یا Bag Holder چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بگ هولدر یا Bag Holder رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بگ هولدر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بگ هولدرها هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودشون رو نمی فروشن، حتی اگه ارزش همه توکن ها به صفر برسه. چندین دلیل مختلف برای این اتفاق وجود داره. همیشه بگ هولدرها تصور می کنند ارزش دارایی در بلند مدت افزایش پیدا می کنه و روزی ضررهای کوتاه مدت جبران میشن. از طرفی بعضی از اون ها به دنبال جبران هزینه های اولیه هستن و ممکنه به همین دلیل همه دارایی های خودشون رو از دست بدن. ادامه مطلب را در مقاله بگ هولدر یا Bag Holder چیست، بخوانید.

معاملات نقطه ای(Spot) در کریپتو چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال  و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم معاملات نقطه ای در کریپتو رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که معاملات نقطه ای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معامله گران در بازار نقدی ارزهای دیجیتالی مثل قیمت بیت کوین یا سایر آلت کوین ها رو خریده و یا تا زمانی نگه می دارن که ارزش و قیمت اون ها افزایش پیدا کنه و به این دلیل که اینجور معاملات درجا و در لحظه تسویه میشن، به اون معاملات نقطه ای گفته میشه. هدف از معاملات نقطه ای، خرید کم و فروش بالا برای کسب سود هست. ادامه مطلب را در مقاله معاملات نقطه ای(Spot) در کریپتو چیست، مطالعه کنید.

راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که روانشناسی ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بحث روانشناسی ترید ارزهای دیجیتال موضوع مهمی هست که دلیل اصلی خیلی از شکست ها و موفقیت ها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه. هرچند تسلط به بازار و داشتن علم و دانش کافی در زمینه مورد نظر، نقش بسزایی در موفقیت شخص در معاملات داره، ولی جدای از علم و دانش، تسلط بر احساسات و اتخاذ تصمیم های درست در بهترین زمان ممکن یکی از رازهای موفقیت در این زمینه هست. این کنترل احساسات وابسته به دونستن اصول روانشناسی ترید و پایبندی به اون هاست. ادامه مطلب را در مقاله راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید بخوانید.

اصطلاح PnL در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که PNL در بازار ارز دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که PNL مخفف عبارت Profit and Loss به معنی محاسبه سود و زیان هست. بازار ارزهای دیجیتال هم مثل سایر بازارهای مالی شناخته شده نوسانات قیمتی داره و برای بررسی میزان تغییرات سود معامله گران به ابزارهای مالی مختلفی نیاز هست. PnL برای محاسبه سود دست یافته و سود دست نیافته تریدرها و معامله گران مورد استفاده قرار می گیره. شما می تونین از این ابزار برای مدیریت ریسک خودتون استفاده کنین. ادامه مطلب را در مقاله اصطلاح PnL در ترید ارزهای دیجیتال چیست، مطالعه کنید.

کدام ارزهای دیجیتال را می توان ترید کرد؟

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و بر اساس این موارد مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار می گیرن. بنابراین، شما هم می تونین با انتخاب یکی از این رمز ارزها و انجام ترید با اون ها سود زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کدام ارزها رو می توان ترید کرد؟ به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال مناسب برای ترید بپردازیم تا با این رمز ارزها اشنایی داشته باشین. ادامه مطلب را در مقاله کدام ارزهای دیجیتال را می توان ترید کرد، مطالعه کنید.

اندیکاتور حجم(Volume) در ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اندیکاتور حجم معاملات یا Volume رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور حجم معاملات چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور حجم یا Volume ابزاری هست که می تونه حجم معاملات یا همون تعداد تراکنش های ارز دیجیتال رو در تایم فریم های مختلف تشخیص بده و به عنوان یه داده مهم در اختیار کاربران و معامله گران بازار قرار بده. ادامه مطلب را در مقاله اندیکاتور حجم(Volume) در ارز دیجیتال چیست، بخوانید.

جفت ارز دیجیتال چیست و چگونه معامله می شوند؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که جفت ارز دیجیتال در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که جفت ارز دیجیتال دو ارزی هستن که با همدیگه تفاوت دارن و در مقابل همدیگه معامله میشن و در اصل قیمت یه ارز دیجیتال دیگه مشخص میشه. جفت ارزهای دیجیتال در بازارهای مالی از اهمیت زیادی برخوردار هست. معاملات جفت ارزها امروزه روشی رایج در بازارهای مالی محسوب میشه که انواع مختلفی دارن. جفت ارز BTC/USDT از جمله جفت ارزهای معروف بازار کریپتو هستن و در بازار مالی ارز فیات جفت ارز USD/IRR یکی از مهم ترین جفت ارزهاست. ادامه این مطلب را در مقاله جفت ارز دیجیتال چیست و چگونه معامله می شوند، مطالعه کنید.

منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که مولتی تایم فریم در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مولتی تایم فریم نوعی استراتژی معاملاتی هست که شامل تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت یه جفت ارز در تایم فریم های مختلف میشه. تریدرهایی که از این استراتژی استفاده می کنند، به جای تکیه به یه بازه زمانی واحد، نمودارها رو در چندین بازه زمانی مثل نمودارهای 1 دقیقه ای، 5 دقیقه ای، 15 دقیقه ای، 1 ساعته، 4 ساعته و روزانه تحلیل می کنند و با پیش بینی قیمت رمزارز مورد نظر معاملات پرسودی انجام میدن. ادامه مطلب را در مقاله منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست، مطالعه کنید.

بازار گاوی چگونه به بازار خرسی تبدیل می شود؟

زمانی که بیشتر افراد در بازار حضور دارن، بازار گاوی آمادگی زیادی برای تبدیل شدن به بازار خرسی داره، دلیلش این هست که عموم مردم تحمل کمی در برابر ریسک دارن. بنابراین، نیاز زیادی به مطمعن شدن از این موضوع دارن که در حال ورود به یه سرمایه گذاری بدون ریسک و مطمئن هستن. در نتیجه بیشتر اون ها آخرین افرادی هستن که متقاعد میشن بازار صعودی هست و فرصت های خوبی برای خرید در اون وجود داره. در یه بازار گاوی صرف نظر از اینکه چقدر طولانی مدت باشه، بیشتر مردم در آخرین لحظات سوار بر ارابه قیمت میشن. ادامه این مطلب را در مقاله بازار گاوی چگونه به بازار خرسی تبدیل می شود، بخوانید.

4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید!

وقتی وضعیت اقتصادی مناسب نباشه و سرمایه گذاران نسبت به بازار بدبین باشن و در این حالت قیمت ارزهای دیجیتال روندی کاهش پیدا می کنه. به این وضعیت که حداقل 20 درصد از ارزش شاخص های اصلی بازار سرمایه در بازاری نزولی به صورت مستمر کاهش پیدا می کنه در اصطلاح بازار خرسی گفته میشه. شما باید در بازار خرسی کارهای مختلفی انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی استراتژی های مناسب در بازار خرسی ارزهای دیجیتال بپردازیم. ادامه این مطلب را در مقاله 4 کاری که باید در بازار خرسی ارز دیجیتال انجام دهید، بخوانید.

سفارش کوه یخ(Iceberg) در معاملات چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که سفارش کوه یخ در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش کوه یخ یا Iceberg Order نوعی سفارش معاملاتی بزرگ هست که بخش های کوچیک تری تقسیم میشه. سفارش کوه یخ راهی واسه خرید ارز دیجیتال و فروش مقدار زیادی از انها هست. اگه تغییرات زیادی در بازار وجود داشته باشه، به طور همزمان تراکنش در دفتر سفارش برجسته میشه. معمولا ریزش شدید قیمت رمزارزها باعث اختلال در بازار میشه. نه تنها واسه شخصی که سفارش میده، بلکه واسه همه تریدرهای دیگه! ادامه این مطلب را در مقاله سفارش کوه یخ(Iceberg) در معاملات چیست، بخوانید.

