مرورگر کریپتویی چیست؟ معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "مرورگر کریپتویی چیست؟ معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی"


  • 18:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

امروزه استفاده از مرورگر های مناسب با سرعت عالی به یکی از نیازهای روز در حوزه اینترنت، مبدل شده که از اهمیت به سزایی برخوردار هستش. استفاده از این نوع مرورگر ها به بخش جدایی ناپذیری از زندگی تبدیل شده . جالبه بدونین مرورگر هایی که از این نوع موتور های جستجو برای دریافت اطلاعات مورد نظر استفاده می کنن، تنها به انواع مرورگر های موجود در حوزه اینترنت محدود نمی شن. 

مرورگر های کریپتویی یکی از انواع جدیدی از مرورگرهایی به شمار می یان که در حوزه بازار ارز دیجیتال برای خدمات دهی در موارد مربوط به پشتیبانی از کیف پول ها، حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران استفاده می شن. این نوع مرورگر ها تنها برای استفاده در بازار کریپتو یا بازار ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن. مرورگر های کریپتویی به عنوان مرورگرهای بلاک چین نیز شناخته می شن که متمرکز بر تکنولوژی وب سه بوده و از اکوسیستم های غیرمتمرکز استفاده می کنن. در این بخش از آموزش ارز دیجیتال، سعی می کنیم شما رو با ماهیت مرورگر کریپتویی، ویژگی ها و بهترین نوع آن، آشنا کنیم. 

آشنایی با مرورگر کریپتویی

مرورگر کریپتویی یکی از مرورگرهایی هستش که از اون در حوزه بازار ارز دیجیتال و یا کریپتو استفاده می شه. مرورگر کریپتویی به عنوان مرورگر بلاک چین شناخته می شه که از فناوری های وب سه مبتنی بر سیستم غیرمتمرکز بهره می بره. از این نوع مرورگر برای پر کردن شکاف بین وب دو و وب سه استفاده می شه. این نوع مرورگر ها به عنوان یک کیف پول برای ذخیره دارایی ها نیز مورد استفاده قرار گرفته و برنامه هایی مانند برنامه های غیرمتمرکز رو ارائه می کنن. 

با استفاده از این نوع مرورگرها، مي تونید ارز هاي ديجيتال خود را ذخيره كنين. علاوه بر اين، برخي از اين نوع مرورگر ها براي تشويق كاربران در استفاده از اين نوع مرورگر، در ازاي آن، ارز ديجيتال پاداش میدن.

مقاله پیشنهادی: فناوری ارز دیجیتال چیست؟

ارتباط ميان مرورگر كريپتويي با برنامه غيرمتمركز 

آشنایی با مرورگر کریپتویی

برنامه هاي غيرمتمركز، برنامه هايي هستن كه بر پايه سيستم غيرمتمركز مبتني بوده و بر روي کامپیوتر و دستگاه موبایل متصل می شن. این نوع برنامه ها برروی شبکه بلاک چین توسعه پیدا کردن. همونطور که گفته شد از مرورگر های کریپتویی به عنوان کیف پول نیز استفاده می شه. یکی از دلایل استفاده از این نوع مرورگر به عنوان کیف پول ارز دیجیتال، آسان کاربر بودن اون هستش. 

برنامه های غیرمتمرکز به انواع مختلف مانند بازی، صرافی و ... تقسیم می شن. این نوع مرورگر ها دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی هستن که در بخش زیر می خوایم شما رو با ویژگی های مرورگر های کریپتویی آشنا کنیم.

مقاله پیشنهادی: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی های مرورگر های کریپتویی

امنیت و حفظ حریم شخصی از مهم ترین ویژگی های مرورگر کریپتویی هستن. به هنگام انتخاب بهترین نوع مرورگر به ویژگی هایی مثل ارائه پاداش به کاربر ها، استفاده از کیف پول های بومی و افزونه، مسدود کردن تبلیغات و ردیاب و ... توجه کنین. همچنین باید دارای وی پی ان داخلی بوده و به عنوان کیف پول استفاده بشه. 
موارد کاربرد مرورگر کریپتویی

در بخش زیر می خوایم شما رو با موارد کاربرد ویژگی های مرورگر کریپتویی آشنا کنیم تا بتونین با عملکرد های مختلف این نوع تکنولوژی جدید اشنا شده و از مزایای عالی اون در انجام فرایند های مختلف استفاده کنین. 

