چانگ پنگ ژائو کیست؟ Zhao مدیر عامل صرافی بایننس

  • 20:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

چانگ پنگ ژائو(CZ)؛ بنیانگذار و مدیر عامل صرافی بایننس! تا الان اسم چانگ پنگ ژائو رو شنیدین؟! اسم آشنای حوزه کریپتوکارنسی و اعجوبه ارزهای دیجیتال که با شخصیت کاریزماتیک خودش تونسته خیلی از افراد فعال در این زمینه رو به حیرت بندازه.

چانگ پنگ ژائو(CZ)؛ بنیانگذار و مدیر عامل صرافی بایننس! تا الان اسم چانگ پنگ ژائو رو شنیدین؟! اسم آشنای حوزه کریپتوکارنسی و اعجوبه ارزهای دیجیتال که با شخصیت کاریزماتیک خودش تونسته خیلی از افراد فعال در این زمینه رو به حیرت بندازه. ژائو خالق یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا هست و همه اون رو با اسم صرافی بایننس و بایننس کوین(BNB) می شناسن.

هر حوزه و پروژه های که با پیشرفتی چشمگیر و دائمی روبرو میشه، قطعا پیشرفت خودش رو مدیون افراد پشت پرده ای هست که برای توسعه اون کسب و کار از هیچ کمکی دریغ نکردن. دنیای ارزهای دیجیتال هم با دست به دست شدن امور مختلف و با کمک انواع ارگان ها و افراد از صرافی ها گرفته تا برنامه نویسان به جایگاه فعلی خودش دست پیدا کرده. یکی از افراد مهم در بازار ارزهای دیجیتال که صرافی بایننس رو راه اندازی کرده، چانگ پنگ ژائو یا CZ هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با چانگ پنگ ژائو یا Chang Peng Zhao، از بزرگان ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد چانگ پنگ ژائو(CZ) به شما ارائه کنیم و تاسیس صرافی بایننس توسط چانگ پنگ ژائو رو مورد بررسی قرار بدیم.

چانگ پنگ ژائو کیست؟

چانگ پنگ ژائو کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم چانگ پنگ ژائو یا CZ رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این شخص به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که چانگ پنگ ژائو کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ بنیانگذار بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه و یکی از مهم ترین افراد تاثیرگذار بازار ارزهای دیجیتال هست که از فقر به ثروت رسید. ژائو در سال 1977 میلادی در چین به دنیا اومد و تحصیات دانشگاهی خودش رو در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد. او قبل از راه اندازی بایننس، فعالیت هایی در حوزه ارزهای دیجیتال داشت و مدتی هم در صرافی اوکی کوین مشغول به کار بود.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با هایدن آدامز Hayden Adams ؛ بنیانگذار یونی سواپ

جالب اینجاست که بدونین مهاجرت به کانادا برای ژائو پایان مشکلات نبود! در حقیقت به دلیل اصالت چینی او و خانوادش مجبور بودن بارها محل زندگی خودشون رو عوض کنند و همین موضوع در کنار مشکلات مالی اون ها باعث شد تا چانگ پنگ ژائو در همون سال ها که سن زیادی نداشت، کارهایی مثل فعالیت در شیفت شبانه پمپ بنزین و درست کردن همبرگر در مک دونالد انجام بده. با وجود همه مشکلات، چانگ پنگ ژائو تونست وارد دانشگاه بشه. تحیل در رشته علوم کامپیوتر نقطه عطف فعالیت ژائو در حوزه ارزهای دیجیتال بود. این شخص به طور کامل به زبان های انگلیسی، چینی، ژاپنی و فرانسه مسلط بود.

تاسیس صرافی بایننس توسط چانگ پنگ ژائو

تاسیس صرافی بایننس توسط چانگ پنگ ژائو

چانگ پنگ ژائو که با اسم مستعار CZ هم شناخته میشه، بعد از اینکه با پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین آشنا شد، همیشه آرزوی راه اندازی یه شرکت ارز دیجیتال رو در سر داشت و می خواست تا به یکی از تاثیرگذارترین افراد در این حوزه تبدیل بشه. هدف اولیه ژائو تاسیس پلتفرمی بود که هیچ نوع تراکنشی رو از طریق پول فیات انجام نمی داد. CZ بعد از جدایی از صرافی اوکی کوین تصمیم گرفت منتظر بهترین فرصت ممکن بمونه و در نهایت اون رو همزمان با افزایش محبوبیت مراسم های عرضه اولیه سکه در سال 2017 پیدا کرد. در جولای سال 2017 ژائو طی یه مراسم عرضه اولیه کوین تونست 15 میلیون دلار سرمایه به دست بیاره که نتیجه فروختن 200 میلیون واحد BNB بود.

دوره دوره آموزش صرافی بایننس صفر تا صد کار با صرافی بایننس را به شما یاد خواهد داد.

CZ در ادامه از همه تجربه ها و دانشی که با فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال به دست آورده بود، صرافی بایننس(Binance) رو تاسیس کرد. چانگ پنگ ژائو همواره اهمیت خاصی برای مفهوم مقیاس پذیری قائل بود و به همین دلیل اطمینان حاصل کرد که پروژه صرافی بایننس از همون ابتدا قابلیت های لازم برای افزایش مقیاس فعالیت های خودش رو داشته باشه. بعد از گذشت 6 ماه، صرافی بایننس به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان تبدیل شد. البته ممنوعیت برگزاری رویدادهای ICO توسط دولت چین باعث شد تا مقر اصلی این شرکت به ژاپن منتقل بشه.

ثروت CZ چقدر است؟

ثروت CZ چقدر است؟

مجله فوربس میزان دارایی ها و ثروت چانگ پنگ ژائو در سال 2019 رو معادل 1.3 میلیارد دلار اعلام کرد، ولی نکته قابل توجه این هست که دقیقا بعد از یه سال بعد مجله اقتصادی یاهو در آخرین آمار خودش ثروت خالص چانگ پنگ ژائو رو در سال 2020 حدود 2.6 میلیارد دلار اعلام کرده. با اینکه افرادی مثل جف بزوس(موسس آمازون) وجود دارن که ثروت زیادتری از ژائو دارن و در لیست 10 شخص ثروتمند دنیا قرار دارن، ولی با این حال چانگ پنگ ژائو هم به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته میشه.

توجه داشته باشین که چانگ پنگ ژائو که خودش رو در آخرین مصاحبه با بلومبرگ گفته که همه ثروتش رو در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و هیچ سرمایه گذاری خاصی رو مسکن، خودرو و... نکرده. همین موضوع باعث ایجاد شک و ابهاماتی در مورد مقدار درست سرمایه خالص ژائو شده. البته آماری که خود صرافی بایننس درباره گردش مالی این شرکت منتشر می کنه، نشون میده که سود به دست اومده از صرافی بایننس با توجه به حجم معاملات روزانه اون عدد قابل توجهی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آشنایی با چانگ پنگ ژائو یا Chang Peng Zhao، اطلاعاتی در مورد چانگ پنگ ژائو(CZ) به شما ارائه کنیم و تاسیس صرافی بایننس توسط چانگ پنگ ژائو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ بنیانگذار بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه و یکی از مهم ترین افراد تاثیرگذار بازار ارزهای دیجیتال هست که از فقر به ثروت رسید. ژائو در سال 1977 میلادی در چین به دنیا اومد و تحصیات دانشگاهی خودش رو در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چانگ پنگ ژائو کیست؟ Zhao مدیر عامل صرافی بایننس

در مورد چانگ پنگ ژائو کیست؟ Zhao مدیر عامل صرافی بایننس نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 40 = ?