تاثیر تحلیل اجتماعی در ترید ارزهای دیجیتال

تحلیل اجتماعی در بازار ارزهای دیجیتال و ترید ارزهای دیجیتال به مطالعه و بررسی نقش شبکه های اجتماعی، رسانه ها، نظرات عمومی و تاثیر اون ها در رفتار سرمایه گذاران و قیمت رمزارزها می پردازه. این نوع تحلیل بر اساس فرضیه ای مبتنی بر این هست که رفتار سرمایه گذاران و تصمیم گیری های اون ها تحت تاثیر اطلاعات و نظراتی که از شبکه های اجتماعی و رسانه ها دریافت می کنند، قرار می گیره. به عنوان مثال، نظرات و اخبار منفی یا مثبت درباره یه ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی و رسانه ها می تونه تاثیر مستقیمی بر قیمت اون ارز دیجیتال داشته باشه. ادامه مطلب را در مقاله تاثیر تحلیل اجتماعی در ترید ارزهای دیجیتال، بخوانید.

تحولات بازار رمزارزها و اثرات آن بر ترید

آشنایی با تغییرات و تحولات بازار ارزهای دیجیتال برای علاقه مندان به ترید و سرمایه گذاری در این بازار بسیار اهمیت داره. بازار رمزارزها دارای فرصت های سرمایه گذاری بزرگ هست. آشنایی با تحولات بازار به شما کمک می کنه تا از فرصت های سودآور در بازار بهره برداری کنین و به طور دقیق رمزارزها مورد نیاز رو انتخاب کنین. همچنین آشنایی با تحولات بازار، به شما کمک می کنه تا ریسک های مرتبط با ترید ارزهای دیجیتال رو بهتر مدیریت کنین. شناختن روندهای بازار، قوانین دولتی، تغییرات تکنولوژیکی و سایر عوامل مرتبط بازار به شما کمک می کنه تا تصمیمات بهتری بگیرین و خطرات رو به حداقل برسونین. ادامه مطلب را در مقاله تحولات بازار رمزارزها و اثرات آن بر ترید، بخوانید.

بررسی ریسک های مرتبط با ترید ارز دیجیتال

افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در سال های گذشته، باعث شد تا تریدرها و معامله گران زیادی وارد بازار رمزارزها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارن. البته برخی از اون ها به دلیل عدم برخورداری از دانش و آگاهی لازم، محتمل ضررهای بزرگی شدن. ترید ارزهای دیجیتال با وجود مزایای زیاد، ریسک هایی هم به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی خطرات احتمالی ترید رمزارزها بپردازیم تا بتونین با استفاده از روش هایی این ریسک ها رو مدیریت کنین. ادامه مطلب را در مقاله بررسی ریسک های مرتبط با ترید ارز دیجیتال، بخوانید.

نحوه انتخاب سبک های معامله گری چگونه است؟

احتمالا این سوال رو از خودتون بپرسین که سبک معامله گری در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سبک معاملاتی به مجموعه برنامه و اقدامات بلندمدت و کوتاه مدت واسه رسیدن به اهداف مشخص در وضعیت عدم قطعیت هست. شما می تونین با تهیه استراتژی معاملاتی، بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با انجام معامله در این نقاط سود زیادی کسب کنین. داشتن سبک معامله گری این امکان رو به تریدرها میده تا با دید بهترین بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی کنین و بهترین نقاط معاملاتی رو پیدا کنند. ادامه مطلب را در مقاله نحوه انتخاب سبک های معامله گری چگونه است، مطالعه کنید.

5 سوال برای جلوگیری از ضرر در ترید که باید از خود بپرسید!

اگه جزو اون دسته از افراد یا تریدرهایی هستین که خیلی خوب تحلیل می کنند، ولی معاملاتتون به اندازه تحلیل هاتون بهتون سود نمیدن، یه جای مهم و اساسی کار رو اشتباه می کنی. بنابراین، واسه رسیدن به سوددهی بیشتر در معاملات و داشتن ترید اصولی باید سوال های مهمی رو از خودتون قبل از شروع معاملات بپرسین. در ادامه برخی از سوال های مهم برای جلوگیری از ضرر در ترید رمزارزها رو بررسی می کنیم. ادامه مطلبرا در مقاله 5 سوال برای جلوگیری از ضرر در ترید که باید از خود بپرسید، مطالعه کنید.

معرفی بروکرهای فارکس با امکان ترید ارز دیجیتال

آیا می دونین منظور از بروکر فارکس در کنار ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بروکر فارکس، شرکت معاملاتی فعال در زمینه خدمات مالی مختلف هست که تریدرها در بستر این پلتفرم می تونن معامله ها یا خرید و فروش های خودشون رو روی شاخص ها و نمادهای معاملاتی انجام بدن. در بروکر علاوه بر امکان انجام معامله روی نمادهای معاملاتی مختلف، خدمات دیگه ای هم مثل ارائه مشاوره های مالی، برنامه های سرمایه گذاری و آموزشی هم ارائه میشه که همین موضوع باعث میشه تا بروکرها محبوبیت زیادی به دست بیارن. ادامه مطلب را در مقاله معرفی بروکرهای فارکس با امکان ترید ارز دیجیتال، مطالعه کنید.

چگونه بهترین میم کوین ها را شناسایی کنیم؟ 

میم کوین ها(Meme Coin) در ترید ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتالی هستن که از یه شوخی اینترنتی یا میم ساخته شدن و ویژگی های خنده داری دارن. بیشتر این رمز ارزها با الهام از جوک های اینترنتی و اتفاقات پر سروصدا به وجود اومدن. ماهیت این نوع رمز ارزها باعث میشه تا تاثیر اینفلوئنسرها در ایجاد و افزایش یا کاهش قیمت اون ها، نسبت به سایر رمز ارزها بیشتر بشه. مثلا افراد معروف و محبوب می تونن فقط با یه توییت در مورد میم کوین مورد نظر خودشون، قیمت این رمز ارز رو چند برابر کنند. همون کاری که ایلان ماسک با دوج کوین می کنه. ادامه مطلب را در مقاله چگونه بهترین میم کوین ها را شناسایی کنیم، مطالعه کنید.

اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) در تحلیل تکنیکال چیست؟

آیا می دونین اندیکاتور زیگ زاگ در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور زیگ زاگ یا ZigZag یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که روند قیمتی رو به صورت خط های زیگ زاگ واسه تریدرها و تحلیل گران نشون میده. این اندیکاتور یکی از آسون ترین استراتژی های معاملاتی رو در بازار ارزهای دیجیتال ارائه میده و به تریدرها کمک می کنه تا محدوده های مهمی که پتانسیل تغییر روند رو دارن پیدا کنند. اندیکاتور زیگ زاگ در همه بازارهای مالی و در بازه های زمانی مختلف استفاده میشه. به این ترتیب، تریدرهایی که به دنبال نوسان های کوتاه مدت هستن و هم سرمایه گذارانی که به دنبال سود بلند مدت هستن، می تونن با استفاده از این اندیکاتور قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودتون رو پیش بینی کنند. ادامه مطلب را در مقاله اندیکاتور زیگ زاگ(ZigZag) در تحلیل تکنیکال چیست، بخوانید.

روزانه چند ساعت ترید کنیم؟

همونطور که گفتیم، ترید روزانه یکی از محبوب ترین استراتژی های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که هم می تونه سودآور باشه و هم پرریسک باشه. به این ترتیب، واسه تصمیم گیری منطقی و داشتن یه معامله پرسود، درک مفهوم و نحوه انجام معاملات روزانه خیلی مهمه. یکی از موضوعاتی که در این مورد وجود داره، میزان ترید روزانه هست. میچل درباره اینکه روزانه چند ساعت ترید کنیم؟ میگه.ادامه مطلب را در مقاله روزانه چند ساعت ترید کنیم، بخوانید.

