دلایل منحصر به فرد بودن The graph 

  • 18:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

دلایل منحصر به فرد بودن The graph؛ امروزه، دنیای ارز دیجیتال به یکی از پر بحث ترین مفاهیمی تبدیل شده که از هر گوشه کنار دنیا به گوش می رسه. استفاده از کد های رمز نگاری شده به جای ارز های ملی میتونه یه بحث هیجان انگیز باشه. گراف یا the graph، یکی از مفاهیم ضروری بازار دیجیتال شناخته میشه که دارای ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فرد هستش. 

در این مقاله ما سعی داریم شما رو با دلایل منحصر به فرد بودن the graph آشنا کنیم. اما بهتره قبل از اینکه وارد این بحث بشیم، ماهیت دقیق گراف رو توضیح داده و اطلاعات کاملی از این مفهوم جدید ارز دیجیتال به دست بیاریم تا بتونیم بهترین استفاده رو از اون داشته باشیم. بریم که به ادامه مقاله بپردازیم. 

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال چیست؟

آشنایی با گراف the graph 

ارز دیجیتال گراف بهترین پروتکل شاخص گذاری هستش که می تونین از اون برای جستجوی اطلاعات مربوط به ارزها و میزان ذخیره سازی سرمایه، داده ها و شبکه های مختلف استفاده کنین. این نوع پروتکل امنیت بسیار بالایی داره و شما می تونین به راحتی از اون برای انجام مقاصد مورد نظر استفاده کنین. 

دلایل منحصر به فرد بودن The graph

ارز گراف هم مثل تمامی ارز های دیگه از نوع غیرمتمرکز هستش. یعنی اینکه هیچ نهاد و سازمانی بر نحوه عملکرد اون دخالت نداره. این نوع ارز بر روی شبکه بلاک چین فعالیت داره. جالبه بدونین با استفاده از گراف می تونین امکان جستجو با graphQL رو داشته باشین.

به عنوان مثال اگر از ارز دیجیتال گراف برای انجام مقاصد خود و جستجوی داده های مورد نظر استفاده کنین، می تونین به داده های ارز های اتریوم و IPFS دست پیدا کنین. 

ارز دیجیتال گراف یا به عبارت انگلیسی the graph، با نماد GRT شناخته میشه. این نماد بر پایه ارز اتریوم هستش و از اون برای تامین انرژی گراف استفاده میشه. در واقع میشه گفت، امنیت اقتصادی گراف در دست GRT هستش. 

جالبه بدونین که افراد زیادی در توسعه گراف نقش داشتن که از این میان، یانیو تال و برندون رامیرز از جمله شناخته شده ترین این افراد هستن که تونستن نقش مفیدی در به وجود اومدن این نوع ارز داشته باشن. ایجاد و توسعه ارز دیجیتال گراف، سه سال طول کشید اما تونست به یکی از بهترین پروژه های بازار دیجیتال تبدیل بشه. 

این نوع ارز به طور رسمی در سال 2020 رو نمایی شده و تونست از لحظه رونمایی تاکنون، توجه طرفداران بسیار زیادی رو به سمت خودش جلب کنه. ارز دیجیتال گراف چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ جایگاه در میان ارز های دیجیتال، حرف اول رو میزنه. با اینکه در مدت کوتاهی توسعه پیدا کرده اما در همین مدت کوتاه هم، تونسته به خوبی به درخشش خودش ادامه بده. 

جالبه بدونین از اونجایی که این نوع ارز، یکی از ارز های نوظهور هستش، میشه گفت که میتونه سیر صعودی داشته باشه و نسبت به ارز های دیجیتال دیگه، کنترل خوبی روی قیمتش وجود داشته باشه. از این سیستم برای تامین انرزی، اتریوم، پروژه های De Fi و Web3 استفاده میشه. برای اطلاع از قیمت graph می تونین به سایت ارزسنج مراجعه کنین.

ارزش گراف THE GRAPH در سرمایه گذاری

ارز دیجیتال گراف در بازار کنونی به ارزش 5.16 میلیارد دلار هستش. با توجه به بررسی های صورت گرفته، این نوع ارز، رتبه 41 بازار جهانی رو به خودش اختصاص داده و تونسته 0.17 درصد از کل بازار دیجیتال رو به خودش اختصاص بده. هر واحد از این نوع ارز برابر با 1.09 دلار هستش. جالبه بدونین که سرمایه گذاری برروی این نوع ارز، می تونه آینده خیلی خوبی داشته باشه. اما قبل از سرمایه گذاری، به خوبی در مورد آن، تحقیق کنین. 

