پلتفرم هاپی(HAPI) چیست؟ (پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "پلتفرم هاپی(HAPI) چیست؟ (پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها)"


  • 01:08 1403-08-01
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

هاپی HAPI چیست؟ما می خواهیم در این بخش از مجموعه آموزش ارز دیجیتال ارزسنج این موضوع را برای شما توضیح بدیم. بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر مخصوصا در سال 2018 که رشد قیمتی زیادی داشت، به یکی از بازارهای مالی محبوب برای معامله گران و سرمایه گذاران تبدیل شد و خیلی از افراد علاقه مند شدن تا در این بازار مالی سرمایه گذاری کرده و سود به دست بیارن و از فرصت های پیش روی خودشون استفاده کنند، که در نتیجه باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال رونق پیدا کنه و روز به روز توسعه پیدا کنه.
یکی از مشکلات بزرگی که بازار ارزهای دیجیتال داره و باعث نگرانی سرمایه گذاران و معامله گران شده، خطر امنیتی و احتمال از دست دادن سرمایه های خودشون هست. به عبارتی از اونجایی که این بازار آنلاین هست و وجود فیزیکی نداره، امکان هک شدن و یا برخورد کردن با سایت های کلاهبرداری در اون خیلی زیاده. بنابراین همه افرادی که می خوان در این بازار فعالیت داشته باشن، لازمه تا نکاتی مثل انتخاب کیف پول مناسب، انتخاب صرافی مناسب، تلاش در نگهداری امن کلیدهای خصوصی و عمومی ارزهای دیجیتال خودشون رو برای افزایش سطح امنیت دارایی های خودشون رعایت کنند تا دارایی هاشون رو به صورت امن نگهداری کنند.
شاید یکی از چالش ها و دغدغه های شما در حوزه بازار ارزهای دیجیتال، وجود هکرها و مجرمین باشه. به دلیل افزایش کلاهبرداری در این حوزه، پلتفرم های امنیتی زیادی راه اندازی شد تا افرادی که وارد حوزه ارز دیجیتال میشن، دیگه نگران هک شدن سرمایه خودشون نباشن. به این ترتیب اپه با پلتفرم هاپی یا HAPI اشنایی داشته باشین، دیگه نگرانی برای شما در این مورد به وجود نمیاد، چون پلتفرم هاپی، پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها هست که در ادامه مقاله هاپی چیست؟ اطلاعاتی در مورد این پلتفرم برای شما ارائه می کنیم.

امنیت ارزهای دیجیتال:

هاپی چیست؟

بهتره قبل از اینکه به بررسی پلتفرم هاپی بپردازیم، ابتدا توضیحاتی در مورد امنیت ارزهای دیجیتال برای شما بدیم. همونطور که گفتیم، از اونجایی که بازار کریپتوکارنسی در فضای انلاین و اینترنتی فعالیت داره و وجود فیزیکی نداره، ریسک سرمایه گذاری در این بازار نیز مثل سایر بازارهای مالی به دلیل وجود هکرها و سایت های کلاهبرداری و جعلی که در این حوزه وجود دارن، زیاده. همچنین از طرف دیگه بازار ارزهای دیجیتال پدیده ای نوظهور هست و به رسمیت نشناختن این بازار در دولت کشورهای مختلف و همچنین نبود نظارت بر این بازار، باعث شده تا تخلف های زیادی از سوی هکرها در این بازار اتفاق بیفته.
بنابراین با توجه به اینکه تخلف های زیادی ممکنه در بازار ارزهای دیجیتال توسط هکرها اتفاق بیفته، همه فعالین و سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی، ترس از دست دادن دارایی ارز دیجیتال خودشون رو دارن، ولی بهتره بگیم که خیلی از این مشکلات امنیتی فقط به دلیل نا اشنا بودن افراد با بازار ارزهای دیجیتال و رعایت نکردن نکات امنیتی مربوط به این بازار هست. چون اگه افراد با این حوزه آشنایی داشته باشن، با همه نکات لازم برای افزایش امنیت دارایی های خودشون اشنایی دارن و دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو از جلوی چشم هکرها دور می کنند.
همه سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی فقط با مطالعه و اطلاع پیدا کردن از شرایط اون و رعایت دقیق نکات امنیتی موجود در زمان نگهداری و انجام معامله های ارز دیجیتال خودشون می تونن ریسک از دست دادن سرمایه و دارایی هاشون و همچنین هک شدن حساب کاربریشون در صرافی رو کاهش بدن و امنیت دارایی های خودشون رو تامین کنند. همچنینن بهتره بدونین که پلتفرم های امنیتی نیز به منظور بالا بردن سطح امینت دارایی کاربران به وجود اومده که یکی از این پلتفرم ها، پلتفرم HAPI هست که در ادامه به بررسی این پلتفرم می پردازیم.