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای ترید ارزهای دیجیتال

آیا می دونین منظور از لپ تاپ مناسب ترید ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لپ های ترید ارز دیجیتال، ابزارهایی هستن که به معامله گران و تریدرها این امکان رو میدن تا خیلی آسون معاملات یا خرید و فروش رمز ارزها رو انجام بدن. به این ترتیب، داشتن صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت از مزایای این لپ تاپ هاست که باید به این نکته در زمان خرید لپ تاپ توجه کنین. چون تریدرها ممکنه ساعت های طولانی مجبور به استفاده و نگاه کردن به صفحه نمایش لپ تاپ ها باشن. ادامه مطلب را در مقاله معرفی بهترین لپ تاپ ها برای ترید ارزهای دیجیتال، مطالعه کنید.

چگونه در بازار رنج(Range-Bound) ترید کنیم؟

آیا می دونین منظور از ترید در بازار رنج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید در بازار رنج یکی از روش های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون ترید نقاط اشباع فروش و اشباع خرید یا همون مناطق حمایت و مقاومت رو پیدا می کنه. معامله گران بازار رنج در نواحی اشباع فروش یا همون مناطق حمایت خرید می کنند و در نواحی اشباع خرید یا وقتی که قیمت به محدوده مقاومت رسیده، رمز ارزهای خودشون رو می فروشن. ترید در بازار رنج معمولا در هر تایم فریمی امکان پذیر هست، ولی بهترین حالت وقتی انجام میشه که بازار روند مشخصی نداشته باشه و روند بلند مدت اون قابل پیش بینی نباشه. ادامه مطلب را در مقاله چگونه در بازار رنج(Range-Bound) ترید کنیم، مطالعه کنید.

معاملات خودکار ارزهای دیجیتال چیست؟

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین ترید خودکار ارز دیجیتال در ترید ارزهای دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد منفعل در بازار رمز ارزهاست که به شما کمک می کنه تا بدون بررسی مداوم بر رایانه خودتون، به صورت فعال رمز ارزهایی رو خرید و فروش کنین. ترید خودکار از الگوریتم های مختلفی واسه معاملات ارز دیجیتال در زمان های خاص استفاده می کنه. با توجه به نوع استراتژی معاملاتی خودکاری که استفاده می کنین، خرید و فروش رمز ارزها ممکنه بر اساس قیمت اون ها، شاخص های فنی یا نسبت ارزش در سبد سرمایه گذاری شما انجام بشن. اگه وقت زیادی واسه انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال ندارین، معاملات خودکار یه گزینه عالی واسه شما هست. ادامه مطلب را در مقاله معاملات خودکار ارزهای دیجیتال چیست، بخوانید.

تریدر حرفه ای چه تفاوتی با تریدر مبتدی دارد؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین معامله گر یا تریدر در ترید ارزهای دیجیتال به کسی گفته میشه که معامله رو در هر بازاری انجام میده. همچنین تریدر شخصی هست که مدت زمان معامله هاش کوتاه بوده و سودی که به دست میاره، بیشتر از افزایش و کاهش های قیمت در بازار رمز ارزهاست. شاید در نگاه اول این کار آسون و راحت باشه، ولی این کار در واقع به بررسی، تجزیه و تحلیل و مهارت های زیادی به منظور شناخت بازار هدف نیاز داره. درک روند بازار ارزهای دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت، از ریسک زیادی در معامله برخوردار هست. مدت زمان حضور تریدر در معاملات، کوتاه هست. معمولا مدت زمان حضور تریدر در یه معامله، کوتاه مدت یا میان مدت هست. ادامه مطلب را در مقاله تریدر حرفه ای چه تفاوتی با تریدر مبتدی دارد، بخوانید.

آیا کسب 1 میلیون دلار سود از ریپل ممکن است؟

ریپل(XRP) یکی از ارزهای دیجیتال برتر در بازار کریپتوکارنسی هست که از زمان راه اندازی تاکنون تونسته سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. این رمز با این هدف راه اندازی شده تا واسطه ها رو از مبادلات مالی حذف کنه و کاربران بتونن با استفاده از این رمز ارز مبادلات مالی خودشون رو انجام بدن. ادامه مطلب را در مقاله آیا کسب 1 میلیون دلار سود از ریپل ممکن است، مطالعه کنید.

نهنگ ها چگونه قیمت ریپل(XRP) را بالا می برند؟

نهنگ ها نیز تاثیر زیادی روی قیمت ارز دیجیتال ریپل دارند. نهنگ های رمز ارز ریپل، مجموعه ای از معامله گرانی هستند که بین 10 هزار تا 10 میلیون رمز ارز XRP را در کیف پول خودشان نگهداری می کنند و 29.5 درصد از کل عرضه ارز دیجیتال ریپل را در اختیار دارند. این نهنگ های معمولی شما نیستند که می توانند فشار خرید را فقط با یک معامله بالا یا پایین بیاورند، ولی معاملات بزرگی را انجام می دهند که روی قیمت ریپل تاثیر می گذارند. ترید با زیر نظر گرفتن رفتار نهنگ های ارز دیجیتال یکی از انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال میباشد. ادامه مطلب را در مقاله نهنگ ها چگونه قیمت ریپل(XRP) را بالا می برند، مطالعه کنید.

بررسی علت جریمه شدن ریپل از طرف SEC

توجه داشته باشید که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) بعد از رد کردن ادعاهای مدیر عامل پروژه ارز دیجیتال ریپل، اعلام کرد که این شرکت را دوباره متهم کرد. این کمیسیون اعلام کرده است که شرکت ریپل باید 770 میلیون دلار جریمه را به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار پرداخت کند. این کمیسیون گفت که مرحله پرداخت جریمه آنقدر هم ساده نیست که افراد فکر می کنند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت جریمه شدن ریپل از طرف SEC، مطالعه کنید.

آیا رالی 31 درصدی برای قیمت ارزهای دیجیتال در راه است؟

توجه داشته باشید، بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای پرنوسانی است که شما می توانید از نوسانات قیمت رمز ارزها سود زیادی کسب کنید. با بررسی های داده های آنچین می توان متوجه شد که بازار ارزهای دیجیتال می خواهد وارد یک روند صعودی جدیدی شود و قیمت رمز ارزها می توانند در این رالی تا حدود 31 درصد افزایش یابند. اگر قیمت بیت کوین ریزش نکند و به رشد قیمتی خود ادامه دهد، می تواند به صعود بازار کریپتو نیز امیدوار بود. ادامه مطلب را در مقاله آیا رالی 31 درصدی برای قیمت ارزهای دیجیتال در راه است، مطالعه کنید.

ChatGPT کدام آلت کوین ها را برای آلت سیزن بعدی پیشنهاد کرد؟

توجه داشته باشید، بازار ارزهای دیجیتال در موقعیتی قرار دارد که هر لحظه ممکن است آلت سیزن رخ دهد و قیمت آلت کوین ها رشد قابل توجهی را تجربه کنند. از این رو ربات هوش مصنوعی ChatGPT وضعیت ارزهای دیجیتال مختلفی را تجزیه و تحلیل کرده و سه ارز دیجیتال را که می توانند در آلت سیزن عملکرد خوبی داشته باشند، به سرمایه گذاران و معامله گران معرفی کرده است. لازم به ذکر است قبل از شروع به ترید در ارزهای دیجیتال با مزایای ترید ارزهای دیجیتال آشنا باشید. شما می توانید با خرید این رمز ارزها سود زیادی در آلت سیزن کسب کنید. ادامه مطلب را در مقاله ChatGPT کدام آلت کوین ها را برای آلت سیزن بعدی پیشنهاد کرد، مطالعه کنید.

8 آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری در بایننس کدامند؟

توجه داشته باشید، کارشناسان و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال فهرستی از 8 آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری را تهیه کردند که شما می توانید با سرمایه گذاری روی این آلت کوین ها سود زیادی کسب کنید. اگر قصد شما نوسانگیری در بازار ارزهای دیجیتال است، شناخت مزایای ترید ارزهای دیجیتال یکی از پیش نیازهای سروع به معاملات در این بازار است.  ادامه مطلب را در مقاله 8 آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری در بایننس کدامند، مطالعه کنید.