دلایل منحصر به فرد بودن The graph

همونطور که می دونین، وجود صرافی برای تبادل و ذخیره دارایی ها و ارزهای دیجیتال، اهمیت خیلی زیادی داره. یکی از صرافی هایی که با معامله GRT درگیر هستش، صرافی بایننس هست که روزانه در حدود 15.54 درصد، معامله ارز دیجیتال گراف در اون انجام میشه. خب بریم در بخش بعدی شما رو با ویژگی های عالی ارز دیجیتال گراف آشنا کنیم. 

دلایل منحصر به فرد بودن the graph 

ارز دیجیتال گراف هم مثل تمامی ارز های دیگه دارای مشخصات منحصر به فردی هستش که می خوایم شما رو با تمام ویژگی های این نوع ارز دیجیتال، آشنا کنیم. 

•    مبتنی بر شبکه غیر متمرکز 

ارز دیجیتال گراف برروی شبکه بلاک چین ایجاد شده که نوعی شبکه غیرمتمرکز هستش. این مورد یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع ارز شناخته میشه. از شبکه غیر متمرکز برای شاخص سازی، ذخیره و اعتبار سنجی داده ها استفاده میشه. 

•    نقش کاربران گراف

جالبه بدونین که کاربران گراف، نقش بسیار خوبی در اداره شبکه ایفا می کنن. 

•    ایجاد توکن اختصاصی

ارز دیجیتال گراف دارای یه نوع توکن اختصاصی به اسم GRT هستش. با استفاده از توکن اختصاصی، ناظر ها می تونن با توجه به میزان کار انجام شده و سهام گراف، نسبت به کسب درآمد بپردازن. 

•    عدم نیاز به سرور 

با استفاده از این نوع ارز، دیگه نیاز نیست روی سرورهای اختصاصی دیگه سرمایه گذاری کنین. جالبه بدونین که این نوع ارز دارای متن باز هستش و برای انجام خدمات در اون، نیازی به پرداخت کارمزد و هزینه ندارین. برای ذخیره این نوع ارز هم، مانند ارز های دیگه نیاز به کیف پول هایی برای ذخیره دارایی تون دارین. در بخش زیر می خوایم شما رو با کیف پول های THE GRAPH، آشنا کنیم.

کیف پول های گراف 

کیف پول مورد استفاده برای ذخیره دارایی های ارز گراف، باید دارای امنیت کافی باشن. این نوع کیف پول ها مثل حساب های بانکی عمل می کنن. برای اینکه بتونین نسبت به ذخیره ارز گراف اقدام کنین نیاز به دو نوع کیف پول سخت افزای و نرم افزاری دارین.

دلایل منحصر به فرد بودن The graph

کیف پول های نرم افزاری به کیف پول هایی گفته میشه که به صورت نرم افزار برروی موبایل نصب شده و شما می تونین در هر زمان و مکان از اون استفاده کنین. اما این نوع کیف پول ها امنیت چندانی ندارن و خیلی راحت موردحمله هکر ها قرار می گیرن.

کیف پول های سخت افزاری، کیف پول هایی هستن که امنیت خیلی زیادی دارن. یکی از مزیت های عالی استفاده از این نوع کیف پول ها در این هستش که در صورت ربوده شدن و یا آسیب دیدن، می تونین اطلاعات اون رو از کارت های Mnemonic بازیابی کنین. 

صرافی های معتبر ارز گراف the graph 

وجود صرافی های ارز دیجیتال برای انجام مبادلات ارزی اهمیت خیلی زیادی داره. در بخش زیر می خوایم شما رو با صرافی های معتبر ارز گراف the graph، آشنا کنیم. 

  •    صرافی بایننس

همونطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی های مورد استفاده برای ارز دیجیتال گراف هستش. 

  •    صرافی huobi global 

این نوع صرافی، صرافی هیوبی گلوبال نام داره که از ارز دیجیتال GRT پشتیبانی می کنه. 

  • صرافی OKEx 

این نوع صرافی هم یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال گراف شناخته میشه که دارای اعتبار و اطمینان بسیار زیادی هستش. 