•    استفاده از مرورگر کریپتویی به عنوان بازی و توکن های غیرقابل تعویض 

 استفاده از مرورگر کریپتویی به عنوان بازی و توکن های غیرقابل تعویض 

با استفاده از مرورگر کریپتویی می توانید به برنامه های غیرمتمرکز و بازارهای ان اف تی یا توکن های غیر قابل تعویض دسترسی داشته باشین. 

•    صرافی های غیر متمرکز 

برخی از صرافی های غیر متمرکز مانند یونی سواپ و پنکیک سواپ از کیف پول های مرورگر کریپتو استفاده می کنن. 

مقاله مرتبط پیشنهادی: متمرکز و غیرمتمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

•    دریافت وام 

از مرورگر کریپتویی برای دریافت وام با استفاده از کیف پول کریپتو استفاده می شه. 

در میان انواع مرورگر های کریپتویی چند مورد از این نوع مرورگر ها، از نوع بهترین آن هستن که می خوایم در بخش زیر شما رو با بهترین نوع مرورگر های کریپتویی آشنا کنیم. 

بهترین مرورگر های کریپتویی 

•    مرورگر کریپتو اپرا

مرورگر کریپتو اپرا

مرور گر اوپرا یکی از بهترین مرورگر های حوزه اینترنت شناخته میشه. این نوع مرورگر باعث ایجاد مرورگر کریپتوی اپرا شده که می تونیم اون رو یکی از جدید ترین مرورگرهای کریپتویی بدونیم. این نوع مرورگر در ویندوز، مک و اندروید قابل استفاده بوده و نسخه ios اون هنوز منتشر نشده. در این نوع مرورگر از تکنولوژی وب 3 استفاده میشه تا بتونه از این طریق با بلاک چین های مختلف ارتباط برقرار کنه. 

ویژگی های مرورگر کریپتو اپرا 

مرورگر کریپتو اپرا دارای ویژگی های منحصر به فردی هستش. یکی ازمهم ترین ویژگی های این نوع مرورگر، داشتن کیف پول هستش که می تونه از ارز های مختلف مثل اتریوم، بیت کوین و سلو پشتیبانی کنه. می تونین با استفاده از این نوع مرورگر و بدون نیاز به افزونه، به طور مستقیم نسبت به خرید و فروش و ذخیره ارز دیجیتال خودتون اقدام کنین. این نوع مرورگر دارای امنیت بسیار بالایی هستش. 

یکی دیگه از ویژگی های مرورگر کریپتو اپرا، داشتن خبرنامه هستش. با استفاده از خبر نامه، شما می تونین به آخرین اخبار مربوط به بلاک چین و پادکست های اون دسترسی داشته باشین. علاوه بر این، می تونین از این طریق به برنامه هایی مثل تلگرام و واتساپ ورود کنین. 

•    مرورگر بریو 

مرورگر بریو 

بریو یکی از بهترین مرورگر های دنیای ارز دیجیتال هستش که امنیت بالا و سرعت عالی داره. وجود این دو ویژگی، باعث حذف تبلیغات شده. یکی از ویژگی های مهم و اصلی این نوع مرورگر، وجود امکان حذف تبلیغات هستش. در واقع میشه گفت میونه ای با تبلیغات نداره. 

همچنین، ردیاب های تبلیغات رو حذف می کنه. شاید براتون سوال باشه که ردیاب های تبلیغات به چه معنی هستن؟ این نوع رد یاب ها به صاحبان کسب و کار اجازه میدن تا بتونن مشتری های بالقوه خودشون رو پیدا کنن. یکی دیگه از ویژگی های این نوع مرورگر، داشتن وی پی ان داخلی هستش. جالبه بدونین که حذف تبلیغات باعث افزایش ایمنی و سرعت مرورگر میشه. 

