آیا زوند نزولی در انتظار بیت کوین است؟

آیا زوند نزولی در انتظار بیت کوین است؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیت کوین، با ارزش ترین دارایی رمزنگاری، در یک مقطع حساس و نوسانی قرار دارد، اگر شکل گیری کندل در نمودار هفتگی اتفاقی باشد. یکی از تحلیلگران X، که قبلا مدیر تحریریه توییتر و NewsBTC بود به نام تونی اسپیلوترو، پس از مشاهده الگوی نزولی سر و شانه در نمودار هفتگی، زنگ خطر را به صدا درآورد.

آیا بیت کوین شکست خواهد خورد؟

اگرچه این الگو از نظر فنی در آخرین مرحله شکل‌گیری است، اما در صورت تحقق، می‌تواند پیامدهای بدی برای گاوهای بیت کوین داشته باشد زیرا ممکن است قیمت‌ها را به زیر خط حمایت بحرانی چند ماهه به سمت 18000 دلار یا پایین‌تر در هفته‌های آینده برساند. 
از 15 آگوست، بیت کوین وضعیت پایداری داشته و در یک وضعیت آرام و رنج به سر میبرد. قابل ذکر است که این ارز در محدوده معاملاتی تعیین شده بین ژوئن و ژوئیه 2023 محدود شده است. علی‌رغم خوش‌بینی عمومی نسبت به بهبود قیمت، بالاتر از اوج‌های جولای 2023، بیت‌کوین به بالاتر از سطح حمایت 28000 دلار در حال حرکت بود اما در زیر 31800 دلار ماند و نتوانست بالاتر رود. هر گونه شکست به بالای قیمت 32000 دلار با افزایش حجم ممکن است تقاضا را تحریک کند. شکل گیری بالقوه الگوی سر و شانه در نمودار هفتگی، سایه تردید را بر چشم انداز صعودی ایجاد می کند. متعاقباً، معامله گران محتاطانه خوشبین هستند زیرا ترتیب کندل استیک، به ویژه در بازه زمانی هفتگی، حاکی از آسیب پذیری است که می تواند بر احساسات بازار و امید به رشد پایدار تأثیر بگذارد.

افزایش نرخ و هاوینگ: کدام یک تأثیر قوی‌تری خواهد داشت؟

چندین عامل اساسی چشم انداز قیمت بیت کوین را در روزهای آینده پیچیده تر می کند. تورم در ایالات متحده نسبتاً بالا است، که ممکن است فدرال رزرو را وادار کند که افزایش نرخ بهره را در سه ماهه سوم و چهارم سال از سر بگیرد. علیرغم شرایط نسبتاً پایدار نیروی کار و تا حدودی کاهش تورم، افزایش نرخ بهره اخیر فدرال رزرو، که اکنون در محدوده 5.25٪ -5.50٪ قرار دارد، بر تعهد بانک مرکزی برای مهار تورم و حفظ ثبات اقتصادی تأکید می کند. تأثیر بالقوه سیاست سخت‌گیرانه فدرال رزرو بر کریپتو یادآور رویدادهای سال 2022 است که بیت کوین شکست خورد و از اوج سال 2021 به کمتر از 16000 دلار در اواخر سال 2022 رسید. این بحران می تواند در سال 2023 و آینده باز هم یک احتمال باشد، از طرفی وقتی تحلیلگران هنوز آن را یک دارایی "خطرناک" می دانند. از نگاه صعودی، بیت کوین پاداش ماینرهای خود را از 6.25 بیت کوین در سال 2024 به نصف کاهش می دهد. این کاهش ممکن است باعث شوک عرضه شود و بیت کوین را کمیاب تر کند و ممکن است در نیمه دوم سال آینده از قیمت ها حمایت کند.