آلمان، کشور منتخب مساعد برای تجارت ارز دیجیتال در سه ماهه اول 2022

آلمان، کشور منتخب مساعد برای تجارت ارز دیجیتال در سه ماهه اول 2022
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بر اساس یک مطالعه جدید، آلمان در صدر سنگاپور قرار گرفته و به دوستدار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این گزارش بیان می‌کند که قوانین پیش گامانه در سطح سازمانی برای آینده درخشان ارزهای دیجیتال در کشور اجرا شده است. این گزارش در درجه اول بر روی 46 کشور تمرکز دارد که عواملی مانند فعالیت های کلاهبرداری و مقررات دولتی در این کشور را در نظر می گیرند.

آلمان در سال گذشته با یک جهش از رتبه چهارم به صدر جدول سه ماهه 2022 رسیده است. رویداد کلیدی تصمیم آلمان برای اجازه دسترسی بانک های پس انداز این کشور به تراکنش های دیجیتال بوده که بدین ترتیب بیش از 50 میلیون نفر اجازه خرید، فروش و ذخیره بیت کوین را در کشور داشته اند.

سنگاپور پس از انتشار مقررات مربوط به شرکت های ارزهای دیجیتال، از صدر به رتبه دوم سقوط کرد. براساس اقدامات مقامات پولی سنگاپور، MAS در ژانویه، ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی از بازاریابی یا تبلیغات در مناطق عمومی، رسانه های اجتماعی یا سایر پلتفرم ها منع شدند.

ایالات متحده نیز پس از معرفی مقررات در مقابل ممنوعیت دارایی های  دیجیتال در رتبه سوم باقی مانده است. این امر پس از امضای فرمان اجرایی بایدن برای مطالعه دقیق  و توسعه مسئولانه دارایی ‌های دیجیتال صورت گرفته است. ایالات متحده در حال حاضر با بیش از 35 درصد از کل ماینینگ، بالاترین رتبه را در استخراج  ارزهای دیجیتال جهانی دارد.

چین پس از ممنوعیت تمامی فعالیت ‌های تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در انتهای فهرست باقی مانده است. چین پیشرو در عملیات ماینینگ قبل از ممنوعیت بوده است. امارات متحده عربی و دبی نیز نقاط برجسته جدید صنعت در حال توسعه ارزهای دیجیتال در خاورمیانه می باشند.

امارات متحده عربی قبل از قرار گرفتن در رتبه 22 در لیست، برنامه های خود را برای تبدیل شدن به یک مرکز دیجیتالی در جهان اعلام کرده  و در حال جبران زمان از دست رفته پس از اتخاذ یک موضع سختگیرانه در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال است.

علاوه بر این، دبی اخیراً برنامه های خود را برای پذیرش ارزهای دیجیتال با صدور مجوز FTX و بایننس برای فعالیت در امارت منتشر کرده و اعلام کرده که با چندین صرافی ارز دیجیتال در راستای اهداف خود همکاری خواهد کرد.

پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال

پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان در حال رشد است. triple A به‌عنوان یک شرکت پیشرو در پرداخت ارزهای دیجیتال، آمارهای کلیدی را ارائه داده است و هدف آن کمک به بیزنس ها برای درک بهتر بازار ارزهای دیجیتال است. با استفاده از امارهای موجود می توان برای توسعه بیزنس فردی به بازارهای دست ‌نخورده دست پیدا کرد.

براساس گزارشات ارائه شده triple A، از سال 2021 نرخ مالکیت جهانی ارزهای دیجیتال به طور متوسط 3.9 درصد و با بیش از 300 میلیون کاربر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تخمین زده شده است و همچنین بیش از 18.000 کسب و کار در حال حاضر پرداخت های ارز دیجیتال را می پذیرند.
از این میان ایران با 1,649,897 دارنده ارزهای دیجیتال و 1.96 درصد از جمعیت کل کشور در رتبه های میانی کل کشورهای جهان قرار دارد.

تگ ها