کندل اینگالفینگ(Engulfing) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 03:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کندل اینگالفینگ(Engulfing)؛ یکی از مهم ترین الگوهای بازگشتی در آموزش تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگوی قیمتی به دست بیارین؟ آیا می دونین الگوی اینگالفینگ در تحلیل تکنیکال چیست؟ انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال کدامند؟ چه زمانی کندل اینگالف صعودی ظاهر میشه؟ چجوری به کمک کندل اینگالف معامله انجام بدیم؟ اعتبار و قدرت الگوی Engulfing چقدره؟

نمودارهای کندل استیک از پرکاربردترین نمودارها در تحلیل تکنیکال هستن که با استفاده از اون ها میشه حرکات قیمتی در آینده رو پیش بینی کرد و اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال در موقعیت های مناسب کرد. از اونجایی که هر کندل، منعکس کننده عکس العمل و رفتار همه تریدرها در یه تایم فریم خاص هست. کندل اینگالفینگ هم یکی از مهم ترین الگوهای قیمتی بر روی نمودار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کندل اینگالفینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره کندل اینگالف یا Engulfing به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با کندل اینگالف رو در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال به شما یاد بدیم.

کندل اینگالفینگ چیست؟

کندل اینگالفینگ چیست؟

کندل اینگالفینگ چیست؟ کندل اینگالفینگ یا Engulfing نوعی الگوی پوششی و بازگشتی هست که در انتهای روند صعودی و نزولی به وجود میاد و روند بازار رو تغییر میده. الگوی اینگالف که به دو زیرمجموعه اینگالف صعودی و نزولی تقسیم میشه، جزو قوی ترین و مهم تری الگوهای کندلی در تحلیل تکنیکال هست که از دو کندل مخالف هم به وجود اومده. تریدرها می تونن با استفاده از این کندل روند بازار رو پیش بینی کنند.

جالب اینجاست که بدونین دلیل نام گذاری کندل اینگالفینگ هم ویژگی پوشانندگی این الگوی قیمتی هست که از بالا و پایین، کل بدنه کندل قبلی رو پوشش میده. جوری که دیگه کندل قبلی دیده نشه. در واقع الگوی اینگالف زمانی تشکیل میشه که بدنه قیمتی کندل، یک یا جند کندل ماقبل خودش رو در برگیره. وقتی که کندل Engulf کندل های بیشتری رو در برمی گیره، قدرت بیشتری برای ادامه روند وجود داره. الگوی اینگالف می تونه بر روی نمودار قیمت ارز دیجیتال که تشکیل بشه و به معامله گران کمک کنه تا روند بازار رو تشخیص بدن.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال

انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، الگوی اینگالفینگ(Engulfing) یکی از مهم ترین و پرکاربردترین الگوها در تحلیل تکنیکال هست که تریدرها و معامله گران با استفاده از این الگو روند قیمتی رمزارزها رو تشخیص میدن و می تونن با استفاده از داده های به دست اومده، معاملات پرسودی انجام بدن. الگوی اینگالف انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

•    الگوی اینگالف صعودی

یکی از انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال، کندل اینگالف صعودی هست که به تریدرها نشون میده که روند بازار داره صعودی میشه که قبل از اون تعدادی از کندل های قرمز نشون دهنده روند نزولی بود. می تونه سیگنال شروع یه روند صعودی جدید در بازار ارزهای دیجیتال باشه، چون بدنه کندل سبز صعودی به طور کامل، کندل قرمز قبل از خودش رو می پوشونه. وقتی که روند صعودی اتفاق می افته، به این معنی هست که خریداران قدرت بیشتری دارن و می تونن با خریدهاشون قیمت رمزارز رو بالا ببرن.

•    الگوی اینگالف نزولی

یکی دیگه از انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال، الگوی اینگالف نزولی هست. این کندل به نزولی شدن روند بازار ارزهای دیجیتال اشاره داره که قبل از اون مجموعه ای از کندل های سبز نشون دهنده روند صعودی بود. الگوی اینگالف نزولی می تونه سیگنال شروع یه روند نزولی جدید در بازار رمزارزها باشه، چون بدنه کندل قرمز نزولی به طور کامل، کندل سبز قبل از خودش رو می پوشونه. زمانی که روند نزولی در بازار رخ میده، به این معنی هست که فروشنده ها قدرت بیشتری دارن و می تونن با فروش هاشون قیمت ارز دیجیتال رو پایین بیارن.

مقاله پیشنهادی: استراتژی ترید الگوریتمی چیست؟

نحوه معامله با کندل اینگالف چگونه است؟

نحوه معامله با کندل اینگالف چگونه است؟

آیا می دونین نحوه معامله با کندل اینگالف چجوریه؟ بهتره بدونین وقتی کندل دوم در پایین کندل اول بسته میشه، الگوی اینگالف بر روی نمودار تکمیل میشه. در اون نقطه تریدر می تونه در یه موقعیت نزولی وارد معامله فروش بشه. در زمان معامله با کندل اینگالف شما باید نکات مهمی رو که در زیر بهشون اشاره کردیم، رعایت کنین:

•    شناسایی الگوی قیمتی اینگالف خیلی آسونه. یه الگوی دو کندلی هست که در اون یکی از کندل ها خیلی بزرگ تر هست.
•    یکی دیگه از نکات مهم معامله با الگوی اینگالف این هست که بعد از تایید تکمیل الگوی اینگالف می تونین نسبت ریسک به پاداش جذابی رو در موقعیت معاملاتی دریافت کنین.
•    حد ضرر و میزان ریسک برای معامله رو میشه در نوسان پایین الگوی فراگیر قرار داد. این موضوع باعث میشه تریدرها بتونن حداقل دو برابر فاصله حد ضرر خودشون رو هدف قرار بدن و نسبت ریسک به پاداش 1:2 به وجود بیارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کندل اینگالفینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره کندل اینگالف یا Engulfing به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی اینگالف در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با کندل اینگالف رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی اینگالفینگ به معنی کندل پوشش دهنده هست. دلیل این نامگذاری این هست که ویژگی پوشاننده رو در خودش داره، جوری که از سمت پایین و بالا کل کندل قبلی رو تحت پوشش قرار میده و به صورتی که کندل قبلی قابل دیده شدن نیست. تریدرها و معامله گران زیادی با استفاده از الگوی اینگالفینگ، روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص داده و معاملات پرسودی انجام میدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کندل اینگالفینگ(Engulfing) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد کندل اینگالفینگ(Engulfing) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 49 = ?