آمادگی بانک های ایالات متحده برای حملات باج افزارهای روسی

آمادگی بانک های ایالات متحده برای حملات باج افزارهای روسی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

تنش ها بین روسیه و غرب روز ادامه دارد و ایالات متحده و متحدانش تلاش می کنند برخی بانک های روسی را در سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت مسدود کنند و محدودیت هایی را بر دارایی های خارجی بانک مرکزی روسیه اعمال کنند.

کارشناسان و مدیران سایبری آمریکا می گویند که بانک های بزرگ ایالات متحده منتظر حملات تلافی جویانه باج افزار های روسی پس از اعمال تحریم های شدید علیه روسیه هستند.

همچنین سیستم پردازش مستقر در بلژیک، 11000 وام دهنده و مؤسسه مالی بزرگ را در بیش از 200 کشور به هم متصل می کند. اعتقاد بر این است که بیش از 1درصد از این ارتباطات شامل پرداخت های روسیه است.

 در طی هفته‌ های اخیر، کشورهای غربی بسیاری هشدار داده ‌اند که تشدید تنش ‌ها می‌تواند منجر به حملات فاجعه ‌بار باج‌ افزارها توسط روسیه یا حامیان آن شود. به گفته تحلیلگران محدودیت اخیر سوئیفت نیز ممکن است کاتالیزور بوده باشد.

به گفته کارشناسان امنیت سایبری، بانک‌ های جهانی که در حال حاضر اهداف اصلی حملات سایبری هستند، بنابراین برای موقعیت ویژه نظارت بر شبکه خود را تقویت می‌ کنند، تمرین‌ هایی را برای مواجهه با هکر ها انجام می‌دهند.

 شبکه ‌های خود را برای تهدیدها بررسی می‌کنند و در صورت افزایش فعالیت‌ های آسیب رسان به شبکه، کارکنان خود را افزایش می دهند. همچنین آنها برای خطرات مختلفی از جمله حملات باج افزار از روسیه آماده می شوند. باج ‌افزار می‌تواند دسترسی کاربر به دستگاه یا فایل ‌ها را تا برای باجگیری های هکر ها مسدود کند. باج گیری معمولاً در بیت‌کوین انجام می‌شود.

از دست دادن265  میلیارد دلار تا سال 2031 در حملات سایبری

برای مجریان قانون، متخصصان امنیتی و دولت ‌ها، یکی از رایج‌ ترین تهدیدات جرایم سایبری در چند سال اخیر باج‌ افزار ها می باشند. هنگامی که یک هکر باج ‌افزار پرداختی را به بیت‌کوین یا دیگر انواع ارزهای دیجیتال درخواست می‌کند، یک آدرس دیجیتال را در اختیار قربانی قرار می دهد تا مبلغ مورد درخواست را به آدرس دیجیتال مورد نظر بفرستد.

طبق گفته Cybersecurity Ventures، حملات باج‌ افزار تا سال 2031 سالانه بیش از 265 میلیارد دلار به قربانیان خسارات وارد خواهد کرد، و این حملات سایبری هر دو ثانیه یک بار اتفاق خواهد افتاد، زیرا هر بار هکر های باج ‌افزار، محموله ‌های بدافزار خود و زرادخانه اخاذی مرتبط خود را اصلاح خواهند کرد.

عدم اشتراک گذاری استراتژی های امنیت سایبری توسط بانک های ایالات متحده

بانک های برتر ایالات متحده، از جمله جی پی مورگان چیس، سیتی گروپ، بانک آمریکا، ولز فارگو، مورگان استنلی و گروه گلدمن ساکس، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند و از به اشتراک گذاشتن استراتژی های امنیت سایبری خود خودداری کردند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات خدمات مالی، بانک های ایالات متحده سناریوهای ریسک را بر اساس تلاش های قبلی هک روسیه طرح ریزی کرده اند.
همچنین روسیه قبلا از حملات سایبری برای بی ثبات کردن وضعیت اوکراین استفاده کرده است. در سال 2017 هکرهای مرتبط با روسیه حمله سایبری موسوم به NotPetya را انجام دادند که نه تنها شرکت ‌های اوکراینی، بلکه شرکت ‌های اروپایی و ایالات متحده را نیز هدف قرار دادند.
 

تگ ها