پلتفرم هاپی چیست؟

هاپی چیست؟

در پاسخ به سوال پلتفرم هاپی چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که پلتفرم HAPI نوعی پروتکل امنیتی غیر متمرکز منحصر به فرد هست که از هرگونه فعالیت آسیب ساز احتمالی در فضای بلاک چین جلوگیری می کنه و اون رو از بین می بره. همچنین بهتره بدونین که پلتفرم هاپی با استفاده از داده های خارجی و خارج از زنجیره و همچنین داده های درون زنجیره ای که مستقیما توسط پلتفرم هاپی جمع اوری شدن، کار می کنه و به صورت عمومی در اختیار کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره.
به عبارت دیگه میشه پلتفرم HAPI رو نوعی پروتکل ففراگیر تصور کرد که داده های اطلاعات رمزنگاری شده رو از منابع متعدد ترکیب می کنه تا دقیق ترین و درست ترین اطلاعات رو در مورد فعالیت های آسیب ساز و کیف پول های آسیب دیده ارائه بده. همچنین پلتفرم هاپی تنها راه حل امنیت سایبری رمزنگاری هست که می تونه در پروتکل های DEX و DeFI ترکیب بشه و با تنظیم قراردادهای هوشمند و مسیریابی هر تراکنش از طریق اون از پولشویی جلوگیری بکنه. علاوه بر این، پلتفرم HAPI داده ها و اطلاعاتی رو درباره همه هک هایی که در پروتکل اتفاق می افته رو جمع اوری می کنه و همه ادرس های به خطر افتاده رو ثبت می کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروتکل های DEX ویدیوی صرافی غیر متمرکز چیست؟ ما رو تماشا کنید.
اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از پلتفرم HAPI داشته باشیم، می تونیم بگیم که پلتفرم هاپی نوعی ارائه دهنده زیرساخت های امنیتی برای پلتفرم های اموز مالی غیر متمرکز و ارزهای دیجیتال هست. همچنین ایده اصلی پیدایش پلتفرم هاپی این هست که مشکل در امنیت ارزهای دیجیتال رو پیدا کنه. علاوه بر این، بهتره بدونین که پلتفرم هاپی توسط شرکت مشاور امنیتی سایبری اوکراین بنیاد Hacken راه اندازی شده و با نام Dona Mara افتتحاح شد.

ارتباط پلتفرم HAPI با بنیاد Hacken:

