احتمال تغییر روند رگولاتور پاناما پس از ممنوعیت استفاده از میکسر دیجیتال تورنادوکش

احتمال تغییر روند رگولاتور پاناما پس از ممنوعیت استفاده از میکسر دیجیتال تورنادوکش
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پس از اقدام اداره کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده، OFAC برای تحریم تورنادوکش و تحریم این میکسر در تاوربانک، بانک جهانی دوستدار بیت کوین و ارزهای دیجیتال، احتمالا رگولاتور پاناما نیز مشتریان خود را از استفاده از میکسرهای دیجیتال منع خواهد نمود.

براساس گزارش پیشین کریپتونیوز، پس از اینکه اداره کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده،OFAC این سرویس میکسر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم را به لیست سیاه خود اضافه کرده است، پلیس هلند نیز یک توسعه دهنده مظنون به پولشویی از طریق تورنادو کش را در این هفته دستگیر کرده است.

همچنین از آنجایی که مقر تاوربانک در پاناما است، احزاب آمریکای لاتین نیز به این اقدام اخیر واکنش نشان داده اند. به گفته کارشناسان بدین ترتیب احتمال ممنوعیت تورناندوکش و سایر میکسرهای موجود توسط بانک مرکزی پاناما وجود خواهد داشت.

طبق گزارشCriptoNoticias؛ پس از اقدام تاور بانک،کاربرانی که از تورنادوکش استفاده می کنند احتمالا با تحریم هایی مانند تعلیق حساب یا اقدامات تنبیهی بیشتری مواجه خواهند شد. این رسانه به نقل از رئیس بخش دیجیتال و بلاک چین، گابریل کامپا، اظهار داشته است که میکسرهای دیجیتال با وجود غیر قانونی نبودن اغلب برای فعالیت ‌های غیرقانونی استفاده می شوند.

به گفته وی؛ بنابراین تاروبانک نیز به منظور موافقت با اقدام OFAC اقدام به ممنوعیت این میکسر نموده است، با این حال، این ممنوعیت لزوما به داده های پیشین استناد نخواهد کرد. گابریل کامپا با ارائه توضیحات بیشتر اظهار داشته است؛ اگر شما فردی هستید که سال‌ ها پیش از میکسر تورنادو کش استفاده کرده ‌اید، باید مستنداتی در خصوص توجیه قانونی عملکرد خود ارائه نمایید، زیرا ممکن است در آن زمان رفتار غیرقانونی صورت نگرفته باشد.

احتمال تغییر روند بانک جهانی تاوربانک پس از تحریم میکسر تورنادوکش

برخی از کارشناسان حوزه دیجیتال از این اقدام تاوربانک انتقاد کرده اند، به گفته کارشناسان تاور بانک به عنوان بانک منتخب جهانی برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال، با ارائه حساب های دیجیتال اختصاصی و کارت نقدی ویزا امکان تسهیل تجارت در ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می نماید و ممنوعیت بخشی از صنعت به معنای ضعف احتمالی عملکرد این بانک در آینده خواهد شد. 

اما گابریل کامپا این تصور را که تاوربانک می تواند از فضای دیجیتال دور شود را رد کرده و اظهار داشته است که با توجه نقش بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر بر بازارهای مالی اکنون و آینده، تاوربانک برای حفظ موقعیت خود باید بخشی از آن باشد. بدین منظور این بانک احتمالا به دنبال تنظیم مقررات مربوطه خواهد بود.

رودریگو ایکازا، مدیر اجرایی اتاق تجارت دیجیتال و بلاک چینپاناما نیز اظهار داشته است که ناظر عملکرد بانک‌ های پاناما، رگولاتور پاناما مطمعنا متناسب با اقدام تاوربانک عمل خواهد نمود و احتمالا با تغییر روند این بانک میکسرهای بسیاری را ممنوع خواهد نمود. وی به جامعه دیجیتال توصیه کرد که در راستای کسب اعتماد بانک مرکزی مطابق مقررات مربوط عمل نموده و پیشنهاداتی در خصوص تنظیم مقررات ارائه نمایند.
 

تگ ها