بررسی آینده قیمتی ADA

توجه داشته باشید، تحلیلگران و کارشناسان بازار پیش بینی کردند که ارز دیجیتال کاردانو(ADA) می تواند همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد و به سطوح بالاتری برسد. همچنین پیش بینی کردند که کاردانو می تواند در آینده ای نزدیک از 7 دلار عبور کند. 7 دلار ممکن است قیمت بالایی برای کاردانو در این دهه به نظر برسد، ولی عوامل مختلفی به این اتفاق اشاره دارند، به خصوص اگر توسعه و پذیرش با سرعت فعلی سه ماهه آخر سال 2023 ادامه یابد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی آینده قیمتی ADA، بخوانید.

پیش بینی قیمت بیت کوین کش توسط ربات ChatGPT

توجه داشته باشید، ربات هوش مصنوعی ChatGPT قیمت بیت کوین کش را برای سال 2024 پیش بینی کرده و شما می توانید با استفاده از پیش بینی ارائه شده، بهترین نقاط خرید و فروش این رمز ارز را پیدا کرده و معاملات پرسودی انجام دهید. بیت کوین کش در نیمه دوم سال 2023 بعد از افزایش 260 درصدی در اواخر ژوئن و بعد از آن یک حرکت اصلاحی 26 درصدی شروع خوبی داشت. ادامه مطلب را در مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین کش توسط ربات ChatGPT، بخوانید.

بررسی پیش بینی قیمت ریپل توسط هوش مصنوعی

ریپل یکی از رمز ارزهای موجود در بازار است که اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 0.61 دلار معامله می شود و نسبت به یک سال گذشته 74 درصد افزایش پیدا کرده است و فرصت ترید ارزهای دیجیتال را ایجاد کرده است. تحلیلگران و کارشناسان بازار انتظار دارند که ریپل همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد و به سطوح بالاتری برسد. دادگاه ریپل تمام شده است که رای به نفع ارز دیجیتال ریپل(XRP) صادر شده است. زمانی که این خبر منتشر شد، ریپل یک رشد قابل توجهی را تجربه کرد و از سطح 0.40 دلار به قیمت 0.76 دلار رسید. ولی خیلی نتوانست در این ناحیه دوام بیاورد. به طور کلی، ریپل در یک روند صعودی قرار دارد که می تواند دوباره سقف قیمتی جدیدی را ثبت کند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی پیش بینی قیمت ریپل توسط هوش مصنوعی، بخوانید.

کدام ارزهای دیجیتال در 2024 افزایش قیمت خواهند داشت؟

توجه داشته باشید، بازار ارزهای دیجیتال در حال آزمایش یک اصلاح در 26 دسامبر است که بیت کوین باعث افت شدید شد. این اصلاح در حالی انجام می شود که شایعاتی مبنی بر پرداخت جریمه Mt.Gox به طلبکاران 10 ساله خود از سقوط مبادله در سال 2014 انجام شده است. با تشدید احساسات نزولی، فروشندگان کوتاه مدت بیت کوین از نظر پولی با سودهای معنی داری پاداش می گیرند. روند کلی ارزهای دیجیتال صعودی است و رمز ارزهای مختلفی می توانند در سال 2024 یک رشد چشمگیری را تجربه کنند. ادامه مطلب را در مقاله کدام ارزهای دیجیتال در 2024 افزایش قیمت خواهند داشت، بخوانید.

بررسی علت انتقال سنگین نهنگ های دوج کوین

با تجزیه و تحلیل آن چین می توان متوجه شد که نهنگ های دوج کوین تقریبا 71 میلیون واحد DOGE را به صرافی ارز دیجیتال رابین هود انتقال دادند. به نظر می رسد، نهنگ های دوج کوین قصد فروش دارایی های خودشان را دارند و این مسئله باعث می شود تا قیمت دوج کوین پایین بیاید. این جابجایی نهنگ ها باعث شده است تا جامعه ارزهای دیجیتال نگرانی های زیادی داشته باشند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت انتقال سنگین نهنگ های دوج کوین، بخوانید.

معرفی 5 آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری در سال 2024

توجه داشته باشید که Michael Van de Poppe که یکی از تحلیلگران مشهور بازار ارز دیجیتال است، 5 انتخاب برتر آلت کوین خودش را برای سال 2024 افشا کرد. این شخص گفت که بسیاری از آلت کوین ها مستعد رشد هستند و می توانند در سال 2024 رشد چشمگیری را تجربه کنند. در ادامه 5 ارز دیجیتالی را که این شخص برای سرمایه گذاری پیشنهاد کرده است را معرفی می کنیم. ادامه مطلب را در مقاله معرفی 5 آلت کوین برتر برای سرمایه گذاری در سال 2024، مطالعه کنید.

آیا قیمت MATIC می تواند به سطح 0.96 دلار برگردد؟

توجه داشته باشید، ارز دیجیتال متیک(MATIC) یکی از آلت کوین هایی بود که تحت تاثیر رکود اخیر بازار ناشی از گزارش بحث برانگیز Matrixport در مورد ETF بیت کوین در این هفته قرار گرفت. این احساسات منفی باعث شد تا قیمت ارز دیجیتال در یک حرکت از نزدیک به 1 دلار به زیر 0.85 دلار کاهش پیدا کند. با این حال، به نظر می رسد که موج به نفع گاوها تغییر کند، چون رمز ارز متیک در روز گذشته بیش از 1.2 درصد جهش کرده است. در واقع، یک تحلیلگر ارز دیجیتال محبوب در پلتفرم X سیگنال خرید را برای ارز دیجیتال متیک منتشر کرده است. ادامه مطلب را در مقاله آیا قیمت MATIC می تواند به سطح 0.96 دلار برگردد، بخوانید.

علت فروش ریپل با نزدیک شدن به تایید ETFهای بیت کوین

سال 2023 برای ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) بازه زمانی نسبتا خوبی بود. چون که این رمز ارز موفق شد تا حد زیادی از کاهش قیمت خودش را بازیابی کند و به دنبال آن روندی افزایشی را تجربه کند. بیت کوین در سال 2023 به بالاترین حد خود طی یک سال گذشته رسید و در 9 نوامبر وارد محدوده 38 هزار دلاری شد. این بالاترین قیمت بیت کوین از اوایل ماه مه 2022 تاکنون بوده است که در مجموع با رشد 125 درصدی روبرو شود. بازار کریپتو همچنین در یک روند صعودی قرار دارد و قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها همچنان در حال افزایش است. اگر قصد ترید ارزهای دیجیتال را دارید، باید خبرهای پیرامون ETF بیت کوین را زیر نظر بگیرید. ادامه مطلب را در مقاله علت فروش ریپل با نزدیک شدن به تایید ETFهای بیت کوین، بخوانید.

بررسی علت ضرر 240 میلیون دلاری معامله گرا ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که شایعات نادرست بیشتر در مورد تایید ETF بیت کوین، بازار رمز ارزها را در 24 سعت گذشته متحول کرد. این نوسان قیمت بیت کوین را در 9 ژانویه بالا و پایین کرد. قابل ذکر است که بیت کوین در ساعت 9 شب در یک کندل ساعتی تا 47975 دلار و تا 45 هزار دلار معامله شد. این به دنبال دنباله ای از پست های کمیسیون بورس و اوراق بهادار در X رخ داد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت ضرر 240 میلیون دلاری معامله گرا ارز دیجیتال، بخوانید.

آیا قیمت سولانا می تواند به سطح 750 دلار برسد؟

توجه داشته باشید، جیک گاگین که یکی از تحلیلگران مشهور بازار رمز ارزها است، پیش بینی خودش را درباره قیمت سولانا(SOL) در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته است و گفته است که توکن کریپتو به 750 دلار خواهد رسید. تحلیلگر ارزهای دیجیتال به همین جا بسنده نکرد، زیرا او همچنین یک چارچوب زمانی برای رسیدن به این سطح قیمت ارائه کرد. گاگین گفت که انتظار دارد قیمت سولانا تا 2025 به سطح 750 دلار برسد. در ویدیویی که منتشر کرد، او دلایل متعددی را برای این احساس صعودی بیان کرد. ادامه مطلب را در مقاله آیا قیمت سولانا می تواند به سطح 750 دلار برسد، بخوانید.