هاپی چیست؟

در این قسمت از مقاله پلتفرم هاپی چیست؟ به بررسی ارتباط پلتفرم HAPI با بنیاد هکن یا Hacken می پردازیم. بهتره بدونین که پلتفرم هاپی یکی از اولین پروژه هایی هست که توسط بنیاد Hacken راه اندازی و تاسیس شده. بنابراین این کار می تونه ویژگی مثبتی برای پلتفرم هاپی باشه. به این ترتیب بنیاد هکن می تونه مسیر توسعه کسب و کارهای پلتفرم هاپی رو مدیریت کنه. علاوه بر این، نکته قابل توجه این هست که تیم توسعه دهنده پلتفرم هاپی، با پشتکار و تکیه به بنیاد هکن، مرحله کار روی جزئیات و سازوکار سیستم رو پشت سر گذاشتن و از این به بعد، فقط روی توسعه خود محوصل تمرکز می کنند.
بیشتر از همه کسانی که از ارتباط پلتفرم هاپی با بنیاد هکن، سود به دست میارن، اعضای جامعه توکن های HAPI هست که به این صورت سود به دست میارن که در طول مرحله اول فروش توکن هاشون، از همکاری پلتفرم هاپی و بنیاد هکن سود به دست میارن. بنابراین سرمایه گذاران توکن های هاپی در اینده، می تونن از طریق یه پلتفرم استیکینگ بین بلاک چینی، توکن های هاپی خودشون رو استیک یا سپرده گذاری کنن و توکن های هاپی رو به عنوان پاداش سپرده گذاری، به عنوان پاداش به دست بیارن.
پلتفرم هاپی به لطف بنیاد Hacken به یکی از پروژه های جذاب و تاثیرگذار در حوزه دیفای تبدیل شده که به وسیله ترکیب با انواع محصولات این حوزه، سطح امنیتی اون ها رو به طرز قابل توجهی افزایش میده. همچنین بهتره بدونین که سیستم DAO و اوراکل بازی پلتفرم هاپی، SaaS رو به محیط حوزه دیفای میاره تا از هر گونه تهدید و نفوذ به سیستم های جلوگیری بشه.

نحوه کار پلتفرم HAPI:

هاپی چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله پلتفرم HAPI چیست؟ بهش بپردازیم، نحوه عملکرد پلتفرم هاپی هست. بهتره بدونین که نحوه عملکرد پلتفرم هاپی به حسابرسی اطلاعات در پایگاه داده یا بلاک چین مربوط میشه که از این طریق حرکت های مشکوک آدرس رو بررسی و پردازش می کنه. به عبارتی پلتفرم هاپی فقط یه بانک اطلاعاتی نیست، بلکه این پلتفرم ادعا می کنه هکرهایی که هنوز اقدام به حمله سایبری نکرده و تنها امادگی های لازم رو به وجود اوردن، رو هم پیدا می کنه و از فعالیت هاشون جلوگیری می کنه.
 همچنین بهتره بدونین که همه خدمات و امکانات پلتفرم HAPI، به وسیله توکن اختصاصی این پلتفرم امکان پذیر هست و در اصل شما فقط با استفاده از توکن HAPI می تونین برای پرداخت هزینه دسترسی به اطلاعات اوراکل این پلتفرم اقدام کنین. علاوه بر این، سرمایه گذاران و دارندگان توکن هاپی به عنوان حکمران های امنیتی صنعت و حوزه دیفای فعالیت دارن و سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال رو تعیین می کنند.
پلتفرم هاپی مجموعه ای از قراردادهای هوشمند بین زنجیره ای هست که میشه برای بهبود و ارتقای امنیت در محصولات حوزه DeFi از این پلتفرم استفاده کرد. همچنین سیستم های اوراکل و سازمان مستقل غیر متمرکز پلتفرم هاپی، نرم افزارهای سرویس محور رو در محیط دیفای اراده میدن تا از فعالیت های مربوط با هک جلوگیری بشه. علاوه بر این، همونطور که گفتیم توکن بومی این پروتکل HAPPI هست در نوعی توکن ERC20 هست که در بلاک چین اتریوم به وجود میاد و این بلاک چین با پروتکل هاپی قدرت میده.