  • صرافی نوع coin base pro 

این نوع صرافی نیز از ارز دیجیتال گراف the graph حمایت می کنه. علاوه بر این می تونه از ارز های دیگه ای مثل اتریوم، بیت کوین و ... نیز برای مبادله پشتیبانی کنه. 

نحوه عملکرد ارز دیجیتال گراف the graph 

ارز دیجیتال گراف امکان خاصی رو برای کاربرانش ایجاد کرده که با استفاده از شبکه غیرمتمرکز بتونن اطلاعات رو از قراردادهای هوشمند به اتریوم ارسال کنن. این مرحله در سه پروسه انجام میشه. برای انجام این هدف، از افرادی مثل فهرست کنندگان، وکالت دهندگان و نگهدارندگان استفاده میشه. 

فهرست کنندگان افرادی هستن که وظیفه استیک توکن های GRT رو بر عهده دارن. علاوه بر این، به فهرست بندی درخواست ها نیز توجه داشته و به اون ها پاسخ می دنو وکالت دهنده ها، نقش بسیار مهمی در امنیت این نوع ارز ایفا می کنن. نگهدارندگان نیز مسئول فهرست بندی و سازمان دهی API ها هستن. 

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال گراف the graph 

 خرید و فروش ارز دیجیتال THE GRAPH از طریق کیف پول انجام میشه. کیف پول ها در انواع مختلفی هستن که می تونیم از این میان به کیف پول های ledger trust ,myether و atomic اشاره کنیم. کیف پول لجر از نوع کیف پول های سخت افزاری با ایمنی زیاد هستش. کیف پول تراست یکی از بهترین کیف پول ها برای پشتیبانی از بایننس استفاده میشه. 

دلایل منحصر به فرد بودن The graph

کیف پول مای اتر، از معتبرترین کیف پول ها هستش که معمولا از اکثر توکن ها حمایت می کنه. در نهایت کیف پول اتمیک رو داریم که در سیستم عامل اندروید استفاده میشه. 

مزایای ارز دیجیتال گراف 

ارز دیجیتال گراف دارای مزایای بسیار زیادی هستش که در بخش زیر می خوایم با چند مورد از این مزایا، آشنا بشیم.

•    ایجاد امکان غیرمتمرکزسازی 

گراف معمولا از این نوع برنامه ها حمایت کرده و میشه گفت یکی از بهترین مزایای استفاده از این نوع ارز دیجیتال هستش. 

•    ارائه برنامه های پیشرفته 

جالبه بدونین که ارز دیجیتال گراف به خوبی می تونه باعث توسعه برنامه ها و پیشرفت اونا بشه. 

•    عدم وجود محدودیت 

کاربران این نوع ارز می تونن با استفاده از گراف از یه برنامه به برنامه دیگه برن. در واقع هیچ محدودیتی برای کاربر وجود نداره. 

•    وجود امنیت بالا 

ارز دیجیتال گراف دارای امنیت بالایی هستش. به همین دلیل میشه گفت که بسیار محبوب و قابل اعتماد هستن. 

•    معایب ارز دیجیتال گراف

ارز دیجیتال گراف هم مثل تمامی ارزهای دیگه دارای معایب هستش. از جمله معایب اصلی این نوع ارز می تونیم به عرضه محدود توکن های GRT و عدم شرکت توسعه دهنده ها در تعیین صدور توکن اشاره کنیم. 

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات کاربردی در ارز های دیجیتال 

سخن پایانی 

ارز دیجیتال دارای مفاهیم بسیار مهم و جدیدی هستش که آشنایی با اون ها می تونه به شما در استفاده بهینه از تمامی موارد و مفاهیم جدید بازار دیجیتال کمک کنه. گراف یا به عبارت انگلیسی THE GRAPH، یکی از بهترین ارز های دیجیتال هستش که می تونین از اون برای انجام مقاصد مختلف استفاده کنین. 

ما در این مقاله، سعی کردیم شما رو با ماهیت دقیق ارز دیجیتال گراف، و دلایل منحصر به فرد بودن THE GRAPH، آشنا کنیم. علاوه بر این در مورد مزایا و معایب، صرافی ها و کیف پول های مورد استفاده در این نوع ارز نیز صحبت کردیم. امیدواریم با مطالعه دقیق این مقاله، به اطلاعات کامل و جامع از گراف دست پیدا کنین. 
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دلایل منحصر به فرد بودن The graph 

در مورد دلایل منحصر به فرد بودن The graph  نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 65 = ?