علت انتقال سنگین بیت کوین گری اسکیل به کوین بیس

توجه داشته باشید که در یک توسعه قابل توجه که می تواند به طور چشمگیری روی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد، داده های Arkham نشان می دهد که گری اسکیل، مدیر و مالک گری اسکیل از زمان راه اندازی صرافی بیت کوین، مقدار قابل توجهی ارز بیت کوین(BTC) را به صرافی کوین بیس ارسال کرده است. همچنین Grayscale Bitcoin Trust خروجی قابل توجهی بیت کوین را شروع می کند. طبق داده های منتشر شده، چهار روز پیش گری اسکیل اولین دسته خروجی بیت کوین از دارایی خودش به صرافی مستقر در ایالات متحده را در چهار دسته جداگانه شروع کرد که به طور کلی 4000 بیت کوین را با ارزش تقریبی 183 میلیون دلار بود. ادامه مطلب را در مقاله علت انتقال سنگین بیت کوین گری اسکیل به کوین بیس، بخوانید.

بررسی احتمال رسیدن قیمت کاردانو به 7 دلار

توجه داشته باشید که اکوسیستم دیفای کاردانو در نهایت در سال 2023 رشد کرد. این رشد باعث افزایش تقاضا برای توکن بومی ADA رشد و اعتماد و پیش بینی سرمایه گذاران را تجدید کرد. بسیاری از اقدامات قیمتی گذشته کاردانو معمولا در مورد تحویل های آینده که اخیرا شروع شده است، حدس و گمان بود. نکته قابل توجه ماهیت سوداگرانه برای رشد صعودی به 3 دلار در سال 2021، بعد از شکست دامنه تثبیت کافی بود. با تقاضای جدید رمز ارز کاردانو می تواند به سطح 7 دلار در هر توکن برسد. به گفته تریدرها مشهور ارزهای دیجیتال یا همان علی مارتینز رمز ارز ADA از سال 2020 تقریبا 3 هزار درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح تاریخ رسید. ادامه مطلب را در مقاله بررسی احتمال رسیدن قیمت کاردانو به 7 دلار بخوانید.

بررسی علت افزایش حجم معاملات کاردانو

توجه داشته باشید که کاردانو(ADA) امروز یک عملکرد فوق العاده ای را ثبت کرد. با نادیده گرفتن انتظارات غالب و هماهنگ سازی یک صعود که آن را از یک موقعیت نسبتا محبوب به جایگاه برجسته ای در بین 10 ارز دیجیتال برتر با توجه به ارزش بازار به لطف رشد چشمگیر 3.6 درصدی سوق داد. در حالی که نیروهایی مانند بیت کوین و اتریوم حرکت های فزاینده ای انجام دادند، کاردانو با افزایش بی نظیر خود متمایز شد و از همتایان خود پیشی گرفت و احساسات صعودی را که در جامعه ارزهای دیجیتال فرا گرفته بود، به آتش کشید. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت افزایش حجم معاملات کاردانو، بخوانید.

علت انتقال سنگین اتریوم نهنگ ها به صرافی ها و دیفای

توجه داشته باشید که یک نهنگ اتریوم(ETH) اخیرا مجموعه ای از تراکنش ها را انجام داده است و جابجایی قابل توجهی از وجوه را در پلتفرم های مختلف انجام داده است. پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین Spot On Chain در ابتدا این فعالیت را آشکار کرد که شامل تقریبا 46.02 میلیون دلار در توکن های ETH بود. این نهنگ که از طریق شبکه ای متشکل از هشت کیف پول فعالیت می کند، شروع به برداشت این وجوه از صرافی های بزرگ مانند بایننس و Bitfinex کرد. پیچیدگی این معاملات به همین جا ختم نشد. بعد از برداشت ها با قیمت متوسط حدود 2419 دلار به ازای هر اتریوم، نهنگ با Lido یک راه حل برجسته برای ذخیره سازی مایع درگیر شد. ادامه مطلب را در مقاله علت انتقال سنگین اتریوم نهنگ ها به صرافی ها و دیفای، بخوانید.

گاوها در افزایش قیمت بیت کوین چقدر تاثیر گذارند؟

توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین افزایش قابل توجهی را در بالای منطقه مقاومت 41200 دلاری شروع کرد. بیت کوین توانست سطوح مقاومت 42500 دلاری و 42800 دلاری را برای حرکت بیشتر به منطقه مثبت کاهش دهد. گاوها قیمت را به بالای مقاومت 43 هزار دلار رساندند و قیمت به 43800 دلار رسید. اوج هفنگی جدید نزدیک به 49779 دلار تشکیل شده است و قیمت اکنون در حال تثبیت سود است. این ارز بالاتر از سطح 23.6 درصد فیب اصلاحی حرکت صعودی از 41650 دلار به سمت بالاترین 43700 دلار معامله می شود. ادامه مطلب را در مقاله گاوها در افزایش قیمت بیت کوین چقدر تاثیر گذارند، بخوانید.

کدام رمز ارزها می توانند آینده بازار کریپتو را متحول کنند؟

توجه داشته باشید که طبق گفته پلتفرم تحلیلی Santiment، هوش مصنوعی و دارایی های دنیای واقعی می توانند محرک های آینده برای بازار ارزهای دیجیتال باشند. توکن های رمزنگاری هوش مصنوعی و RWA اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند. همانطور که سانتی منت در یک پست جدید در X توضیح داد، موضعاتی مانند AI و RWA اخیرا شاهد افزایش علاقه بوده اند. ادامه مطلب را در مقاله کدام رمز ارزها می توانند آینده بازار کریپتو را متحول کنند، بخوانید.

کدام ارزهای دیجیتال آینده خوبی دارند؟

توجه داشته باشید، بازار رمز ارزها این هفته بعد از اشاره فدرال رزرو در مورد تصمیم نرخ بهره در ماه مارس، کمی عقب نشینی کرد. در پاسخ، ارزهای دیجیتال نیز شاهد افزایش در پوزیشن های فروش باز شدند و فرصت های کوتاه مدتی برای هفته آینده ایجاد کردند. سوالی که هست این است که کدام ارزها را می توان ترید کرد؟ یک فشار کوتاه زمانی اتفاق می افتد که فروشندگان کوتاه مدت نقد شوند و با افزایش قیمت روبرو شوند. این انحلال ها تریدرها را مجبور می کند تا ارز دیجیتال را پس بگیرند. ادامه مطلب را در مقاله کدام ارزهای دیجیتال آینده خوبی دارند، بخوانید.

کدام ارزهای دیجیتال احتمال انفجار قیمتی دارند؟

بازار رمز ارزها همچنان در محدوده یکپارچگی قرار دارد و سعی می کند تا تصمیم بگیرد کدام جهت را دنبال کند. در این زمینه برخی از رمز ارزها علاقه زیادی به موقعیت های فروش کوتاه مدت دارند و فرصت هایی را برای فوریه به وجود می آورند. یک فشار کوتاه زمانی اتفاق می افتد که فروشندگان کوتاه مدت نقد شوند و با افزایش ناگهانی قیمت روبرو شوند. این انحلال ها تریدرها را مجبور به خرید مجدد ارز دیجیتال می کند، قیمت را به سطوح بالاتری می برد، باعث انحلال های بیشتر می شود و به طور بالقوه باعث افزایش سرسام آور آن می شود. ادامه مطلب را در مقاله کدام ارزهای دیجیتال احتمال انفجار قیمتی دارند، بخوانید.

بررسی احتمال رسیدن بیت کوین به 112 هزار دلار

توجه داشته باشید که بنیانگذار شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant گفته است که بیت کوین می تواند امسال به هدف 112 هزار دلاری برسد که تحت تاثیر جریان های ورودی ETF قرار دارد. بیت کوین ممکن است بر اساس ورودی به ETFها به 112 هزار دلار برسد. این تحلیلگر از اندیکاتور Realized Cap برای پیدا کردن اهداف قیمتی سکه استفاده کرده است. این اندیکاتور به یک مدل سرمایه گذاری برای بیت کوین اشاره می کند که ارزش  کل دارایی را با این فرض محاسبه می کند که ارزش واقعی هر سکه در گردش، قیمتی است که در آن آخرین معامله در بلاک چین انجام شده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی احتمال رسیدن بیت کوین به 112 هزار دلار، بخوانید.