توکن HAPI چیست؟

هاپی چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله پلتفرم HAPI چیست؟ به بررسی توکن هاپی بپردازیم. توکن هاپی نوعی توکن ابزاری مبتنی بر شبکه ERC20 هست و یعنی این توکن می تونه در هر کیف پول که از توکن های ERC20 پشتیبانی می کنه، ذخیره بشه. همچنین بهتره بدونین که بر اساس مدل این توکن، یه میلیون توکن HAPI در ابتدای کار شبکه تولید و توزیع میشن.
همونطور که گفتیم، سود اصلی همکاری پلتفرم هاپی با بنیاد هکن، برای کسانی که هست که عضوی جامعه توکن هاپی هستن. به عبارتی سرمایه گذارانی که بر روی توکن HAPI سرمایه گذاری کردن، می تونن از سود این همکاری استفاده کنند و فرصت های زیادی برای ورود به این پروژه با قیمت عالی رو داشته باشن. همچنین کاربران می تونن با استیک کردن و سپرده گذاری کردن توکن هاپی در یه پلتفرم بین بلاک چینی متعلق به HFoundation، فرصتی رو برای فارمینگ این توکن به دست بیارن.
همچنین توزیع توکن های هاپی به سه روش مرحله HAI، مرحله خصوصی و مرحله عمومی انجام میشه. در مرحله HAI با ارزش ترین و اختصاصی ترین روش برای ورود به این پروژه برای اعضای جامعه هکن وجود داره که به وسیله توکن HAI انجام میشه. مرحله خصوصی نیز در شبکه اتریوم و برای شرکای استراتژیک برگزار میشه. علاوه بر این، توزیع توکن HAI در مرحله عمومی نیز در شبکه اتریوم انجام می گیره و قیمت هر توکن هاپی در این مرححله حدود 10 دلار هست و 60 هزار توکن نیز به فروش میرسه.

بررسی ویژگی های پلتفرم هاپی:

هاپی چیست؟

پلتفرم هاپی ویژگی های زیادی داره که باعث منحصر به فرد شدن این پروتکل میشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله پلتفرم هاپی چیست؟ به بررسی ویژگی های پلتفرم هاپی می پردازیم. یکی از ویژگی های پلتفرم هاپی این هست که این پلتفرم به توکینزه کردن حسابرسی های امنیتی مشغول هست و تلاش می کنه تا این کار رو به استاندارد رایجی در قراردادهای هوشمند، صرافی های متمرکز و غیر متمرکز و برنامه های حوزه DeFi تبدیل کنه. علاوه بر این، همونطور که گفتیم، توکن هاپی تنها ابزار برای پرداخت در این پروتکل هست. بنابراین برای انجام ثبت اطلاعات، درخواست اوراکل، گزارش های حسابرسی و همه تراکنش ها به توکن هاپی نیاز هست.
همچنین یکی دیگه از ویژگی های پلتفرم هاپی این هست که به دلیل داشتن ارتباط با هکرهایی که آسیبی به شبکه وارد نکردن و فقط مشکلات موجود رو نشون میدن داره، از تخصص زیاد و ویژه ای در زمینه هک و امنیت برخوردار هست. بنابراین این هکرها افراد حرفه ای امنیت سایبری هستن که از مهارت های هک کردن خودشون برای کارها و هدف های خوبی استفاده می کنند و حسابرسی های امنیت سایبری، بهوبد استانداردهای امنیتی و افزایش اگاهی درباره تهدیدات سایبری رو فراهم می کنند.
یکی دیگه از ویژگی های پلتفرم HAPI این هست که توکن این پلتفرم در بازار کریپتوکارنسی در رتبه خوبی قرار داره. به عبارت دیگه این پلتفرماولین محصول امنیت سایبری نیست. همچنین توکن HAPI یه ماه بعد از اینکه در بازار عرضه شد، ارتباط قابل توجهی رو با بازار ارزهای دیجیتال نشون نداده و در بلند مدت این موضوع می تونه این رو نشون بده که امنیت و احتکار در عرضه ارزهای دیجیتال ارتباطی با هم ندارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پلتفرم HAPI چیست؟ به بررسی پلتفرم هاپی بپردازیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم HAPI نوعی پروتکل امنیتی غیر متمرکز منحصر به فرد هست که از هرگونه فعالیت آسیب ساز احتمالی در فضای بلاک چین جلوگیری می کنه و اون رو از بین می بره. همچنین پلتفرم هاپی نوعی پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها هست. علاوه بر این، سعی کردیم در این مقاله شما رو با ویژگی ها و نحوه عملکرد پلتفرم هاپی آشنا کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پلتفرم هاپی(HAPI) چیست؟ (پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها)

در مورد پلتفرم هاپی(HAPI) چیست؟ (پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها) نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 52 = ?