آیا بیت کوین میتواند از مقاومت اخیر خود عبور کند؟

آیا بیت کوین میتواند از مقاومت اخیر خود عبور کند؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیت کوین (BTC) مدتی است که در محدوده محدودی معامله می‌شود و گاوها و خرس‌ها بر سر سطوح حمایت و مقاومت کلیدی درگیر جنگ هستند. حرکت اخیر به بالای 29500 دلار تا حدی برای گاوهای بازار امیدبخش بوده است، اما تا کنون حرکت قابل توجهی برای بالا بردن قیمت از سمت گاوهای بازار را شاهد نبودیم.

بیت کوین در تلاش برای شکستن میانگین متحرک کلیدی است:

نبه گفته Material Indicators، یک شرکت پیشرو در تحلیل بازار، کلید شکست صعودی در بازار BTC این است که نمودار شمعی بالاتر از میانگین متحرک 100 هفته‌ای بسته شود. با این حال، BTC هنوز موفق به رسیدن به این سطح نشده است و از طرفی گاوها برای حفظ محدوده فعلی تلاش می‌کنند. نمودار شمعی 50 روزه یک سطح پشتیبانی حیاتی را نشان می‌دهد، به‌طوری که BTC این سطح را برای هشتمین روز متوالی لمس می‌کند. در حالی که نمودار شمعی 50 روزه به مقاومت 29500 دلاری رسیده است و چالشی را برای گاوها ایجاد کرده است. فایرچارت بیت کوین حمایت قوی در 28300 دلار را نشان می‌دهد اگر از بین برود می‌تواند شروع یک نزول جدید در بازار بیت کوین باشد. سؤال بزرگ برای سرمایه گذاران بیت کوین این است که آیا بیت کوین از منطقه 28000 دلاری جهش می‌کند یا به 25000 دلار و پایین‌تر افول خواهد کرد. با نزدیک شدن بازار به بسته شدن نمودارهای ماهانه، همه نگاه‌ها به پتانسیل نوسانات در بازار بیت کوین است. معامله گران و سرمایه گذاران از نزدیک بر عملکرد قیمت و شاخص‌ها نظارت می‌کنند تا برای حرکت‌های بعدی آماده شوند.

تغغیرات اخیر در بیت کوین:

تغییرات اخیر در ساختار حجم معاملات بیت کوین بحثی را در بین سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال برانگیخته است. به گفته کریپتو کوانت، از ژانویه 2023، نسبت حجمی Spot در مقابل مشتقات از 35 درصد به 6 درصد کاهش یافته است و در نتیجه دوره جدیدی از نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده است. این کاهش حجم به معنای آن است که سرمایه‌گذاران به جای فروش بیت‌کوین‌های خود، آن‌ها را نگه می‌دارند، زیرا بیت‌کوین در حال حاضر یک دارایی با ارزش و مشابه طلای دیجیتال محسوب می‌شود. این در نمودار BTC: Binary Coin Days Destroyed (CDD) دیده می‌شود، که نشان می‌دهد از ابتدای سال، هیچ فروش فعالی در میان گروه دارندگان بلندمدت (LTHs) وجود نداشته است. علاوه بر این، کل حجم معاملات هفتگی میانگین متحرک بیت کوین در تمام صرافی‌ها از 2.5 میلیون بیت کوین در ماه مارس به کمتر از 600 هزار بیت کوین در ماه جولای کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش بیش از 75 درصدی در مدت زمان مشخص شده است. در حالی که برخی ممکن است این روند را یک بحران ببینند، کریپتو کوانت معتقد است که این نشانه‌ای از بلوغ بازار ارزهای دیجیتال و پایدارتر و قابل پیش بینی تر شدن آن است. با این حال، این روند می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در بازار بیت کوین شود. کاهش حجم نقدینگی ممکن است منجر به تقاضا و افزایش قیمت بیت کوین شود. چندین مؤسسه مالی بزرگ مانند Fidelity، Blackrock و Morgan Stanley اخیراً برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) درخواست داده‌اند. این علاقه سازمانی می‌تواند موج جدیدی از خوش‌بینی را به بازار ارزهای دیجیتال، افزایش تقاضا و افزایش قیمت‌ها وارد کند. تا زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت 29200 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده کاهش 0.6 درصدی در 24 ساعت گذشته است.