تقاطع مرگ و تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 05:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله تقاطع مرگ و طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تقاطع طلایی(Golden Cross) و تقاطع مرگ(Death Cross) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت تقاطع مرگ و طلایی بپردازیم و نحوه معامله با تقاطع طلایی و مرگ رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با شناسایی و استفاده از این الگوها در تحلیل تکنیکال سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. داده های نموداری ابزار اصلی و میزکار تحلیلگران تکنیکال محسوب میشن. یکی از ابزارهای بسیار پرکاربرد در بین اون ها در شناسایی وضعیت بازار، میانگین متحرک یا اندیکاتور مووینگ اوریج هست. این شاخص زمانی اهمیت پیدا می کنه که در نسبت با میانگین متحرک دیگه با مدت زمان متفاوت در وضعیت تقاطع قرار بگیره.

الگوهای زیادی در تحلیل تکنیکال برای تجزیه و تحلیل نمودار قیمت وجود داره و ممکنه اسم چند تایی از اون ها به گوشتون رسیده باشه. مثل الگوی پرچم که البته این ها جزو دسته الگوهای کلاسیک هستن. علاوه بر این ها الگوهای محبوب زیاد دیگه ای وجود داره که برای همه معامله گران می تونه مفید باشه. تقاطع مرگ و طلایی نمونه ای از این الگوهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تقاطع مرگ و طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تقاطع طلایی(Golden Cross) و تقاطع مرگ(Death Cross) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت تقاطع مرگ و طلایی بپردازیم و نحوه معامله با تقاطع طلایی و مرگ رو برای شما یاد بدیم.

برای تسلط به مباحث تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن توصیه می کنیم دوره آموزش تحلیل تکنیکال ما را حتما مشاهده نمایید.

الگوی تقاطع مرگ چیست؟

الگوی تقاطع مرگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی تقاطع مرگ رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی تقاطع مرگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تقاطع مرگ یا Death Cross اساسا نقطه مقابل تقاطع طلایی هست که یه الگوی نمودار هست که در اون میانگین کوتاه مدت، میانگین بلند مدت رو به سمت پایین قطع می کنه. معمولا زمانی که میانگین متحرک 50 روزه، میانگین متحرک 200 روزه رو به سمت پایین بشکنه، تقاطع مرگ یا Death Cross به وجود میاد.

جالب اینجاست که بدونین هر زمان اندیکاتور مووینگ اوریج کوتاه مدت، مووینگ اوریج بلند مدت رو به سمت پایین کراس کنه، تقاطع مرگ رخ میده. این اتفاق برای تریدرها و معامله گران یه پیام محسوب میشه که باید منتظر یه حرکت نزولی قوی برای ارزهای دیجیتال خود باشن. به عبارت دیگه، میشه گفت که تقاطع مرگ نقطه مقابل تقاطع طلایی هست که بعد از خستگی طولانی مدت خریداران به وجود میاد. همچنین تقاطع مرگ جایی هست که خیلی از تریدرها خواسته یا ناخواسته در اونجا قرار می گیرن و خیلی از اون ها متوجه چراغ خطر موجود در تقاطع مرگ شدن و خودشون رو نجات دادن، ولی برخی از اون ها نیز به اون بی توجه بودن و در دام اون افتادن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در معامله گری

الگوی تقاطع طلایی چیست؟

الگوی تقاطع طلایی چیست؟

یکی دیگه از الگوهای قیمتی موجود در تحلیل تکنیکال، الگوی تقاطع طلایی هست. بهتره بدونین تقاطع طلایی الگویی از نمودار شمعی و سیگنال صعودی هست که در اون یه میانگین متحرک کوتاه مدت، میانگین متحرک دیگه رو با مدت زمان بیشتر رو به سمت بالا کراس یا قطع می کنه. تقاطع طلایی الگویی از شکست مقاومتی یا شکست در بازار خریداران هست که از تقاطع میانگین متحرک کوتاه مدت یه ارز دیجیتال با میانگین متحرک بلند مدت یا سطح مقاومت اون ارز دیجیتال تشکیل میشه. از اونجایی که اندیکاتورهای بلند مدت اهمیت بیشتری دارن، تقاطع طلایی نیز نشون دهنده بازار صعودی در افق زمانی هست و با حجم بالای معاملات تقویت میشه.

