آغاز تحقیقات اضطراری کره جنوبی در مورد سقوط LUNA و UST 

آغاز تحقیقات اضطراری کره جنوبی در مورد سقوط LUNA و UST 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

رگولاتورهای ارشد مالی کره جنوبی تحقیقات اضطراری را در مورد سقوط ارز دیجیتال لونا و استیبل کوین UST آغاز کرده اند. مقامات از صرافی های داخلی ارزهای دیجیتال خواسته اند تا اطلاعات مربوط به تراکنش ها و سرمایه گذاران این دو کوین را ارائه دهند.

به گزارش روز سه شنبه، 17 می یونهاپ نیوز به نقل از منابع ناشناس، کره جنوبی تحقیقات اضطراری را از اپراتورهای صرافی داخلی در پی سقوط ارزهای رمزپایه  استیبل کوینterrausd  و لونا آغاز کرده است. هفته گذشته،UST پیوند خود را با دلار از دست داد و قیمت آن و قیمت ارز وابسته به استیبل کوین UST، لونا را به سقوط آزاد رساند. در زمان نگارش،UST  با کمتر از 0.09 دلار معامله می شود در حالی که لونا تقریباً بی ارزش شده است.

براساس اظهارات منابع در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ نیوز، تنظیم کننده های مالی برتر کره جنوبی، کمیسیون خدمات مالی،FSC  و سرویس نظارت مالیFSS، از اپراتورهای دارنده ارزهای اکوسیستم ترا خواسته اند تا اطلاعات مربوط به UST و لونا را به اشتراک بگذارند.

طبق گفته یکی از مقامات یک اپراتور صرافی ارز دیجیتال محلی، هفته گذشته، مقامات مالی اطلاعاتی در مورد میزان تراکنش ها و سرمایه گذاران ارزهای اکوسیستم ترا درخواست کرده و اقدامات مرتبط با صرافی ها را اندازه گرفته اند که اهداف آنها در راستای به حداقل رساندن آسیب به سرمایه‌گذاران در آینده بوده است.

این نشریه خاطرنشان کرد: اطلاعات درخواست شده توسط مقامات شامل حجم معاملات، قیمت بسته شدن و تعداد سرمایه گذاران مربوطه می باشد، همچنین رگولاتورها از اپراتورهای صرافی خواسته اند تا اقدامات متقابل خود را در قبال سقوط اخیر بازار کریپتو و تجزیه و تحلیل علت سقوط ارائه نمایند.

UST و LUNA توسط دو کوون، تبعه کره جنوبی اختراع شده است. شرکت Terraformلبز وی در سنگاپور ثبت شده است و از زمان فروپاشی این دو ارز دیجیتال، چند طرح برای احیای این کوین ها ارائه کرده اما هیچ کدام تا کنون جواب نداده است.

بنا بر گزارش ها، همسر دو کوون پس از ورود یک فرد ناشناس به ساختمان آپارتمان آنها در کره جنوبی، تحت حفاظت پلیس می باشد. بر اساس گزارش های رسانه ها، بنیانگذار اکوسیستم ترا به عنوان سرمایه گذاری شناخته می شود که تقریباً 2 میلیون دلار در سقوط لونا از دست داده است.

طرح بهبود اکوسیستم ترا

دو کوون بنیانگذار اکوسیستم ترا در طی چند روز اخیر طرح هایی برای بهبود لونا ارائه نموده است، ابتدا وی طرح پشتیبانی از استیبل کوینterrausd توسط بنیاد لونا را مطرح کرده است، بنیاد لونا پی از این 80 هزار بیت کوین برای پشتیبانی از استیبل کوین اکوسیستم جمع آوری کرده بود.

طرح پیشنهادی اخیر مدیرعامل فورک اکوسیستم می باشد.  براساس گفته دو کوون این اکوسیستم قرار است بزودی یک فورک جدید عرضه میکند که طبق آن ایردراپ از ارز دیجیتال جدید ترا، به هولدر های قدیمی این لونا اهدا خواهد شد.

در صورت تصویب با ارائه فورک جدید، نام فعلی توکن لونا به لونا کلاسیک تغییر نام خواهد داد و توکن جدید  با نام لونا عرضه خواهد شد. هم چنین قرار است بزودی استیبل کوین جدید و غیر الگوریتمی، بنیاد ترا عرضه شود.