بررسی نشانه های پامپ آلت کوین ها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آلت سیزن چگونه رخ می دهد؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که آلت سیزن زمانی شروع می شود که دامیننس بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال کاهش می یابد. بازار کریپتو به نوعی تحت سلطه بیت کوین قرار دارد و از این رو عملکرد قیمت بیت کوین تاثیر قابل توجهی بر عملکرد قیمت سایر رمز ارزها دارد. آلت سیزن به دوره ای از بازار اشاره دارد که سرمایه افراد به جای بیت کوین، بیشتر و سریع تر به آلت کوین ها وارد می شود. اگر قصد ترید ارزهای دیجیتال را دارید، باید زمان آلت سیزن را پیش بینی کنید. ادامه مطلب را در مقاله بررسی نشانه های پامپ آلت کوین ها، بخوانید.

آیا گاوهای بیت کوین می توانند از مقاومت 55000 دلاری عبور کنند؟

توجه داشته باشید که بیت کوین اکنون در یک روند صعودی قرار دارد و قیمت آن روز به روز افزایش می یابد. به نظر می رسد گاوهای بیت کوین می توانند از سطح 55 هزار دلار عبور کنند. قیمت بیت کوین شروع به افزایش مداوم در بالای منطقه مقاومت 55 هزار دلاری کرد. بیت کوین بالاتر از سطوح 50500 و 51200 دلاری قدرت پیدا کرد. حتی به بالای منطقه مقاومت 52 هزار دلار نیز صعود کرد. بیت کوین برای اینکه بتواند از مقاومت 55 هزار دلار عبور کند، به قدرت بیشتری نیاز دارد. ادامه مطلب را در مقاله آیا گاوهای بیت کوین می توانند از مقاومت 55000 دلاری عبور کنند، بخوانید.

آیا اتریوم و سولانا رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد؟

توجه داشته باشید، آلت کوین هایی مانند اتریوم(ETH) و سولانا(SOL) آماده انفجار قیمتی هستند. بنابراین، شما باید این رمز ارزها را زیر نظر بگیرید تا با افزایش قیمت آنها سود به دست آورید. تغییر شاخص فنی باعث پیش بینی افزایش قریب الوقوع آلت کوین شده است، به طوری که یکی از تحلیلگران X پیش بینی کرده است که سودهایی به اندازه آنچه در سال های 2017 و 2021 ارسال شده بود، افزایش یابد. ادامه مطلب را در مقاله آیا اتریوم و سولانا رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد، بخوانید.

آیا دارندگان آلت کوین ها اکنون در سود هستند؟

آلت کوین ها از جمله دارایی های دیجیتال در بازار کریپتو هستند که معامله گران و تریدرها تمایل بیشتری نسبت به خرید آلت کوین ها دارند. به تمامی ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین، آلت کوین گفته می شود. قیمت آلت کوین ها به طور مستقیم به قیمت بیت کوین بستگی دارد. اگر قیمت بیت کوین بالا برود، آلت کوین ها نیز صعودی می شوند. همچنین زمانی ممکن است قیمت بیت کوین ثابت بماند، ولی آلت کوین ها نوبتی پامپ کنند. در این حالت گفته می شود که آلت سیزن رخ داده است. ادامه مطلب را در مقاله آیا دارندگان آلت کوین ها اکنون در سود هستند، بخوانید.

آیا افزایش قیمت میم کوین ها نشانه فصل آلت کوین ها است؟

توجه داشته باشید که تحلیلگران گفته اند که ارز بیت کوین(BTC) در سال جاری باعث توسعه و پیشرفت بازار رمز ارزها شده است، ولی آلت کوین ها حرکت بزرگی انجام نداده اند و ممکن است به زودی عملکرد بهتری داشته باشند. به گفته تحلیلگران مشهور بازار، نشانه های اولیه ای وجود دارد که به فصل آلت کوین ها اشاره دارند. بیت کوین در حال حاضر به بالاترین حد خود در سال 2021 نزدیک شده است و در این هفته به 64 هزار دلار رسیده است و در کنار جریان های قوی به ETF های بیت کوین است. ادامه مطلب را در مقاله آیا افزایش قیمت میم کوین ها نشانه فصل آلت کوین ها است، بخوانید.

آیا کاردانو(ADA) می تواند وارد یک رالی قیمت صعودی شود؟

کاردانو(ADA) یکی از پروژه های کریپتویی است که علاوه بر برخورداری از یک توکن برای ترید یا معامله، از پتانسیل قابل توجهی برای رشد برخوردار است. راه اندازی و گسترس ارز کاردانو نتیجه تحقیقات و بررسی های زیادی بود و این پروژه در طی یک دهه موفق به ایجاد یک جامعه بسیار قوی و منسجم شده است. درست مانند هر ارز دیجیتال دیگری، پیش بینی صدرصدی قیمت کاردانو نیز تقریبا غیرممکن است. کاردانو در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 0.73 دلار معامله می شود که نسبت به هفته گذشته بیش از 23 درصد افزایش یافته است. کاردانو یکی از گزینه های خوب برای ترید ارزهای دیجیتال است. ادامه مطلب را در مقاله آیا کاردانو(ADA) می تواند وارد یک رالی قیمت صعودی شود، بخوانید.

بررسی خرید سنگین بیت کوین میکرواستراتژی

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چه آینده ای در انتظار بیت کوین(BTC) است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که از زمان عرضه این ارز در سال 2009، بیت کوین هر روز بیشتر روی زبان ها افتاده و نگاه ها را به سمت خود جذب کرده است. شهرت بیت کوین به گونه ای است که حتی بسیاری از مردم که هنوز با مفهوم ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، اسم بیت کوین را شنیده اند. با ورود بیشتر به عصر دیجیتال و پیشرفت های گسترده در این زمینه، به نظر می رسد آینده ما با آینده قیمت بیت کوین پیوند خورده است. اگر قصد ترید ارزهای دیجیتال را دارید، بیت کوین می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی خرید سنگین بیت کوین میکرواستراتژی، بخوانید.

آیا ارزش بازار شیبا اینو(SHIB) به 100 میلیارد دلار می رسد؟  

توجه داشته باشید که ارز دیجیتال شیبا اینو(SHIB) در ماه گذشته شاهد یک رالی بزرگ بود که از زیر 0.00001 دلار به بالای 0.00004 دلار رسید که فقط 50 درصد کمتر از قیمت بالای تاریخ خود است. این امر عزم صعودی را در بین سرمایه گذاران و دارندگان شیبا اینو تقویت کرده است، چون تحلیلگران ارزهای دیجیتال همچنان خواستار قیمت های بالاتر هستند که یکی از آنها توسط توسعه دهنده اصلی شیبا اینو امضا شده است. ادامه مطلب را در مقاله آیا ارزش بازار شیبا اینو(SHIB) به 100 میلیارد دلار می رسد، بخوانید.

آیا شیبا اینو، دوج کوین و PEPE در شرف انفجار قیمتی هستند؟

توجه داشته باشید که مایکل وند پوپ، تحلیلگر ارز دیجیتال، روند صعودی را برای آلت کوین ها ارائه کرده است و پیش بینی می کند که این توکن های رمزنگاری به زودی عملکرد قابل توجهی از آنها خواهند داشت. این پیش بینی مبتنی بر این باور است که آلت کوین ها در مقایسه با ارزهای دیجیتال پرچمدار، بیت کوین کم ارزش هستند. تحلیلگر کریپتو می گوید که آلت کوین ها در شرف انفجار قیمتی هستند. ادامه مطلب را در مقاله آیا شیبا اینو، دوج کوین و PEPE در شرف انفجار قیمتی هستند، بخوانید.

