چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟

  • 06:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 هولد ارزهای دیجیتال؛ نوعی استراتژی معاملاتی در معاملات ارزهای دیجیتال هست که در فضای بلاک چین و کریپتوکارنسی ها قوانین و مقررات خاص خودش رو داره! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین هولدر ارز دیجیتال کیست؟ آیا می دونین چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟ چرا هولد کردن ارزهای دیجیتال انتخاب بدی محسوب میشه؟ شما ترجیح میدین از استراتژی ترید استفاده کنین یا هولد؟ با قوانین و مقررات هولد ارزهای دیجیتال آشنایی دارین؟

در هر بازار مالی افراد از راه ها و روش های مختلفی برای کسب درآمد استفاده می کنند که هر کدوم از این استراتژی ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. بازار ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و هر فرد بسته به برداشت و تحلیلی که از این بازار داره، روش های متفاوتی رو برای افزایش سرمایه اولیه خودش به کار می گیره. یکی از این استراتژی ها که شما می تونین ازش استفاده کنین و سود به دست بیارین، هولد ارزهای دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟ اطلاعاتی در مورد هولد ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

هولد ارزهای دیجیتال چیست؟

هولد ارزهای دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هولد ارزهای دیجیتال یا کلمه HODL رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هولد ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هولد ارزهای دیجیتال به معنی نگهداری بلند مدت ارزهای دیجیتال هست. خیلی از تریدرهای ارزهای دیجیتال با فلسفه هولد ترید می کنند و از خرید و فروش روی روند کوتاه مدت قیمت دوری می کنند. وضعیت ناپایدار ارزهای دیجیتال می تونه دلیل خوبی برای هولد یا نگهداری ارزهای دیجیتال برای بازه زمانی طولانی مدت باشه.

جالب اینجاست که بدونین هولد در واقع کلمه ای هست که در اثر یه اشتباه املایی از کلمه Hodl گرفته شده و به سر زبون ها افتاده. کارشناسان باور دارن که این روش معامله شاید در نگاه اول سودآور باشه، ولی یه رفتار مخرب هست که می تونه هم به تریدرها و هم به افرادی که هودل می کنند آسیب برسونه. در حقیقت، در بازار ارزهای دیجیتال قیمت رمز ارزها از طریق عرضه و تقاضا مشخص میشه و این موضوع زمانی مفهوم پیدا می کنه که افراد قصد خرید ارز دیجیتال و برخی از افراد قصد فروش اون رو دارن. اگه بخش زیادی از معامله گران فقط با هدف کسب سود پول های دیجیتالی خودشون رو در حساب هاشون بخوابونن و فعالیتی نداشته باشن، کفه ترازوی عرضه و تقاضا به هم می خوره و دیگه خبری از افزایش یا کاهش قیمت نیست!

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال

خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، هولد یا هودل اصطلاحی هست که بیشتر در بین معامله گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره. هودل در ظاهر غلط املایی هولد هست که داستان جالب پشت خودش داره. هولد ارزهای دیجتال نه تنها یه اصطلاح محبوب هست، بلکه یه استراتژی سرمایه گذاری هم برای بیشتر کاربران محسوب میشه. بهتره بدونین هولد کردن ارزهای دیجیتال خطرات زیادی به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال بپردازیم.

•    از دست دادن سرمایه

یکی از خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال این هست که ممکنه باعث بشه تا سرمایه خودتون رو از دست بدین. جالب اینجاست که بدونین برخی از افراد به دلیل طمع و حرصی که تو دلشون دارن اقدام به نگهداری ارزهای دیجیتال می کنند و صرفا هولدر ارز دیجیتال محسوب نمیشن. ممکنه یکی از دوستان و آشنایان شما هم سود زیادی از ارزهای دیجیتال به دست آورده باشه و شما هم طمع کرده و ارزهای دیجیتال رو هولد کنین. در این شرایط ممکنه طمع باعث بشه تا سرمایه خودتون رو به صورت کامل از دست بدین.

•    آسیب وارد کردن به بلاک چین

یکی دیگه از خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال این هست که به بلاک چین آسیب وارد می کنه. بلاک چین بستر اصلی تراکنش ها و معاملات ارزهای دیجیتال هست و زمانی که تراکنشی در بلاک چین انجام نگیره، بلاک چین دیگه نمیدونه که چه بر سر دارایی ها میاد. همچنین وقتی کاربران ارزهای دیجیتال رو برای سال های طولانی نگه دارن و هیچ تراکنشی انجام ندن، تراکنش ها در شبکه بلاک چین کم کم از بین میره. در این حالت فقط تراکنش های مربوط به انتقال پاداش های بلوک در بلاک چین انجام می گیره.

•    از بین رفتن ارزش واقعی ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال این هست که باعث میشه تا ارزش واقعی ارزهای دیجیتال از بین بره. همونطور که می دونین، قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا بالا و پایین میشه. بنابراین، هولد کردن ارزهای دیجیتال باعث میشه تا هیچ تقاضایی برای خرید وجود نداشته باشه و اگه تقاضا کاهش پیدا کنه، قیمت ارزهای دیجیتال به شدن کاهش پیدا می کنند. به عبارت دیگه، اگه همه کاربران و فعالان بازار کریپتوکارنسی ها، رمز ارزهای خودشون رو هولد کنند، کفه ترازوی عرضه و تقاضا به هم می خوره و باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال رشد نکنند.

مقاله پیشنهادی: سیو سود در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، اطلاعاتی در مورد هولد ارزهای دیجیتال یا HODL به شما ارائه کنیم و به بررسی خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای هولد یا ترید بگیرین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که هولد کردن ارزهای دیجیتال یکی از استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این استراتژی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده و سود زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که هولد کردن ارزهای دیجیتال می تونه مشکلات زیادی به همراه داشته باشه. از جمله از این مشکلات می تونیم به آسیب وارد کردن به بلاک چین، از بین رفتن سرمایه کاربران، کاهش ارزش واقعی ارزهای دیجیتال و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟

در مورد چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 90 = ?