اجبار روسیه به ماینینگ با افزایش تحریم های جهانی

اجبار روسیه به ماینینگ با افزایش تحریم های جهانی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

با توجه به استدلال مدیر امور سیاست گذاری و تنظیم مقررات در شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic ، روسیه ممکن است برا اثر تحریم های جهانی شروع به استخراج گسترده بیت کوین کند تا بتواند در مقابل تحریم های جهانی مقاومت کند. برخی با این استدلال موافق و برخی دیگر مخالف آن می باشند.

از زمانی که تحریم ها علیه روسیه اعمال شد، بسیاری از افراد در مورد اینکه آیا ارزهای دیجیتال می توانند تسکین دهنده شرایط فعلی باشند یا خیر صحبت می کنند.

برخی پیشنهاد دور زدن تحریم ها را مطرح و از دولتمردان می خواهند راه های قانونی این مسیر را هموار سازند. برخی دیگر ادعا می کنند که دور زدن تحریم ها با وجود اینکه معاملات روبلی کمی انجام می شود بی فایده خواهد بود و تحریم ها روسیه را به طور کامل منزوی نخواهند کرد.

دیوید کارلایل، مدیر بخش سیاست در شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic استدلال می‌کند که اقدام بعدی روسیه در اجتناب از تحریم ‌ها می‌تواند سرمایه ‌گذاری در ماینینگ باشد.

براساس مشاهدات تحلیلگران تحریم های دولت روسیه یا برخی نهادهای تحریم شده  با استخراج بیت کوین طولانی نخواهد بود و بزودی آنها می توانند  با استفاده از بیت کوین کالاها و خدمات را دریافت و یا آنرا به پول نقد تبدیل کنند.

حتی اگر بانک روسیه نظر خود را با پیشنهاد مبنی بر ممنوعیت استخراج و تجارت ارزدیجیتال اعلام کرده است، اما مشخص است که رئیس جمهور پوتین دیکتاتور برتر قرن، مخالف طرح ممنوعیت ارزهای دیجیتال می باشد و از استخراج رمزارز حمایت خواهد کرد.

ماینینگ در روسیه آری یا خیر!

با توجه به منابع انرژی که روسیه در اختیار دارد، آیا استخراج بیت کوین راه آسانی را برای دور زدن تحریم هاست؟ بسیاری از کشورها در حال حاضر به سرمایه گذاری خود در ماینینگ ادامه می دهند.

بر اساس گزارش مرکز مالی دانشگاه کمبریج، روسیه با ارائه 11.23 درصد از کل بیت کوین ها، رتبه سوم جهانی را بعد از ایالات متحده آمریکا و قزاقستان در استخراج بیت کوین دارد.

همچنین رتبه بندی 8 کشور برتر به شرح زیر است:
آمریکا با 35.4 درصد
قزاقستان با 18.1 درصد
روسیه با 11.23 درصد
کانادا با 9.55 درصد
ایرلند با 4.68 درصد
مالزی با 4.59 درصد
آلمان با 4.48 درصد
ایران با 3.11 درصد

براساس گزارش بلومبرگ نیوز، رسانه جمعی چند ملیتی افزایش ظرفیت ماینینگ موجود روسیه به نفع مقاومت آنها در برابر تحریم ها نخواهد بود. علیرغم اینکه این کشور غنی از انرژی است،  همچنین با توجه به اندازه بازار مالی روسیه و اقتصاد آن، این کشور نمی تواند بیت کوین کافی استخراج کند تا تفاوت مالی قابل توجهی در اقتصاد خود ایجاد کند.
 

تگ ها