آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده"


  • 18:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده، اطلاعاتی در مورد سیگنال ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بهترین سیگنال ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه تحلیل سیگنال ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با تحلیل تکنیکال، اعتبار سیگنال رو ارزیابی کنین. شاید شما تاکنون وارد بازار ارزهای دیجیتال شدین و خواستین که اقدام به سرمایه گذاری و خرید رمز ارزها کنین. در موقع خرید احتمالا با نوسانات قیمتی روبرو بودین که تصمیم گیری رو برای شما سخت کرده. به عبارت دیگه شاید ندونستین که در کدوم قیمت بخرین و در کدوم قیمت بفروشین تا سود به دست بیارین.
بازار ارزهای دیجیتال از اونجایی که نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم کرده، بنابراین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و از این فرصت ها استفاده کنین و سود به دست بیارین. برای این کار باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. برای اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همچنین می تونین ازسیگنال خرید ارز دیجیتال استفاده کنین.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ این جواب رو بدیم که سیگنال خرید ارز دیجیتال در واقع داده هایی هستن که به شما این امکان رو میدن تا بتونین به کمک اون ها بازار یه نوع ارز دیجیتال مشخص رو بهتر درک کنین. همچنین این سیگنال ها توسط برنامه ها و یا به صورت دستی ایجاد میشن و از اون ها برای پیدا کردن نقاط مناسب ورود و خروج یه ارز دیجیتال استفاده میشه. همچنین سیگنال ارز دیجیتال در اصل پیشنهادات یا ایده های معاملاتی برای خرید یا فروش یه رمز ارز خاص در بازه زمانی و قیمتی مشخص شده هست. علاوه بر این، همه سیگنال ها دارای حد سود و ضرر هستن و به عبارت دیگه از همه جهت معامله رو پوشش میدن.
جالب اینجاست که بدونین سیگنال خرید ارز دیجیتال یه نشونه برای تریدرها و معامله گران محسوب میشه و به اون ها کمک می کنه تا خطر و ریسک معاملاتی خودشون رو کم کرده و سودشون رو افزایش بدن. ولی بهره وری از این موضوع نیازمند مهارت و تخصص در حوزه ارزهای دیجیتال و تحلیل اون ها هست. به عبارت دیگه سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حوزه کریپتوکارنسی پیشنهاد یا ایده های معاملاتی برای داد و ستد یه رمز ارز خاص در بازه زمانی و محدوده قیمت تعیین شده هست. همچنین شما می تونین با استفاده از سیگنال ها بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین.

آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده با تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده با تحلیل تکنیکال

در این قسمت از مقاله آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده، اطلاعاتی در مورد آموزش اعتبارسنجی سیگنال ها ی منتشر شده با استفاده از تحلیل تکنیکال برای شما ارائه می کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از تحلیل تکنیکال، سیگنال های منتشر شده رو بررسی کنین. یکی از روش های اصلی بررسی و اعتبارسنجی سیگنال های منتشر شده، تحلیل تکنیکال هست. با استفاده از این روش همه افرادی که مشغول به انجام ترید هستن، این امکان رو دارن تا از بازار ارزهای دیجیتال باخبر بشن و روند بازار رو تشخیص بدن.
جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال، بازه زمانی که یه کوین خریداری میشه و یا به فروش میرسه رو همراه با نمودار قیمتی و همچنین حجم ترید مورد بررسی های دقیق قرار می گیره. همچنین اهمیتی هم نمیده که ارز دیجیتال رو برای چه چیزی خریدین. تحلیل های بنیادی یا فاندامنتال نیز برخلاف تحلیل تکنیکال، در زمینه ارزش یه کوین فعالیت می کنه و قیمت واقعی اون رو در نظر می گیره. تحلیل فاندامنتال برای بلند مدت مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری و معامله بلند مدت دارین، می تونین از تحلیل فاندامنتال نیز استفاده کنین. البته توجه داشته باشین که تحلیل تکنیکال به تنهایی نمی تونه مفید باشه.

آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده با با خطوط روند و سطوح حمایتی

آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده

در این قسمت از مقاله تحلیل سیگنال ارزهای دیجیتال و اعتبارسنجی سیگنال ها، اطلاعاتی در مورد خطوط روند و سطوح حمایتی و مقاومتی برای شما ارائه می کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین سیگنال ها رو صحت سنجی کنین. خطوط روند در سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به معنی جهت و سمتی هست که یه رمز ارز رو به سمت خودش می کشه. بنابراین خطوط روند در معامله ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی داره. اگر چه جدا کردن روندهای مختلف از هم کار سختی هست، ولی برای صحت سنجی سیگنال ارز دیجیتال و برنامه ریزی برای مبادله ها نیاز هست تا خطوط روند رو از هم تشخیص بدین.
همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، ارزهای دیجیتال می تونن نوسان های زیادی داشته باشن که بررسی و تحلیل این نوسانات فقط با نگاه کردن نمودارهایی که در این زمینه طراحی شدن و خطوط روند امکان پذیر هست. بنابراین توصیه می کنیم برای اینکه بتونین بیشترین سود و کمترین ضرر رو داشته باشین، اقدام به صحت سنجی سیگنال ارز دیجیتال کنین تا از معتبر بودن اون مطمئن بشین. همچنین تحلیلگران با تجربه با استفاده از تحلیل تکنیکال این امکان رو دارن تا سیگنال خرید ارز دیجیتال خوب رو تشخیص بدن. به عبارت دیگه شما می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال، سطوح حمایتی و مقاومتی رو تشخیص بدین و با استفاده از اطلاعات به دست اومده، سیگنال خودتون رو صحت سنجی کنین.

سیگنال فاندامنتال چیست؟

لازمه که بگین که برخلاف عقیده برخی از کاربران، سیگنال ارز دیجیتال فقط از بررسی نمودارها حاصل نمیشه و سیگنال می تونه از برخی پست ها یا توییت ها و یا حتی اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار در این حوزه منتشر بشه و سیگنال خوبی برای معامله گرها محسوب میشه که این گونه سیگنال ها از تحلیل فاندامنتال استفاده می کنند. همچنین در این تحلیل هرگونه عوامل تاثیرگذار که بتونه روند و سرنوشت قیمت ارز دیجیتال رو تغییر بده مورد بررسی قرار می گیره.

سیگنال های فاندامنتال را چگونه اعتبارسنجی کنیم؟

اعتبار سنجی سیگنال های منتشر شده

همونطور که در بخش قبل نیز گفتیم، سیگنال فاندامنتال با استفاده از پست ها و اخبارهای منتشر شده توسط افراد مشهور و معروف دارنده ارزهای دیجیتال به دست میاد. بنابراین اگه در کانال ها یا گروه های سیگنال دهی سیگنال فاندامنتال دریافت کردین، ابتدا باید اون رو صحت سنجی کنین. برای این کار باید ابتدا اخبارهای موجود در اطراف ارز دیجیتال سیگنال شده به دست بیارین و سپس با بررسی این اخبار و مطابقت دادن سیگنال با خبر، از صحت و درستی سیگنال منتشر شده مطمئن بشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش بگیرین.

دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی:

عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی

امروزه در فضاهای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام کانال ها و گروه های زیادی به وجود اومدن که سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال صادر می کنند. البته توجه داشته باشین که استفاده از سیگنال های تلگرامی در اکثر مواقع باعث ضرر میشه. به همین منظور ما توصیه می کنیم تا در صورت امکان از این سیگنال ها استفاده نکنین. در ادامه دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

•    ناشناس بودن هویت 

یکی از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که هویت شخص سیگنال دهنده ناشناس هست و شما نمی دونین کسی که سیگنال ارز دیجیتال صادر می کنه، چه کسی هست و تا چه میزان تحلیل تکنیکال بلد هست. بنابراین ممکنه فردی که سیگنال ارز دیجیتال صادر می کنه، تحلیل تکنیکال بلد نباشه و سیگنال خرید و فروش رو شانسی و بر طبق حدس و گمان صادر بکنه. 

•    مشخص نبودن روی چارت

یکی دیگه از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که سیگنال صادر شده بر روی نمودار مشخص نیست و شما نمی تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال، سیگنال صادر شده رو اعتبارسنجی کنین. بنابراین در صورت امکان سعی کنین تا از سیگنال های تلگرامی استفاده نکنین.

•    مشخص نبودن نوع بازار

یکی دیگه از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که نوع بازار مشخص نیست. بهتره بدونین یکی از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب این هست که نوع بازار مشخص بشه. برای مثال تعیین بشه که سیگنال منتشر شده برای بازار اسپات هست و یا فیوچرز.

نرم افزار متاتریدر چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا می دونین نرم افزار متاتریدر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که متاتریدر یا Meta Trader نوعی نرم افزار هست که به صرافی های ارز دیجیتال مختلفی متصل میشه و قابلیت انجام معامله با اون ها رو توسط کامپیوتر یا گوشی های هوشمند فراهم می کنه. به عبارت دیگه، متاتریدر واسطه بین این دو مورد هست. به همین دلیل هست که این پلتفرم بیشتر به وسیله تریدرهای بازار رمزارزها مورد استفاده قرار می گیره. شما هم می تونین با استفاده از متاتریدر، وضعیت رمزارزها رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار مقاله نرم افزار متاتریدر چیست و چه مزایایی دارد را مطالعه کنید.

