آیا بیت کوین بار دیگر کف تاریخی خود را لمس میکند؟

آیا بیت کوین بار دیگر کف تاریخی خود را لمس میکند؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

قیمت بیت کوین عمدتاً سطح 29000 دلار را در این هفته حفظ کرده است. این به فعالیت و شتاب کم در بازار و همچنین عدم تمایل به مشارکت در ارزهای دیجیتال در این مرحله اشاره دارد. یکی از دلایل این بی میلی این است که انتظار میرود قیمت بیت کوین قبل از صعودی شاهد سقوط دیگری باشد.

سقوط قیمت بیت کوین در سال های 2019-2020 تکرار نمیشود:

پس از افزایش قیمت و صعود بیت کوین و سقوط آن در سال های 2020 و 2021. عمدتاً، بازار نزولی، دارایی دیجیتال را ویران کرده بود و باعث شد که آن بیش از 80 درصد به زیر قیمت بالاترین تاریخ خود در آن زمان سقوط کند و این سقوط تا سال 2020 ادامه داشت. با توجه به تمایل قیمت بیت کوین به پیروی از روندهای قبلی، سرمایه گذاران انتظار تکرار این روند را دارند. اما «تونی بول»، تحلیلگر رمزارز با نام مستعار، از X (توئیتر سابق) استفاده کرد تا توضیح دهد که چرا ممکن است این اتفاق نیفتد. در این پست، تحلیلگر رمزارز از قیاس شهری استفاده کرد که قبلاً سیل نداشته است و ناگهان طوفان بارانی را تجربه کرد. با توجه به اینکه قبلاً چنین اتفاقی نیفتاده بود، مشاغل بدون بیمه سیل غافل گیر شدند. با این حال، در آینده، کسب و کارها شروع به انتظار سیل دیگری می کنند و به این ترتیب، بیمه سیل دریافت می کنند. این تحلیلگر توضیح داد که حتی اگر اقداماتی برای کاهش احتمال وقوع مجدد سیل انجام شود، مردم با آگاهی از تأثیر سیل به فعالیت خود ادامه میدهند. این تحلیلگر گفت: «این راه مغز برای دستیابی به آسان‌ترین اطلاعات است که اخیراً به‌طور قابل توجهی روی شما تأثیر گذاشته است». "این چیزی است که به آن سوگیری اخیر می گویند." این سوگیری اخیر، زمانی که برای بیت کوین اعمال می شود، نشان می دهد که سرمایه گذاران منتظر تکرار سال های 2019-2020 هستند، زیرا این جدیدترین بازار نزولی است. از این رو، سرمایه گذاران با آگاهی از آخرین رویداد تأثیرگذار، فعالیت می کنند. «اما مانند سیل که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است، ما یک بار در زندگی یک بیماری همه گیر داشتیم. تونی بول توضیح می‌دهد که احتمال آن بسیار کم است که شاهد قیمت مشابه سال‌های 2019 و 2020 باشیم.

قیمت بیت کوین به روندهای قبلی پایبند است؟

موضع تحلیلگران با این واقعیت پشتیبانی می شود که قیمت بیت کوین به طور مداوم از روندهای تاریخی در طول این چرخه منحرف شده است. یک مثال این است که در حالی که قیمت دارایی دیجیتال به حدود 70 درصد کمتر از 69000 دلار بالاترین قیمت تاریخ خود رسید، تقریباً 50 درصد کمتر از ATH خود بهبود یافت. با این حال، روند مشابهی در سال 2019 ثبت شد، زمانی که قیمت بیت کوین به بالای 11000 دلار در اواسط سال افزایش یافت. اما در پایان سال، حدود نیمی از این دستاوردها را از دست داده بود. با از بین رفتن بقیه دستاوردها در اوایل سال 2020. اگر بیت کوین از روندی که قبلا ایجاد شده بود پیروی کند، قیمت دارایی دیجیتال قبل از شروع روند صعودی بعدی ممکن است تا 12000 دلار کاهش یابد.