بررسی علت خرید سنگین نهنگ های شیبا

توجه داشته باشید که نهنگ های شیبا اینو(SHIB) اخیرا در بازار شلوغ بوده اند، چون داده های زنجیره ای نشان می دهد که آنها برای حرکت های بیشتر به سمت بالا از سکه میم قرار دارند. این توسعه زمانی انجام می شود که توکن کریپتو اینچ به بالاترین حد خود نزدیک شده است. نهنگ شیبا اینو 332 میلیارد توکن SHIB جمع آوری می کند. داده های زنجیره ای نشان می دهد که بیش از 332 میلیارد SHIB از شرکت تجاری کامبرلند به کیف پولی مرتبط با پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال رابین هود ارسال شده است. ادامه مطلب را در مقاله بررسی علت خرید سنگین نهنگ های شیبا، بخوانید.

آیا ریپل(XRP) وارد رالی قیمتی جدیدی می شود؟

توجه داشته باشید که قیمت ریپل(XRP) یک رالی تازه را بالای مقاومت 0.64 دلار شروع کرد. گاوها اکنون بالای 0.68 دلار فعال هستند و ممکن است به سمت 0.80 دلار و یا حتی 0.85 دلار حرکت کنند. ریپل افزایش جدیدی را در بالای سطح مقاومت 0.647 دلار شروع کرد. قیمت ریپل اکنون بالای 0.67 دلار معامله می شود. یک خط روند صعودی مهم با حمایت نزدیک به 0.66 دلار در نمودار 4 ساعته ریپل در حال شکل گیری است. این ارز می تواند یک رالی جدیدی را شروع کند، در صورت بسته شدن بالای منطقه مقاومت 0.72 دلاری. ادامه مطلب را در مقاله آیا ریپل(XRP) وارد رالی قیمتی جدیدی می شود، بخوانید.

بررسی لیکوئید شدن 800 میلیون دلار در ریزش اخیر بازار

توجه داشته باشید که رکود اخیر بازار رمز ارزها موجی از شوک به بازار کریپتو وارد کرده است که در نتیجه صدها میلیون دلار در عرض چند ساعت از بین می رود. قیمت بیت کوین بعد از چند روز پیشرفت چشمگیر و ثبت رکوردهای جدید، به شدت به پایین ترین حد هفتگی 67500 دلار سقوط کرد. آلت کوین ها نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده اند و در نتیجه نزدیک به 200 هزار معامله گر در 24 ساعت گذشته نقدینگی کردند. آخر هفته با یک اصلاح ناگهانی قیمت که باعث وحشت کوتاه مدت و صدها میلیون موقعیت نقدینگی شد، لرزشی به بازار رمز ارزها وارد کرد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی لیکوئید شدن 800 میلیون دلار در ریزش اخیر بازار، بخوانید.

بررسی سیگنال رشد قیمتی میم کوین ها

توجه داشته باشید که در مواجهه با یک اصلاح بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال، معامله گران و تریدرها از خودشان می پرسند که آیا روند صعودی به پایان رسیده است یا خیر. برخی از آنها حتی فکر می کنند که آیا رونق اخیر میم کوین یک سیگنال محلی آشکار برای ارزهای دیجیتال بوده است. بیت کوین در 14 مارس به بالاترین حد خود یعنی 73800 دلار رسید. با این حال، ارز دیجیتال پیشرو به شدت پایین تر از بالاترین رکورد قبلی یعنی 69 هزار دلار قرار گرفت و کل بازار را تحت تاثیر قرار داد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی سیگنال رشد قیمتی میم کوین ها، بخوانید.

بهترین توکن های سولانا برای سرمایه گذاری در سال 2024 کدامند؟

قبل از اینکه به معرفی توکن های برتر سولانا برای سرمایه گذاری در سال 2024 بپردازیم، بهتر است آینده بلاک چین سولانا را مورد بررسی قرار دهیم. سولانا نوعی بلاک چین نسل سوم است که برای حل مشکلاتی مانند مقیاس پذیری در سال 2020 ارائه شد. سولانا به شکلی ایجاد شده که توسعه دهندگان بتوانند برنامه های غیرمتمرکز خود را روی آن طراحی کنند. در اوایل ورود سولانا به بازار، این ارز با قیمت بین 0.5 تا 0.8 دلار معامله می شد. روند صعودی سولانا بعد از رسیدن قیمت آن به 1 دلار قدرت گرفت تا جایی که در سپتامبر 2020 توانست به قیمت 4.7 دلار برسد. اگر قصد ترید ارزهای دیجیتال را دارید، بهتر است تا رمز ارزهای آینده دار را شناسایی کنید. ادامه مطلب را در مقاله بهترین توکن های سولانا برای سرمایه گذاری در سال 2024 کدامند، بخوانید.

چرا نهنگ های بیت کوین 2.3 میلیارد دلار از صرافی ها خارج کردند؟

توجه داشته باشید که نهنگ های بیت کوین(BTC) در چند روز گذشته بسیار فعال بوده اند، چون بیت کوین همچنان به زیر 68 هزار دلار معامله می شود. نکته قابل توجه این است که داد های آنچین روند انباشتگی را در میان نهنگ های بیت کوین نشان می دهد، با حملات بزرگ این ارز دیجیتال، صرافی های کریپتو را به کیف پول های خصوصی رها می کند. به نظر می رسد این نقل و انتقال های بزرگ، توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران را برانگیخته است که مراقب هستند، چون این الگوی انباشت به افزایش قیمت در آینده اشاره می کند. ادامه مطلب را در مقاله چرا نهنگ های بیت کوین 2.3 میلیارد دلار از صرافی ها خارج کردند، بخوانید.

بررسی سیگنال فروش برای دو ارز

بعد از هفته ها نوسانات شدید در بازار ارز دیجیتال، برخی از دارایی های کریپتو با عدم تعادل چشمگیری روبرو می شوند که می تواند باعث تغییرات شدیدتری شود. به طور خاص، فینبولد دو ارز دیجیتال احتمالا بیش از حد خرید را در چیزی که ممکن است سیگنال فروش ماه آوریل باشد، مشاهده کرد. سیگنال بیش از حد خرید معمولا از طریق یک نشانگر فنی به اسم شاخص قدرت نسبی شناسایی می شود. ادامه مطلب را در مقاله بررسی سیگنال فروش برای دو ارز، بخوانید.

بررسی ویژگی سیگنال خرید برای دو ارز

ترس از شروع ماه آوریل به عنوان احساسات غالب در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب شده است. رمز ارزها بیش از 5 درصد ریزش کرده اند و در حال حاضر بسیاری از آنها در سیگنالی که می تواند نشانه خرید کردن باشد، بیش از حد فروش رفته است. در یک چرخش خیره کننده وقایع، چشم انداز ارزهای دیجیتال در چند روز از صعودی به نزولی رسید. در حال حاضر، بسیاری از ارزهای رمزپایه در شاخص جرکت 4 ساعته بین ضعیف و بیش از حد فروش حرکت می کنند که می تواند به دو سناریو ممکن اشاره کند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی ویژگی سیگنال خرید برای دو ارز، بخوانید.

بررسی احتمال رسیدن ارز بازار به 5 تریلیون

توجه داشته باشید که براد گارلینگ هاوس، مدیر عامل استارت آپ بلاک چین ریپل، سال بزرگی را برای بازار رمز ارزها پیش بینی می کند که با احتمال دو برابر شدن ارزش کل بازار آن به 5 تریلیون دلار تا پایان سال 2024 خواهد رسید. طبق گزارش CNBC در 8 آوریل، گارلینگ هاوس این افزایش پیش بینی شده را به چندین عامل کلان نسبت داد، از جمله معرفی اولین صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین ایالات متحده و رویداد هاوینگ بیت کوین. گارلینگ هاوس با تاکید بر اهمیت جریان سرمایه گذاری نهادی به بازار، بر تاثیر متقابل بین افزایش تقاضا و کاهش عرضه به عنوان محرک اصلی افزایش بالقوه قیمت تاکید کرد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی احتمال رسیدن ارز بازار به 5 تریلیون، بخوانید.