سفارش محدود یا Limit Order چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارش محدود رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سفارش محدود چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش محدود به سفارش خرید یا فروشی گفته میشه که قیمت اون توسط شخص سفارش دهنده مشخص میشه. خریدار و فروشنده مقدار و قیمت مورد نظر خودشون رو وارد کرده و بعد از ملاحظه خلاصه سفارش که شامل مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای خرید و فروش، قیمت واحد و نهایتا کل مبلغ سفارش هست.برای کسب اطلاعات بیشتر در این مبحث مقاله سفارش محدود یا Limit Order چیست را مطالعه کنید.

تفاوت سیگنال و تحلیل تکنیکال چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، به بررسی تفاوت سیگنال و تحلیل تکنیکال بپردازیم. در بازار پول های غیر متمرکز به علامت یا نشانی های موجود در کل بازار که می تونه بر روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بذاره، سیگنال گفته میشه. سیگنال ها فقط یه نشونی، هشدار و یا علامت هستند که هیچ توصیه خاصی به هیچ کس نمی کنند. اگه یه تحلیلگر به اندازه قابل قبول یا بهارت های تحلیل تکنیکال و درک نمودارها اخبار و سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت ارزهای دیجیتال آشنا باشه و برداشت یا نظر خودش رو پیرامون اتفاقات اخیر بازار قرار بده و نسبت به اینده اون ابراز نظر کنه، در واقع تحلیل سیگنال رو انجام داده. ادامه مطلب را در مقاله تفاوت سیگنال و تحلیل تکنیکال چیست مطالعه کنید.

استفاده از سیگنال ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

اگه در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتملاً سیگنال معامله ارز دیجیتال رو شنیدین و دوست داشتین که اطلاعاتی در مورد این سیگنال ها به دسات بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده که سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم برای پاسخ به این سوال به شما بگیم که سیگنال در بین کاربران بازار ارز دیجیتال به معنی هشدار سیگنال های معاملات کریپتو به دو صورت دستی و خودکار ایجاد میشن. در اینجا لازم به ذکر است که تحلیل سیگنال های منتشر شده یکی از مهمترین موارد در استفاده از سیگنال ارز دیجیتال است. برای مطالعه ادامه این مبحث مقاله استفاده از سیگنال ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است را بررسی کنید.

چطور بهترین تایم فریم را پیدا کنیم؟

در ادامه مقاله چطور بهترین تایم فریم را پیدا کنیم؟(بهترین تایم فریم در ارزهای دیجیتال کدام است؟) بهتره که کمی در مورد انتخاب بهترین تایم فریم برای تحلیل و معاملات صحبت کنیم. توجه داشته باشین که در معاملاتی که انجام میدین، تایم فریم عامل مهمی برای زمانی است که به هر معامله و پیدا کردن موقعیت های مناسب اختصاص میدین. همچنین استراتژ معاملاتی و سبکی که از اون برای معامله استفاده میکنین هم میتونه بر روی تایم فریم انتخابی شما تاثیر زیادی رو بذاره. برای مطالعه کامل این مطلب مقاله چطور بهترین تایم فریم را پیدا کنیم را بررسی کنید.

آیا همه سیگنال ها پشتوانه تکنیکالی دارند؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله آیا همه سیگنال ها پشتوانه تکنیکالی دارند؟ پشتوانه سیگنال های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و شما می تونین از این نوسانات سود به دست بیارین. برای این کار نیز یا باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و یا تحلیل فاندامنتال یاد بگیرین. چون فقط با تجزیه تحلیل میشه روند بازار رو شناسایی کرد و قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرد. سیگنال ارز دیجیتال نیز می تونه بهترین نقاط خرید و فروش رو برای معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال مشخص کنه، چون دارای پشتوانه تکنیکالی و فاندامنتالی هست. منظور از پشتوانه نیز این هست که سیگنال با استفاده از اون به دست میاد. برای مطالعه ادامه مطلب مقاله آیا همه سیگنال ها پشتوانه تکنیکالی دارند را بررسی کنید.

تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم تایم فریم رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تایم فریم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تایم فریم به انگلیسی بهش Time Frame گفته میشه، به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مفاهیم در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی در نظر گرفته میشه و مورد توجه معامله گران و تریدرهای بازارهای مالی قرار می گیره. به این ترتیب، اگه شما نیز قصد تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو دارین، باید به تایم فریم یا بازه زمانی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال نیز توجه لازم رو داشته باشین تا دقیق ترین تحلیل های خودتون رو انجام بدین و قیمت رمز ارزها رو به خوبی پیش بینی کنین. ادامه مطلب را در مقاله تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است، مطالعه کنید.

