آیا بازی مرغ بیت کوین این ارز را به زیر 20000$ خواهد رساند؟

آیا بازی مرغ بیت کوین این ارز را به زیر 20000$ خواهد رساند؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

قیمت بیت کوین دوباره در اطراف سطوح فعلی خود متوقف شد زیرا اخیرا یک روند نزولی شدید حمایت بحرانی را شکست. ارز رمزنگاری شده بین گاوها و خرس های بازار به دام افتاده است. کدام طرف در این نبرد پیروز خواهد شد؟ تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین با حرکت جانبی در 24 ساعت گذشته با 26000 دلار معامله می شود. در هفت روز گذشته، ارز دیجیتال اصلاحی ۱۲ درصدی را ثبت کرد که به شدت بر سایر دارایی‌های این بخش، به‌ویژه XRP و بایننس کوین (BNB) تأثیر گذاشته است که در همان بازه زمانی 15 درصد زیان را ثبت کردند.

معامله گران خرده فروشی قیمت بیت کوین را پایین می آورند؟

در گزارشی از Bitfinex Alpha، یک تحلیلگر به تأثیر بخش معامله گران عادی بر قیمت بیت کوین اشاره می کند. هفته گذشته، نوسانات بیت کوین فشرده شد و به پایین ترین حد تاریخی خود رسید، اما فشار فروش بالا همچنان ادامه داشت و قیمت را پایین تر می برد. در آن زمان، بیت کوین به اندازه‌ای کاهش یافت که باعث ایجاد یک آبشار انحلال شد، که به طور بالقوه توسط یک معامله گر برجسته و کلان بدتر شد.  این پویایی بازار بیت کوین را در وضعیت فعلی خود قرار داد. تحلیلگران Material Indicators آن را «بازی مرغ» بین بازیگران برجسته‌ای نامیدند که منتظرند ببینند آیا نقدینگی کافی برای حمایت از سطوح فعلی اضافه می‌شود یا فشار فروش بازمی‌گردد.

 

تحلیلگران نشان دادند که دفتر سفارش قیمت بیت کوین در ۶ ماه گذشته بسیار ناچیز بوده است و موارد زیر را متذکر شدند:
شاخص های مواد نشان دادند که وقتی قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت بحرانی رسید، بیشتر فروش توسط معامله گران نسبتا کوچک انجام شد. با این حال، نهنگ‌ها احتمالاً از سفارش‌های فروش کوچک برای پایین آوردن قیمت‌ها به سطح فعلی استفاده کردند. سناریوی مشابهی محتمل به نظر می رسد اگر قیمت بیت کوین به آرامی به حمایت حیاتی برسد و یک روند نزولی دیگر را آغاز کند. در این بین، به نظر می‌رسد ارز دیجیتال شماره یک، بازی مرغ خود را بین بازیکنان بزرگ ادامه خواهد داد.