آشفتگی مارکت به دلیل سقوط استیبل کوین Deus

آشفتگی مارکت به دلیل سقوط استیبل کوین Deus
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال، که از قبل از سقوط بی ‌سابقه لونا و استیبل کوین UST در حال فروپاشی بوده با سقوط استیبل کوین Deus کاهش دیگری را تجربه کرده است. در طول هفته گذشته با تلاش بازار برای بهبود وضعیت استیبل کوین اکوسیستم ترا چندین استیبل کوین ارزش دلاری خود را از دست داده اند.

استیبل کوین DEI شرکت Deus Finance نیز یک استیبل کوین الگوریتمی می باشد. در مقایسه با سایر استیبل کوین‌ های موجود در بازار، مانند تتر ، یو اس دی کوین یا حتیUST، DEI یک استیبل کوین بسیار کوچک ‌تر است و ارزش بازار آن در حدود 39 میلیون دلار می باشد. Deus Finance از توکن DEUS و DEI برای پروتکل DeFi خود استفاده می کند که ارزش DEI آن 1 دلار بوده است.

بر اساس داده‌ های کوین مارکت کپ، depegging DEI در پانزدهم می، زمانی که استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا به 0.84 دلار سقوط کرد، آغاز شده است. DEI به افت ادامه داد و تاکنون تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است و قبل از بهبود به 0.52 دلار رسیده است، اما با توجه به اینکه بازارها همچنان متلاطم هستند، به نوسان ادامه داده و کاهش پیدا کرده است.

تلاش برای بهبودDeus Finance 

تیم Deus Finance در 17 می در توییتی اعلام کرد که در حال بازیابی DEI و اجرای اقدامات کاهشی آن می باشند. تیم جزئیات دیگری از کاهش ارزش یا دلیل این اتفاق را ارائه نکرده است. دلیل احتمالی رویداد de-pegging می‌ تواند فروش توکن ‌های DEI توسط معامله ‌گران بدلیل ترس از سقوط UST باشد، همچنین نقدینگی پایین در صرافی های غیرمتمرکز نیز باعث نوسان قیمت آن شده است.

نحوه عملکرد استیبل کوین DEI

استیبل کوین DEI از مکانیزم متفاوتی نسبت به UST استفاده می کند. توکن DEI توسط 10 درصد توکن های DEUS و 90 درصد توسط سایر دارایی ها و استیبل کوین ها پشتیبانی می شود. این تیم به دقت نسبت وثیقه را زیر نظر دارد. هدف اصلی DEI ارائه نقدینگی غیرمتمرکز و مقیاس ‌پذیر در تمامی بلاک‌ چین ‌ها است که به کاربران این امکان را می‌ دهد تا یک استیبل کوین را به هر زنجیره ‌ای ارسال کنند.

نواسانات استیبل کوین های الگوریتمی

سایر استیبل کوین ‌ها مانند تتر، یو اس دی کوین و سایرین نیز با از دست دادن PEG‌های خود به دلیل آشفتگی در بازار، با مشکل مواجه شده اند. بر اساس داده های کوین مارکت کپ، اکثر استیبل کوین های اصلی در طول هفته گذشته بین 0.95 تا 1.02 دلار نوسان داشته اند.
 

تگ ها