آیا بیت کوین میتواند از مقاومت فعلی عبور کند؟

آیا بیت کوین میتواند از مقاومت فعلی عبور کند؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در تلاطم مداوم بازار در بازه‌های زمانی بالاتر، بیت کوین (BTC) در مقطعی حیاتی قرار دارد. شرکت تحقیقاتی و تحلیلی Material Indicators به دقت بسته شدن و باز شدن شمع هفتگی اخیر را زیر نظر داشت و به دو عامل کلیدی توجه کرد: خط روند و میانگین‌های متحرک 21 روزه، 21 هفته‌ای و 21 ماهه (MA) - همه اینها. در حال حاضر در شکل دادن به پویایی بازار موثر هستند.

عدم قطعیت و نقطه عطف بالقوه برای بیت کوین:

باز شدن شمع هفتگی در زیر خط روند، نگرانی ها را تشدید کرد. در حالی که میانگین های متحرک 21 هفته و 21 ماهه همچنان به عنوان حمایت قوی عمل می کنند، طبق تحلیل این شرکت، MA 21 روزه با یک دوره آزمایشی هفت روزه سخت مواجه شده است. قابل ذکر است، همبستگی تنگاتنگ 21-MA در سه بازه زمانی متمایز نادر است، که نشان می دهد بازار در یک نقطه عطف بحرانی قرار دارد. علیرغم نوسانات فشرده ای که در روزهای اخیر شاهد بودیم، عملکرد قیمت مشاهده شده در 24 ساعت گذشته نمونه ای از تلاش بازار برای احیای خود دارد. عدم وجود نقدینگی قابل توجه در زیر سطح فعلی، نگرانی های اساسی را ایجاد می کند. با این حال، همچنین نشان می دهد که ممکن است احساسات کافی برای کاهش قیمت ها به میزان قابل توجهی وجود نداشته باشد، حداقل هنوز. علاوه بر این، Material Indicators نشان می‌دهد که بررسی حرکات نقدینگی در دفتر سفارش طی ماه گذشته تصویری از تداوم نوسانات قیمت را با یک سوگیری احتمالی رو به بالا نشان می‌دهد. با این حال، کمبود حجم، نگرانی هایی را در مورد وضعیت کلی بازار ایجاد می کند. با وجود خرید 13 میلیون دلاری به قیمت 27900 دلار، پایین کانال 28300 دلاری همچنان آستانه حیاتی برای BTC برای گسترش روند فعلی خود است.

BCT در بحبوحه تقویت دلار آمریکا با فشار مجدد روبرو شد:

با ورود بیت کوین به هفته جدید معاملات، فعالان بازار به دقت تأثیر بالقوه تقویت شاخص دلار آمریکا (DXY) بر ارز دیجیتال پیشرو جهان را زیر نظر دارند. به گفته یان آلمن، یکی از بنیانگذاران شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Glassnode، تحولات اخیر نشان می دهد که بیت کوین ممکن است به دلیل حرکت صعودی دلار DXY با فشار مجدد روبرو شود. آلمن تاکید می کند که قدرت مجدد دلار DXY می تواند بر قیمت بیت کوین فشار نزولی وارد کند. از لحاظ تاریخی، بین ارزش دلار آمریکا و قیمت بیت کوین همبستگی معکوس وجود داشته است، به این معنی که وقتی دلار تقویت می شود، بیت کوین اغلب با باد مخالف روبرو می شود. با این حال، قیمت گذاری ها نشان دهنده تمایلات صعودی برای بیت کوین در ماه آینده است.