آدرس نهنگ های بیت کوین در پایین ترین سطح 29 ماهه

آدرس نهنگ های بیت کوین در پایین ترین سطح 29 ماهه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین همچنان با فشار فروش قوی در میان عدم اطمینان در بازارهای جهانی مواجه است و در چند روز گذشته با وجود انتظار کاهش بیشتر از سوی تحلیلگران بازار قیمت بیت کوین به کمتر از 19000 دلار کاهش یافته است.

از سوی دیگر طبق داده های آنچین، ذخایر نهنگ بیت کوین به مدت 100 ماه متوالی به کاهش خود ادامه داده است. به گزارش سنتیمنت، تحلیلگر آنچین؛ در میان ترس از تورم و رکود جهانی، آدرس هایی که 10 تا 100 هزار دلار بیت‌ کوین دارند، درصد عرضه دارایی دیجیتال خود را به پایین ‌ترین حد 29 ماهه کاهش داده‌ اند.

اقدام اخیر سرمایه گذاران نهادی بیت کوین نشان دهنده احتیاط در وضعیت اقتصاد کلان فعلی است. همچنین، طبق داده ‌های کریپتو کوانت، تعداد پوزیشن های فروش بازار مشتقه بیت ‌کوین در حال افزایش است. طبق گزارش؛ دارایی دیجیتال بیت کوین در مارکت مشتقه درست قبل از روند کاهشی بیت کوین افزایش یافته است. همچنین، به نظر می‌ رسد نهنگ ‌ها عمدا پوزشن های فروش را در بورس مشتقات باز کرده‌ و قیمت بیت‌ کوین را کاهش داده اند.

افزایش سلطه اجتماعی بیت کوین

طبق گزارشات اخیر؛ همزمان با نوسانات کاهشی بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال نیز دچار اصلاحات شدیدی شده اند. فضای آلت کوین شاهد اصلاحات بیشتری در رکود اخیر مارکت دیجیتال بوده است. در نتیجه، سلطه و علاقه اجتماعی به بیت کوین به بالاترین حد خود در 2 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش سنتیمنت؛ در میان 100 دارایی برتر دیجیتال، افزایش علاقه به سرمایه گذاری و حواشی پیرامون بیت کوین در پلتفرم های اجتماعی در چند روز گذشته بشدت افزایش یافته است، همچنین برای اولین بار از اواسط جولای، بیت کوین موضوعی است که در بیش از 26 درصد بحث ها مطرح شده که بیش از 20 درصد مباحث اختصاص داده شده به بیت کوین در راستای روند صعودی این دارایی دیجیتال بوده است.

از سوی دیگر، همانطور که بیت کوین برای سومین بار متوالی شاهد تجربه ضرر روزانه خود است، شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز به سمت شرایط "ترس شدید" حرکت می کند. اوایل روز 26 سپتامبر، شاخص ترس و طمع از 24/100 به 21/100 سقوط کرد. با این حال، همچنان بالای سطح 20 باقی مانده است که نشان دهنده انعطاف پذیری سرمایه گذاران نسبت به این دارایی دیجیتال است.

با این حال، با احتمال افزایش فروش بیشتر در مارکت، خرس‌ ها یا فروشندگان بیت کوین را احتمالا به زیر سطح 18000 دلار سوق خواهند داد.