مرورگر بریو دارای کیف پول داخلی هم هستش. برای همین نیازی نیست برای دسترسی به ارزهاتون به سایت های دیگه برین. علاوه بر این، تحت خطر کلاهبرداری ها و دزدی های ارز دیجیتال هم نخواهید بود. 

•    مرورگر اوزیریس

مرورگر اوزیریس یکی از مرورگر های دنیای کریپتو هستش که مبتنی بر بلاک چین بوده و از نوع برنامه های غیرمتمرکز شناخته میشه. در واقع این نوع مرورگر به عنوان یه رابط بین بلاک چین های مختلف عمل می کنه. از ویژگی های منحصر به فرد این نوع مرورگر می تونیم به آسان کاربر بودن اون اشاره کنیم که علاوه بر این، دارای حریم خصوصی و امنیت فوق العاده ای هستش. مرورگر اوزیریس، اولین مرورگری هستش که روی شبکه بلاک چین توسعه پیدا کرده. این نوع مرورگر دارای کیف پول مخصوص به خودش هستش که به نام کتا ولت عرضه میشه. کیف پول متا ولت فقط در درون مرورگر اوزیریس کار می کنه. 

استفاده از این نوع کیف پول باعث تسریع در انجام تراکنش ها میشه. همچنین کازمرد اضافی دریافت نمی کنه و میتونه از ارز هایی مثل اتریوم و ترون پشتیبانی کنه. یکی دیگه از ویژگی های این نوع مرورگر، حذف تبلیغات مزاحم در وب سایت ها و ویدیو ها هستش. میتونین با استفاده از این نوع مرورگر به برنامه های dAppstore دسترسی داشته باشین. 

•    مرورگر اپرا ریبورن 3 

مرورگر اپرا ریبورن یکی از بهترین مرورگر های اوپرا هستش که سرعت خیلی عالی داره. با استفاده از این نوع مرورگر می تونین به برنامه های غیر متمرکز dAppstore دسترسی داشته باشین. همچنین دارای کیف پول هستش که می تونه از ارز هایی مثل اتریوم، ترون و CBK پشتیبانی کنه. 

•    مرورگر تور

مرورگر تور

مرورگر تور به عنوان یه مرورگر امن شناخته میشه. جالبه بدونین که این نوع مرورگر داده ها رو از طریق شبکه onion هدایت کرده و ترافیک شما رو غیرقابل ردیابی می کنه. با استفاده از مرورگر تور، اطلاعات هویت شما ناشناس می مونه و کسی نمیتونه به اطلاعات هویتی شما دست پیدا کنه. به همین دلیل، دارای امنیت فوق العاده ای هستش. بهتره بدونین این نوع مرورگر نسبت به مروگرهای کریپتوی دیگه سرعت کند تری داره چون توسط چند گره شبکه هدایت میشه. 

سخن پایانی 

دنیای کریپتو پر از برنامه های جدیدی هستش که با شناخت بهتر اون ها، میتونین به بهترین بازدهی از بازار ارز دیجیتال برسین. مرورگر کریپتویی یکی از انواع مرورگرهایی هستش که از اون برای جستجو در دنیای بازار ارز دیجیتال استفاده میشه. این نوع مرورگر ها امن بوده و هرکدوم دارای کیف پول منحصر به فرد خود هستن. علاوه بر این؛ اطلاعات خوبی در مورد ارز های دیجیتال به دست می دن.

در این بخش، سعی کردیم شما رو با ماهیت مرورگر های کریپتویی و ویژگی های اون اشنا کرده و در نهایت اطلاعاتی در مورد بهترین انواع مرورگر های کریپتویی به دست بدیم تا بتونین با هرکدوم از این مرورگر ها، آشناییت پیدا کرده و بهترین استفاده رو از اون ها داشته باشین. امیدواریم با مطالعه دقیق این مقاله، به اطلاعات خوبی در مورد مرورگرهای کریپتویی دست پیدا کنین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مرورگر کریپتویی چیست؟ معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی

در مورد مرورگر کریپتویی چیست؟ معرفی بهترین مرورگرهای کریپتویی نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 51 = ?