آیا ETF میتواند بازار ارزهای دیجیتال را زنده کند؟

آیا ETF میتواند بازار ارزهای دیجیتال را زنده کند؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

به گزارش بلومبرگ، یک گزارش تحقیقاتی اخیر از Sanford C. Bernstein تأثیر بالقوه صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) را بر پویایی بازار بیت کوین اظهار کرده است.

افزایش بالقوه در ارزش بازار بیت کوین:

تحقیقات Sanford C. Bernstein نشان می دهد که اگر ایالات متحده به صندوقی که مستقیماً در بیت کوین سرمایه گذاری می کند چراغ سبز نشان دهد، ETF ها می توانند تقریباً 10٪ از ارزش بازار بیت کوین را در سه سال آینده به خود اختصاص دهند. چنین تغییری می‌تواند حضور بیت‌کوین را در پرتفوی‌های مالی سنتی تقویت کند و به طور بالقوه پذیرش این بازار را تقویت کند. به گزارش بلومبرگ، گوتام چوگانی، تحلیلگر برنشتاین، در این گزارش بر احتمال افزایش ETF بیت کوین تاکید کرد. در گزارش جداگانه‌ای، همین تحلیلگر اخیراً فاش کرده بود که SEC معتقد است که ETF بیت‌کوین اسپات ممکن است «غیرقابل اعتماد» باشد، زیرا صرافی‌های رمزنگاری (مانند کوین‌بیس) تحت نظارت آن‌ها نیستند، که منجر به نگرانی‌هایی در مورد دستکاری احتمالی قیمت و غیرقابل اطمینان بودن آن‌ها می‌شود.
در حالی که گمانه زنی ها در مورد تایید SEC برای ETF بیت کوین نقطه ای ادامه دارد، با توجه به بلومبرگ که یک سرمایه گذاری مستقیم است، در حال حاضر Grayscale Bitcoin Trust حدود 4 درصد از کل بیت کوین را در اختیار دارد، ETF می تواند این رقم را بیش از دو برابر کند و به طور بالقوه به رشد بیت کوین کمک کند.

تاثیر ETF:

از زمان آغاز به کار، ETF ها به طور تصاعدی رشد کرده اند و دارایی های تحت مدیریت در بخش های مختلف و طبقات دارایی افزایش یافته است. معرفی یک ETF بیت کوین نقطه ای به معنای ادغام نقدینگی بسیار بالا، غیرمتمرکز و پذیرفته شده در این ترکیب است که جایگاه بیت کوین را در اکوسیستم مالی اعتبار بیشتری می بخشد. در همین حال، قیمت بیت کوین پس از سقوط به زیر محدوده قیمت در هفته گذشته، در تلاش است تا از مرز 30000 دلار عبور کند. در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین با قیمت 29,623 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 0.5 درصد افزایش جزئی را ثبت کرده است.

تگ ها