الگوی انبرک یا tweezers در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 19:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

الگوی انبرک یک الگوی رایج در نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال است. این توسط دو کندل ساخته شده است که روبروی یکدیگر قرار دارند و قیمت ارزهای دیجیتال را تغییر می دهند. بسیاری از معامله گران دوست دارند زمانی که قیمت ها بالا یا پایین می رود پول در بیاورند. برای این کار از ابزارها و الگوهای مختلفی استفاده می کنند. الگوی انبرک یکی از آن الگوهای کندلی است که می تواند زمان تغییر روند را به ما بگوید. بسیاری از معامله گران این الگو را با الگوهای کلاسیک ترکیب می کنند؛ بنابراین می توانند معکوس روند را با دقت بالا پیش بینی کنند، اما بسیاری از افرادی که تازه وارد تجارت شده اند نمی دانند چگونه از این الگو استفاده کنند. در ادامه مقاله در رابطه با الگوی انبرک یا tweezers در تحلیل تکنیکال بیشتر توضیح خواهیم داد.

الگوی انبرک یا tweezers

معرفی الگوی انبرک یا  tweezers

الگوی انبرک یکی از دو الگوی کندلی به حساب می آید که می تواند به ما بگوید که چه زمانی کارها اشتباه است. این الگوی شمعدانی تغییر قدرت خریداران و فروشندگان را در هنگام ملاقات با مناطق حمایتی مقاومت نشان می دهد. همین عامل باعث شده که ظهور آن در مناطق مورد نظر هشداری جدی برای تغییر روند باشد. حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال نیز از اصول مهم است. کندل های این الگو ممکن است دور باشند. به عنوان مثال، ممکن است تغییر در قیمت و شمع های مختلف بین آنها وجود داشته باشد. این باعث شده است که برخی افراد آن را با الگوی دو سقفی ترکیب کنند تا پیش‌بینی کنند که چه زمانی روند به روشی بهتر باز خواهد گشت.

ویژگی ‌های الگوی انبرک

الگوی سنجاق یکی از روش های متعدد برای تجزیه و تحلیل داده ها است. این الگو از دو شمع تشکیل شده که یکی رو به بالا و دیگری رو به پایین است. از جایی که شمع قبلی به پایان می رسد، بلافاصله کندل دیگری در جهت مخالف تشکیل می شود. به همین دلیل ما دو نوع کندل داریم. اولین نوع ابزار، پنس رو به پایین نامیده می شود. کندل اول صعودی و دومی نزولی است. در این مثال بالاترین نقطه کندل صعودی همان نقطه شروع کندل نزولی است. کاربرد تحلیل تکنیکال پیش بینی روند قیمت در نمودار است. با تجزیه و تحلیل تکنیکال، معامله گران می توانند مناطق مهم قیمت را در نمودار پیدا و نقاط ورودی، اهداف و محدودیت های زیان مناسب را برای معاملات خود انتخاب کنند.

الگوی انبرک یا tweezers

نحوه معامله با الگوی کندل انبرک

الگوی انبر به راحتی قابل معامله است. این الگو می تواند هشدار مناسبی برای معکوس شدن روند باشد. به همین دلیل است که اکثر معامله گران معامله را با این فکر شروع می کنند که در مسیر درستی پیش خواهد رفت. 

کلام اخر:
الگوی نبراک نوعی الگوی دو کندلی به حساب می اید که در دو روند نزولی و صعودی قابل شکل گیری است. در روند صعودی، دو کندل وجود دارد که با یک کندل سبز و سپس یک کندل قرمز شروع می شود. قسمت بالایی این دو کندل نیز با هم برابر است.
منبع: https://www.strike.money/technical-analysis/tweezer-bottom

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی انبرک یا tweezers در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی انبرک یا tweezers در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 72 = ?