آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی

  • 22:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی؛ این روزها افراد زیادی به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال علاقه مند هستند، ولی روش های شروع فعالیت در این بازار را نمی دانند. ربات معاملاتی یکی از روش های معاملاتی جدید است که در بازارهای سرمایه گذاری رایج شده است.
اگر آموزش ارز دیجیتال و یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا می دانید که تعداد زیادی از افراد کم تجربه و مبتدی در بازار ارز دیجیتال به دنبال ربات ها و الگوریتم های معاملاتی هستند که به شکل خودکار به معامله یا خرید و فروش رمز ارزها بپردازند. این نوع ربات ها با استفاده از برخی الگوریتم های خاص از قبل مشخص شده به معامله یا خرید و فروش می پردازند که به آنها ربات های معامله گر گفته می شود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات های معامله گر برای شما ارائه کنیم، به بررسی مزایای ربات های معامله گر بپردازیم و عملکرد ربات های ترید ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

ربات معامله گر چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ربات معامله گر چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ربات معامله گر به رباتی گفته می شود که طبق الگوریتم های معاملاتی خود، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازد تا سود زیادی را به ارمغان بیاورد. این ربات ها به تریدرها این امکان را می دهند تا در لحظاتی که امکان دسترسی به بازار رمز ارزها را ندارند و از سیستم خارج شده اند، فرصت های معاملاتی مناسب را از دست ندهند. ربات تریدر یک دستیار معاملاتی نیز محسوب می شود که می تواند 24 ساعته ارزهای دیجیتال را ترید کند. ربات های معامله گر می توانند با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی کار کنند.

آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی

جالب است بدانید، ربات های معامله گر معمولا در بازار فارکس و ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که ربات های معاملاتی قابل تنظیم بوده و شما می توانید الگوریتم آنها را با توجه به اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت خود تغییر دهید. شما می توانید ربات تریدر خودتان را وادار به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در قیمت های مشخص کنید و یا به طور منظم در ارزهای مختلفی سرمایه گذاری کنید. اگر می خواهید از ربات های تریدر استفاده کنید، باید توصیه بزرگان ارز دیجیتال را جدی بگیرید.
معاملات الگوریتمی نیز معاملاتی هستند که در آن کامپیوترها به جای انسان ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول می شوند. در این روش از معامله یک سیستم پردازشی قوی بر اساس نوع معامله ای که برای آن کدنویسی شده است، تصمیمات لازم برای ورود به موقعیت معاملاتی، مدیریت سرمایه، ثبت سفارش و بررسی بازار ارز دیجیتال را می گیرد. اگر نکات مهم را رعایت کنید، می توانید سود زیادی از ربات های معامله گر به دست آورید.

مزایای استفاده از ربات معامله گر

آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی

همانطور که گفته شد، تریدر در زمان کار با ربات های معامله گر، طبق استراتژی های خود برنامه ای را تعریف می کند و ربات به دنبال بهترین فرصت معاملات بر اساس آن الگو می پردازد و تنها در چند ثانیه معامله را انجام می دهد. استفاده از ربات های معامله گر مزایای زیادی به همراه دارد. به همین دلیل، ما سعی می کنیم در ادامه به بررسی مزایای استفاده از ربات معامله گر بپردازیم:
•    یکی از مزایای استفاده از ربات معامله گر این است که ربات های تریدر دور از احساسات و هیجانات انسانی مانند ترس، طمع و.... هستند و تنها روی الگوریتم ها و استراتژی های خود تمرکز می کنند تا معاملات پرسودی انجام دهند. ربات های معامله گر به هیچ وجه تصمیمات عجولانه نمی گیرند.
•    یکی دیگر از مزایای استفاده از ربات معامله گر این است که ربات های تریدر می توانند از هوش مصنوعی استفاده کرده و طبق شاخص های تکنیکال خود بهترین نتیجه را دریافت کنند. بنابراین، هوش مصنوعی نقش مهمی در عملکرد ربات های معامله گر دارد.
•    ربات های تریدر می توانند داده های قیمتی ارزهای دیجیتال را در کمترین زمان ممکن تجزیه و تحلیل کرده و از تحلیل های خود استفاده کرده و معاملات پرسودی انجام دهند. این کار باعث می شود تا بتوان تا از نوسانات لحظه ای ارزهای دیجیتال نیز سود به دست آورد.
•    یکی دیگر از مزایای کار با ربات های تریدر این است که ربات ها به صورت 24 ساعت نمودار ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارند و لازم نیست تا شما به شکل 24 ساعته پای چارت قیمت ارزهای دیجیتال بشینید. این کار را خود ربات معامله گر انجام می دهد.