5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی

امروزه در فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و... کانال ها و گروه های زیادی به وجود اومدن که سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال صادر می کنن. اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از سیگنال های تلگرامی در اکثر موارد باعث ضرر میشه. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در حد امکان از سیگنال های تلگرامی و سیگنال های مشابه استفاده نکنین. به این منطور در ادامه دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی رو براتون مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشین و سرمایه گذاری و معامله عالی رو تجربه کنین. برای مشاهده 4 دلیل به مقاله 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی مراجعه کنید.

فیبوناچی چیست و چه کاربردی دارد؟

در قرن دوازدهم، لئوناردو پیزانو (بیشتر با نام فیبوناچی شناخته میشه) متوجه شد که این توالی ها به مانند اعداد فیبوناچی در سراسر جهان گسترده شده و به طور طبیعی میتونیم اونا رو در اشکال مارپیچی پیدا کنیم؛ برای مثال صدف ها، گل ها و... برای درک اینکه فیبوناچی چیست، ابتدا باید دنباله اعداد فیبوناچی رو به شما معرفی کنیم. معنای اصلاح فیبوناچی از سری اعداد زیر برگرفته شده: 0، 1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55 و ... در اینجا هر عدد حاصل جمع دو عدد قبلی هست. برای توضیح فیبوناچی اصلاحی، میتونیم هر عدد رو بر عدد بعدی تقسیم کنیم و نسبت 68.1% رو بدست بیاریم. وقتی اون رو بر دو مکان سمت راست تقسیم می کنیم، 38.2٪ به دست میاد و در نهایت نسبت بعدی برابر با 23.6٪ میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیبوناچی مقاله فیبوناچی چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

سیگنال های فاندامنتالی را چگونه اعتبارسنجی کنیم؟

همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، امروزه سیگنال های ارز دیجیتال زیادی وجود دارن که باید قبل از استفاده، اون ها رو مورد بررسی قرار بدیم. همچنین سیگنال ارز دیجیتال خوب باید ویژگی های لازم رو داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های سیگنال فاندامنتالی خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از سیگنال ها بگیرین. تحلیل سیگنال های منتشر شده در استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال بسیار مهم است. ادامه مطلب را در مقاله سیگنال های فاندامنتالی را چگونه اعتبارسنجی کنیم، مطالعه کنید.

روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود

همه ارز های دیجیتال دارای یک نموداری قیمتی هستن که تاریخچه قیمت در طول زمان رو نشون میده. این نمودار ها به صورت کندلی و برای اساس تنظیم کاربر در هر تایم فریمی قابل مشاهده هست. این نمودار ها قابل تحلیل بوده و تحلیلگران این حوزه با استفاده از ابزار های تحلیل تکنیکالی به بررسی و تشخیص روند نمودارها میپردازن. تا بهترین نقاط حمایتی و مقاوتی را مشخص کرده و از آنها استفاده استفاده کنن. برای مطالعه کامل این مطلب مقاله روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست و چگونه یک سیگنال منتشر میشود را مطالعه کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تحلیل سیگنال ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و بهتون یاد بدیم که چجوری از صحت و درستی سیگنال ها مطمئن بشین و بتونین نحوه اعتبارسنجی سیگنال های منتشر شده رو یاد بگیرین. همونطور که گفتیم، سیگنال خرید ارز دیجیتال در واقع داده هایی هستن که به شما این امکان رو میدن تا بتونین به کمک اون ها بازار یه نوع ارز دیجیتال مشخص رو بهتر درک کنین. 
همچنین شما می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال سیگنال ها رو اعتبارسنجی کنین. علاوه بر این، شما می تونین با استفاده از سایر ابزارها نیز از صحت و درستی سیگنال ها مطمئن بشین که از جمله از این ابزارها می تونیم به فیبوناچی اشاره کنیم. توصیه می کنیم قبل از اینکه از سیگنال ها استفاده کنین، از صحت و درستی اون مطمئن بشین.


نظرات کاربران در مورد آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده

  1. میثم (1401/05/26)

    با سلام و خسته نباشید خدمت آکادمی ارز سنج با آموزش دیدن در زمینه سیگنال ارزهای دیجیتال میتونیم درصد پیش بینیمونو در خرید ارزهای دیجیتال افزایش بدیم و سود کنیم سپاس از مقاله مفیدتون

  1. meysam1 (1401/06/13)

    سلام و خدا قوت تحلیل سیگنال ارز دیجیتال کار هر کسی نیست و باید تخصص کافی داشته باشی

  1. بهمن (1401/08/29)

    من همیار تریدر رو استفاده می کنم و سیگنال های خوبی هم میده

  1. اسدزاده (1402/03/08)

    آیا همیار تریدر قابل اعمتاد است؟

  1. قفاری (1402/03/20)

    برای استفاده از سیگنال یاد گرفتن تحلیل هم واجبه

در مورد آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 67 = ?