ریجکشن بلاک(Rejection Block) چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ریجکشن بلاک چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ریجکشن بلاک یکی از انواع اوردر بلاک هایی است که شما می توانید از این بلاک ها استفاده کرده و معاملات پرسودی انجام دهید. زمانی که یک یا چند کندل با سایه بلند روی سقف یا کف مهم داریم، قیمت از بدنه این کندل ها صرف نظر می کند و به سایه ها می رسد. معمولا این برخورد با سایه ها با حرکت خوبی همراه است. این مرزهایی که توسط سایه ها ایجاد می شوند، بلوک های رد نامیده می شوند. ادامه مطلب را در مقاله ریجکشن بلاک(Rejection Block) چیست، بخوانید.

چرا نهنگ های اتریوم(ETH) همچنان به خرید خود ادامه می دهند؟

توجه داشته باشید که اتریوم(ETH) یکی از ارزهای رمزنگاری شده، خودش را در میان کاهش قیمت در کنار صنعت گسترده تر ارزهای دیجیتال می بیند. این رکود با تشدید تنش ها در خاورمیانه تشدید شده است و سایه ای از عدم اطمینان را بر بازار می افکند. از آنجایی که بیشتر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت روبرو هستند، اتریوم نیز از روند نزولی مصون نیست. با این حال، در حالی که سرمایه گذاران خرده فروش دارایی های خود را هراس می کنند، داده های آنچین تصویر متفاوتی را ارائه می دهند. نهنگ های بزرگ در بازار از فرصت برای انباشت دارایی و خرید بیشتر اتریوم استفاده می کنند. ادامه مطلب را در مقاله چرا نهنگ های اتریوم(ETH) همچنان به خرید خود ادامه می دهند، بخوانید.

بررسی نشانه های افزایش قیمت شیبا اینو

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو(SHIB) به دلیل محبوب بودن این میم کوین مورد توجه سرمایه گذاران و تریدرها در بازار رمز ارزها قرار دارد. شیبا اینو به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال در فضاهای اجتماعی و دارا بودن طرفداران زیاد، همیشه توسط افراد مختلفی پیش بینی شده و تعداد زیادی از فعالان یا معامله گران به دنبال فرصتی برای ورود در جهت رشد قیمت شدید این رمز ارز هستند. یکی از تحلیلگران مشهور بازار پیش بینی کرده که شیبا اینو می تواند در سال 2024 رشد خیره کننده ای را تجربه کند و به اعداد بالاتری برسد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی نشانه های افزایش قیمت شیبا اینو، بخوانید.

بررسی خرید سنگین یک نهنگ اتریوم

توجه داشته باشید که گزارش ها نشان می دهد که یک نهنگ جدید اتریوم(ETH) اخیرا در حال خرید است. این نهنگ از 31 مارس بیش از 405 میلیون دلار اتریوم خریده است و گمان می رود جاستین سان بنیانگذار ترون باشد. Sun همچنین به آدرس دیگری لینک داده شده است که امسال حرکت های بزرگ اتریوم را انجام داد. پلتفرم تحقیقاتی بلاک چین Lookonchain فاش کرد که یک نهنگ به خرید اتریوم روی آورده است. این حساب تازه ایجاد شده از 31 مارس شروع به خرید اتریوم از صرافی های رمزنگاری کرد. ادامه مطلب را ر مقاله بررسی خرید سنگین یک نهنگ اتریوم، بخوانید.

بهترین توکن های اتریوم برای ترید در 2024

توجه داشته باشید که اتریوم(ETH) دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و اکنون با افزایش علاقه سازمانی در کانون توجه قرار گرفته است. با سرازیر شدن پول های مالی سنتی به اکوسیستم اتریوم، فینبولد دو تا از بهترین توکن های ERC-20 را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد. غول مالی بلک راک چشمان خودش را به توکن سازی دارایی های دنیای واقعی معطوف کرده است. برای آن بلک راک در حال حاضر سرمایه گذاری اولیه 100 میلیون دلاری را رزرو کرده است که در حال حاضر در USDC در اتریوم نگهداری می شود. در ادامه سعی می کنیم 2 توکن اتریوم که برای سرمایه گذاری در سال 2024 مناسب هستند را برای شما معرفی کنیم. ادامه مطلب را در مقاله بهترین توکن های اتریوم برای ترید در 2024، بخوانید.

بررسی افزایش قیمت نجومی ریپل

توجه داشته باشید که پیش بینی های صعودی برای قیمت ارز ریپل بازگشته است. حتی با وجود اینکه گاوها در تلاش برای فشار دادن ارز دیجیتال به افزایش قیمت هستند. EGRAG یک تحلیلگر ارز دیجیتال یکی از این پیش بینی های مثبت را انجام داده است و آن این است که یک جهش قیمت بسیار زیاد خواهد بود. طبق پست اخیر این تحلیلگر در شبکه های اجتماعی XRP می تواند در دراز مدت به سطح قیمت 4 دلار برسد. ادامه مطلب را در مقاله بررسی افزایش قیمت نجومی ریپل، مطالعه کنید.

نحوه استفاده از سیگنال‌های ارز دیجیتال برای معاملات روزانه

سیگنال ارز دیجیتال می توانند دقت و موفقیت معاملات شما را افزایش دهند؛ بنابراین، استفاده از توکن های رمزنگاری و ترید ارزهای دیجیتال برای همه معامله گران به ویژه در این محیط انعطاف پذیر بسیار مهم است. توکن های رمزارز این روزها بسیار محبوب شده اند و همراه با بازار فارکس در حال رشد هستند. ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاری مهمی تبدیل شده اند و افراد زیادی را که می خواهند بخشی از این بازار باشند را به خود جذب کرده است. بیشتر مردم با بازار ارزهای دیجیتال و تمام فناوری بلاک چین آشنایی چندانی ندارند، اما یادگیری خواندن سیگنال های رمزنگاری برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند ضروری است. سیگنال ارزهای دیجیتال ایده‌ های تجاری برای تجارت دارایی ‌های ارزهای دیجیتال هستند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه استفاده از سیگنال‌های ارز دیجیتال در اختیارتان بگذاریم. ادامه مطلب را در مقاله نحوه استفاده از سیگنال‌های ارز دیجیتال برای معاملات روزانه، بخوانید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله حاضر، آموزش ترید ارز دیجیتال، مفاهیم اولیه معامله و ترید در ارزهای دیجیتال پرداختیم. الزامات و پیش نیاز های ورود به این بازار رو گفتیم و همچنین معیارهای مهمی رو بحث کردیم که در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال بابد در نظر گرفت. در گام بعدی به تفاوت ترید و سرمایه گذاری اشاره کردیم و دو موضوع دیگه ای که عنوان شد عبارت بودن از ویژگی های تریدر حرفه ای و نکاتی که در معامله ارزهای دیجیتال باید حواسمون بهشون باشه.


نظرات کاربران در مورد آموزش ترید ارزهای دیجیتال (آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال)

  1. میثم (1401/05/26)

    با سلام و خسته نباشید خدمت آکادمی ارز سنج ترید یا معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال واقعا کار دشوار و ریسک پذیری است ولی میتونیم با دیدم آموزش های درست و اصولی به راحتی ترید کنیم و سود ببریم ممنون از اموزشهای مفید و کاربردیتون

  1. meysam1 (1401/06/13)

    سلام و خدا قوت خدمت تیم ارز سنج تریدرها یا معامله گرهای بازار ارزهای دیجیتال باید علم کافی را داشته باشن تا بتونن در این بازار پر ریسک سود کنن در غیر این صورت تمام سرمایه های خودشونو میتونن در چند ثانیه از دست بدن

  1. الهام (1401/08/23)

    بسیار ممنون از مقاله خوبتون. این اطلاعات برای کسی که تازه وارد بازار میشه هم میتونه خیلی مفید باشه.

در مورد آموزش ترید ارزهای دیجیتال (آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 46 = ?