مقاله پیشنهادی: روند نمودار قیمت چیست؟

تقاطع طلایی یا Golden Crossover نوعی الگوی نمودار هست که به معنی عبور میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت هست. به طور کلی زمانی که میانگین متحرک 50 روزه به عنوان میانگین متحرک کوتاه مدت تر از روی میانگین متحرک 200 روزه به عنوان میانگین متحرک بلند مدت عبور می کنه، یه تقاطع طلایی اتفاق افتاده. این اتفاق می تونه در هر تایم فریم اتفاق بیفته و فقط مربوط به بازه زمانی روزانه نیست و نکته ای که مهم هست، عبور میانگین متحرک کوتاه مدت تر از روی بلند مدت هست. بهتره بدونین تقاطع طلایی می تونه سیگنال صعودی برای معامله گران و تریدرها محسوب بشه.

تفاوت تقاطع مرگ و طلایی در تحلیل تکنیکال

تفاوت تقاطع مرگ و طلایی در تحلیل تکنیکال

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، تفاوت تقاطع مرگ و طلایی در تحلیل تکنیکال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین تقاطع طلایی و تقاطع مرگ دقیقا نقطه مقابل همدیگه هستن. هر دو الگوی قیمتی تایید قاطعی بر یه روند بلند مدت هست که در اون میانگین متحرک کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت رو از پایین به بالا قطع می کنه. همچنین تقاطع طلایی زمانی اتفاق می افتن که اندیکاتور مووینگ اوریج کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت رو از پایین به بالا کراس می کنه و این حرکت وسط تحلیلگران و تریدرها به معنی چرخش قطعی بازار به سمت بالا و صعود قیمت ارزهای دیجیتال محسوب میشه.

در نقطه مقابل، حرکات مشابه از بالا به پایین به معنی تقاطع مرگ یا Death Cross هست که چرخش قاطع بازار به سمت پایین در نظر گرفته میشه. هر تقاطعی که با حجم بالای معاملات همراه باشه، از اهمیت بیشتری برخوردار هست. زمانی که تقاطع اتفاق می افتن، مووینگ اوریج بلند مدت در حال تقاطع طلایی مثل سطح حمایت و در حالت مرپ مانند سطح مقاوت در نظر گرفته میشه. نکته قابل توجه این هست که هر تقاطع می تونه به منزله سیگنالی برای تغییر روند قیمتی ارزهای دیجیتال باشه.

نحوه معامله با تقاطع طلایی و مرگ چگونه است؟

https://arzsanj.com/storage/images/shares/blog/What-is-the-intersection-of-death-cross-and-gold-cross-in-technical-analysis/3.jpg

نحوه معامله با تقاطع طلایی و مرگ راحته. اگه می دونین تریدرها چجوری از اندیکاتور میانگین متحرک استفاده می کنند، پس به سادگی می فهمین که چجوری از این سیگنال ها استفاده کنین. زمانی که ما در مورد تقاطع طلایی و مرگ گفتگو می کنیم، معمولا بازه های زمانی روزانه رو بررسی می کنیم. استفاده از این سیگنال تقاطع مرگ و طلایی استراتژی مناسبی برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین در سال های اخیر بوده. اگرچه سیگنال های اشتباه زیادی هم داد، ولی به صورت کلی سودآور بوده. به همین دلیل هست که پیروی کورکورانه از سیگنال بهترین استراتژی نیست و باید سایر فاکتورها و معیارها رو هم زیر نظر گرفت.

با این وجود مثل اکثر روش های تجزیه و تحلیل چارت قیمتی ارزهای دیجیتال، سیگنال های موجود در بازه های زمانی بالاتر از سیگنال های موجود در تایم فریم های کوچیک تر معتبر هستن. ممکنه در بازه زمانی یه ساعته هستین، چیزی که بسیاری از معامله گران در زمان معامله با تقاطع های طلایی و مرگ بهش توجه می کنند، حجم معاملات هست. این فاکتور می تونه ابزاری خوب برای تایید وارد شدن به معاملات ارزهای دیجیتال با استفاده از سیگنال های طلایی و تقاطع مرگ محسوب بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تقاطع مرگ و طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد تقاطع طلایی(Golden Cross) و تقاطع مرگ(Death Cross) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت تقاطع مرگ و طلایی بپردازیم و نحوه معامله با تقاطع طلایی و مرگ رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با شناسایی و استفاده از این الگوها در تحلیل تکنیکال سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. همونطور که گفتیم، تقاطع طلایی و تقاطع مرگ دقیقا نقطع مقابل همدیگه هستن. هر دو الگوی قیمتی تایید قاطعی بر یه روند بلند مدت هست که در اون میانگین متحرک کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت رو از پایین به بالا قطع می کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تقاطع مرگ و تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد تقاطع مرگ و تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 88 = ?