ضرب کردن یا مینت NFT چیست؟

  • 22:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ضرب کردن یا مینت NFT؛ فرایند تبدیل فایل دیجیتال به توکن غیرمثلی در بلاک چین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از مینت NFT چیست؟ به نظر شما مینت NFT چجوری انجام میشه؟ هزینه ضرب کردن NFT چقدر است؟ بهترین پلتفرم های برای مینت توکن غیرمثلی کدامند؟ قبل از ضرب کردن توکن های NFT چه عواملی رو باید زیر نظر گرفت؟

پیدایش هنر و هنرمندان در حوزه بلاک چین یکی از ویژگی های مثبت و جذابیت های این فناوری در کنار جذابیت تغییر قیمت مثل قیمت بیت کوین در این بازار هست. توکن های NFT در حال حاضر جامعه بزرگی از تولیدکننده ها و سرمایه گذاران رو در بازار رمزارزها دارن. با توجه به محبوبیت و ارزش بالای توکن های غیرمثلی افراد زیادی علاقه مند به ضرب کردن یا مینت کردن این توکن ها هستن. مینت توکن غیرمثلی روی بلاک چین انجام میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مینت NFT چیست؟ اطلاعاتی درباره ضرب کردن یا منیت کردن توکن های NFT به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT بپردازیم و عملکرد ضرب کردن توکن های NFT رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از مینت کردن NFT چیست؟

منظور از مینت کردن NFT چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از مینت کردن NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مینت توکن غیرمثلی یا ضرب کردن توکن های NFT که شما نسخه دیجیتالی اثر هنری رو درست کردین، به بخشی از بلاک چین اتریوم تبدیل می کنین. به این ترتیب، این فایل به وجود اومده در دفتر کل عموم اتریوم که قابلیت تغییر یا دستکاری نداره، ثبت میشه. بعد از اینکه توکن های NFT ضرب یا مینت میشن به چرخه توکن های موجود در بلاک چین اضافی میشن.

جالب اینجاست که بدونین مینت توکن NFT روشی هست که یه اثر هنری دیجیتالی به دارایی رمزنگاری شده تبدیل میشه و بدون نیاز به افراد ثالث در پروتکل های مخصوص خودش فروخته میشه. توکن های غیرمثلی به کمک قراردادهای هوشمند رمزنگاری شده و در آخر روی بلاک چین ذخیره میشن تا اطمینان حاصل بشه که منحصر به فرد باقی می مونن و هیچ وقت قابل تغییر یا دستکاری نیستن. توجه داشته باشین که ضرب کردن توکن های NFT نیاز به عبور از چند مرحله ساده داره، ولی قبل از اون باید بدونین که چه عواملی روی ضرب کردن این توکن ها موثر هستن.

مقاله پیشنهادی: بهترین بلاک چین برای مینت کردن NFT

بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT

بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT

همونطور که گفتیم، مینت کردن NFT به تبدیل آثار دیجیتالی به کلکسیون های کریپتویی و یه دارایی های رمزنگاری شده گفته میشه که در بلاک چین ثبت و ذخیره میشن. شما می تونین توکن های غیرمثلی خودتون رو ضرب کرده و بفروشین تا از این راه درآمد کسب کنین. برای این کار باید پلتفرم هایی رو پیدا کنین که مینت کردن توکن های NFT در اون ها رایگان و آسون هست. در ادامه برخی از بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT رو واستون معرفی می کنیم:

•    پلتفرم اوپن سی(OpenSea)

یکی از بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT، پلتفرم اوپن سی(OpenSea) هست. اوپن سی به عنوان یه بازار فرد به فرد برای توکن های غیرمثلی محسوب میشه که در اون می تونین تعداد زیادی از دارایی های دیجیتال خاص مثل آثار هنری دیجیتال، آیتم های داخل بازی، دارایی های متاورس، کارت های ورزشی قابل خرید و فروش و خیلی از کلکسیونی های ارز دیجیتال معروف رو مبادله کنین. این پلتفرم به کاربران این امکان رو میده تا توکن های NFT رو ضرب یا مینت کنند و با فروش اون ها سود به دست بیارن.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش کار با پلتفرم OpenSea

•    پلتفرم رریبل(Rarible)

پلتفرم رریبل(Rarible) هم یکی دیگه از بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT هاست. بهتره بدونین پلتفرم Rarible نوعی بازار توکن غیرمثلی چند رسانه ای هست که در اون هنرمندان و تولیدکننده های محتوای دیجیتال می تونن فایل های تصویری، عکس، آهنگ، زمین های دیجیتالی و یا کتاب رو به NFT تبدیل کنند. پلتفرم Rarible چند ویژگی اصلی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه.

عملکرد ضرب کردن NFT چگونه است؟

عملکرد ضرب کردن NFT چگونه است؟

طرفداران بازار NFT احتمال داره قصد حفظ ارزش دارایی یا خرید و فروش توکن های غیرمثلی داشته باشن که در همه این کارها یادگیری نحوه ضرب کردن توکن های NFT با ابزار مناسب به راحت تر کردن اون کمک زیادی می کنه. همچنین مورد دیگه ای که کاربران بهش نیاز دارن، تجربه ای در بازار ارزهای دیجیتال و دنیای بلاک چین هست. روش کار مینت کردن به این صورت هست که اول باید کیف پول رمزنگاری شده در دسترس باشه.

سپس باید دارایی و سرمایه مورد نظر رو واسه ایجاد و ضرب کردن توکن NFT در بلاک چین تهیه کنین. توجه داشته باشین که ایجاد پروفایل اصولی بعد از این مرحله باید رخ بده. در پروفایل کاربران باید محصول قابل فروش و نحوه فروش اون رو تعیین کنند. در نهایت فایل مورد نظر آپلود شده و ضرب توکن NFT شروع میشه. فروش توکن های NFT بعد از تموم شدن فرایند مینت کردن شروع میشه در این میان کارمزدها رو هم نباید از یاد برد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مینت NFT چیست؟ اطلاعاتی درباره ضرب کردن یا منیت کردن توکن های NFT به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین پلتفرم ها برای مینت کردن NFT بپردازیم و عملکرد ضرب کردن توکن های NFT رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مینت توکن غیرمثلی یا ضرب کردن توکن های NFT که شما نسخه دیجیتالی اثر هنری رو درست کردین، به بخشی از بلاک چین اتریوم تبدیل می کنین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ضرب کردن یا مینت NFT چیست؟

در مورد ضرب کردن یا مینت NFT چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 79 = ?