آیا قیمت بیت کوین دلار به 30000 دلار میرسد؟

آیا قیمت بیت کوین دلار به 30000 دلار میرسد؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیت کوین هفته پر حادثه ای را سپری کرد و با افزایش بیش از 5 درصدی به بالای 26000 دلار رسید. حتی پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده، که نشان دهنده افزایش تورم 0.6 درصدی بود، ارز دیجیتال برتر بدون افت قیمت، انعطاف پذیر باقی ماند. از آنجایی که بیت کوین اکنون حول قیمت 26500 دلار است، تحلیلگران بازار و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال همچنان به گمانه زنی در مورد حرکت بعدی توکن ادامه می دهند. شایان ذکر است، بنیانگذاران پلتفرم اطلاعاتی بازار گلس‌نود یان هاپل و یان آلمن مسیر احتمالی را ترسیم کرده‌اند که از طریق آن بیت کوین ممکن است در هفته‌های آینده به 30000 دلار بازگردد.

تحلیلگران می گویند که مسیر بیت کوین به 30000 دلار باز شده است:

بنیانگذاران Glassnode از طریق پستی در حساب مشترک خود در X، معروف به Negentropic، اعلام کردند که بیت کوین در حال حاضر حرکتی بالاتر از 27000 دلار را هدف قرار داده است و در هفته گذشته حمایت خود را در 26000 دلار پس گرفته است. به گفته تحلیلگران، شاخص ریسک بیت کوین اکنون به دهه 60 سقوط کرده است که نشان می دهد یک تغییر مداوم به سمت احساسات مثبت در اطراف دارایی وجود دارد. این بدان معناست که سرمایه گذاران بیشتری به بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری مطلوب نگاه می کنند. اگر این احساسات به فشار خرید تبدیل شود، بیت کوین می تواند روند صعودی را آغاز کند. با این حال، بنیانگذاران Glassnode پیش‌بینی می‌کنند که توکن با مقاومت قابل توجهی در قیمت‌های 27400 و 28200 دلاری مواجه خواهد شد، زیرا معامله‌گران می‌توانند در این سطوح قیمتی سود ببرند. با این حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین در نهایت بر این موانع غلبه خواهد کرد و به مرز قیمت 30000 دلار می‌رسد که آن‌ها آن را «موانع روانشناسی» توصیف می‌کنند. آخرین باری که بیت کوین بالای 30000 دلار معامله شد در ماه جولای بود. از آن زمان، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به دلیل رویدادهای متعدد، از جمله فروش گسترده بیت کوین توسط شرکت هوافضا Space X، بیش از 17 درصد کاهش قیمت داشته است.

آیا افزایش قیمت بیت کوین در راه است؟

در اخبار دیگر، داده‌های Into The Block نشان می‌دهد که کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین برای این هفته 6.3 میلیون دلار ارزش داشت که نشان‌دهنده افزایش 40 درصدی نسبت به هفته گذشته است. در حالی که افزایش کارمزد تراکنش ها می تواند نشان دهنده ازدحام شبکه باشد، که شناخته شده است که کاربران شبکه را از خود دور می کند، همچنین می تواند به معنای پذیرش سطح بالایی باشد. علاوه بر این، Into The Block همچنین گزارش داد که بیت کوین 10 میلیون دلار ورودی و خروجی 70 میلیون دلاری را ثبت کرده است. سطح بالای بیت کوین که از صرافی ها خارج می شود نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران به این ارز دیجیتال است که می تواند به افزایش قابل توجه قیمت نیز تبدیل شود. با این حال، شایان ذکر است که اینها فقط پیش بینی هستند و نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری به حساب آیند. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین بر اساس داده های CoinMarketCap با 0.33 درصد ضرر در روز گذشته با قیمت 26537 دلار معامله می شود. حجم معاملات روزانه این توکن نیز 12.86 درصد کاهش یافته و به ارزش 11.25 میلیارد دلار رسیده است.