احتمال ممنوعیت کامل استخراج بیت کوین در اروپا

احتمال ممنوعیت کامل استخراج بیت کوین در اروپا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پاتریک هنسن، مشاور سرمایه گذاری Presight Capital، نتایج سه مقاله تحقیقاتی جدید در مورد ریسک خطرات اقلیمی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و استیبل کوین ها را ارائه کرده است. این مقالات که توسط بانک مرکزی اروپا، ECB منتشر شده که در خصوص رویکرد بانک مرکزی اروپا درخصوص دارایی های دیجیتال می باشد.

براساس تحقیقات بانک مرکزی اروپا، ECB استخراج بیت کوین انرژی بیشتری نسبت به هلند، اسپانیا، اتریش و سایر منابع عظیم انرژی مصرف می کند و ماینینگ بیت کوین در طول سال ها مصرف برق را افزایش داده است.

با این حال در سال 2022، شورای استخراج بیت کوین،BMC  گزارشی برخلاف گزارش بانک مرکزی اروپا در مورد مصرف انرژی بلاک چین منتشر کرده است، طبق گزارش این سازمان، صنعت استخراج بیت کوین یکی از پایدارترین صنعت های جهان با پذیرش سریع انرژی پاک است و به طور کلی، استخراج بیت کوین کمتر از 0.1 درصد از انرژی جهانی را مصرف می کند.

با وجود تحقیقات ارائه شده توسط BMC، پاتریک هنسن، نماینده بانک مرکزی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا بر علیه بلاک چین مبتنی بر سوخت فسیلی اقدامات لازم را انجام خواهد داد. بر اساس این گزارش، بعید است که مقامات اتحادیه اروپا خودروهای سوخت فسیلی را تا سال 2035 محدود یا ممنوع کنند، اما برای دارایی ‌هایی دیجیتال با افزایش انتشار کربن سالانه اقدامات سریع تری خواهند داشت.

روند تنظیم بیت کوین توسط بانک مرکزی اروپا

اتحادیه اروپا و بانک های مرکزی آن در حال آماده شدن برای ارائه مقررات جدیدی برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال می باشند. مقامات اروپایی در نظر دارند طبقه دارایی‌ های دیجیتال را با اجرای مقررات بازار دارایی ‌های دیجیتال، MiCA تنظیم نمایند.

نسخه اول مقررات دیجیتال احتمالا تا اواخر سال 2023 قابل اجرا خواهد بود. با این حال نسخه دوم مقررات میکا در حال توسعه است که احتمالا شامل مکانیزمی برای تنظیم بیت کوین و نهادهای بلاک چین، DeFi و سایر واسطه های دیجیتال خواهد بود.

براساس اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسخه دوم مقررات میکا شامل پوشش کامل مقررات دیفای خواهد بود. اعضای بانک مرکزی اروپا، رگولاتورهای بین ‌المللی، سیاستمداران و موسسات مالی معتقدند که بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال ریسک بزرگی برای سیستم مالی سنتی و کاربران می باشند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که نسخه دوم مقررات میکا در تنظیم طبقه دارایی های دیجیتال یک قدم فراتر خواهد رفت و احتمالا با تنظیم مقررات مشخص قوانین شفافی را برای شرکت های دیجیتال ارائه خواهد نمود.
 

تگ ها