ربات های تریدر ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی

توجه داشته باشید که ربات معامله گر بر اساس الگوریتم هایی که توسعه دهنده آن نوشته است، کار می کند و به دور از تصمیمات احساسی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازد. تمامی معاملات ربات های تریدر بر اساس تحلیل تکنیکال پیش می روند و احتمال کسب سود بیشتر است. البته توجه داشته باشید که ربات های معامله گر نیز ممکن است اشتباهاتی انجام ندهند و همیشه سودده نباشند. اگر شاخص ها و الگوریتم ها به درستی در ربات های تریدر تعیین نشوند، روند اشتباه توسط ربات معامله گر متوقف نخواهد شد. بنابراین، دقت کنید تا الگوریتم ها به درستی پیاده سازی شده باشند.
بعضی از ربات های تریدر علاوه بر قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، می توانند قیمت و جهت روند ارزهای دیجیتال را نیز در بازار پیش بینی کنند و شما با استفاده از این پیش بینی ها معاملات پرسودی انجام دهید. سازندگان برای این ربات ها به گونه ای کدنویسی می کنند که قابلیت تحلیل بازار و پیش بینی قیمت را داشته باشند. آنها با اضافی کردن یک الگوریتم اندیکاتور این امکان را برای برنامه فراهم می کنند. در این حالت، ربات معامله گر مانند انسان با توجه به اخبار روز و نوسانات قیمت بازار خرید و فروش می کنند. حتی در سطح های پیشرفته نیز با یادگیری ماشین ربات ها با گذشت زمان ربات از خطاها و مشکلاتی که انجام داده یاد خواهد گرفت.

ربات معامله گر چه تفاوتی با انسان دارد؟

ربات تریدر در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مقایسه با انسان، تفاوت های زیادی دارد که این تفاوت ها باعث منحصر به فرد شدن ربات های معامله گر می شوند. ربات های معامله گر مانند مغز انسان ظرفیت محدودی برای پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات ندارند و خیلی سریع می توانند تعداد زیادی از داده ها را تحلیل کنند. علاوه بر این، ربات معامله گر تحت تاثیر ترس، طمع و احساسات بازار قرار نمی گیرد. در حالی که انسان ها معمولا بیشتر معاملات خودشان را از روی احساسات و ترس انجام می دهند.
یک ربات معامله گر می تواند به راحتی چند گیگابایت اطلاعات را در کمترین زمان پردازش کند، ولی مغز هیچ انسانی نمی تواند این حجم از اطلاعات را پردازش کند. بازار ارز دیجیتال خاموشی ندارد و در تمام ساعات شبانه روز فعال است. 24 ساعته معامله انجام دادن برای انسان دور از منطق و عقل است. ولی ربات معامله گر به راحتی در تمام طول شبانه روز می تواند بدون توقف به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازد.

انواع ربات های معامله گر کدامند؟

آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی

به معاملاتی که توسط الگوریتم های معاملاتی انجام شوند، معاملات الگوریتمی گفته می شود. ربات های تریدر از الگوریتم های معاملاتی استفاده می کنند تا معاملات پرسودی انجام دهند. در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی محبوب ترین ربات های تریدر ارز دیجیتال بپردازیم:
ربات ترید Zenbot: ربات معامله گر Zenbot یکی از بهترین ربات های تریدر ارز دیجیتال است که علاوه بر قابلیت های منحصر به فردی که دارد، از زبان های برنامه نویسی مختلفی نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید با استفاده از این ربات تریدر معاملات پرسودی انجام دهید.
ربات معامله گر Etoto: ربات تریدر Etoro نیز یکی دیگر از ربات های معامله گر در بازار ارز دیجیتال است که قابلیت های زیادی دارد. با اتصال این ربات به پلتفرم های معاملاتی یا پرتفوی خود، امکان مدیریت و بررسی سبدهای سرمایه گذاری را در کنار قابلیت ترید خودکار در اختیار خواهید داشت.
ربات NapBots: NapBots نیز یک ربات معامله گر است که مبتنی بر فضای ابری و هوش مصنوعی فعالیت می کند و امکان اتصال به تعداد زیادی از صرافی های ارز دیجیتال را در کنار کپی تریدینگ دارد. هدف این ربات معامله گر، کمک به سرمایه گذاران در تصمیم گیری آگاهانه و خوکارسازی فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. افراد زیادی از این ربات استفاده می کنند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات های معامله گر برای شما ارائه کنیم، به بررسی مزایای ربات های معامله گر بپردازیم و عملکرد ربات های ترید ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، ربات معامله گر به رباتی گفته می شود که از الگوریتم های معاملاتی استفاده می کند و داده های قیمتی را خیلی سریع پردازش کرده و آنها را تجزیه و تحلیل می کند. ربات های معامله گر، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت خودکار انجام می دهند و لازم نیست تا 24 ساعته پای چارت قیمتی رمز ارزها بشینید.
منبع مقاله(https://xaubot.com/algorithmic-trading-robots)
 


نظرات کاربران در مورد آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی

در مورد آشنایی با ربات ها و الگوریتم های معاملاتی نظر دهید
سوال امنیتی :5 + 98 = ?