احتمال نهایی کردن مقررات ارزهای دیجیتال اروپا تا پایان ژوئن

احتمال نهایی کردن مقررات ارزهای دیجیتال اروپا تا پایان ژوئن
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مقامات اروپایی به دنبال معرفی دو قانون جدید ارزهای دیجیتال می باشند. مقررات شامل بازارهای دارایی های دیجیتال اروپا MiCA و مقررات انتقال وجوه TFR خواهند بود که براساس آنNFT ها، استیبل کوین ها و سایر جنبه های فن آوری جدید تحت پوشش مقررات قرار خواهند گرفت.

اتحادیه اروپا،EU با نهایی کردن این دو قانون مهم مبتنی بر ارزهای دیجیتال تا پایان ماه، گام‌ های بزرگی در تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال خواهند برداشت. به گفته پاتریک هانسن، مشاور سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در اروپا، این مقررات پیامدهای بزرگی برای بازار ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا و جهان خواهد داشت. دو قانون مهم ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا در آستانه نهایی شدن تا پایان ژوئن می باشند.

MiCa لایحه جامعی است که برای تنظیم بیشتر فعالیت های صنعت ارزهای دیجیتال در بین کشورهای اتحادیه اروپا طراحی شده است. نشست نهایی بین سه نهاد اصلی اتحادیه اروپا در مورد این لایحه در 30 ژوئن برگزار خواهد شد. در این جلسه پارلمان، شورا و کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد موضوعات معدود باقی مانده تصمیم گیری خواهند نمود.

تصمیمات اتحادیه اروپا در خصوص دیگر جنبه های فن آوری دیجیتال

طبق اظهارات هانسن، یکی از موضوعات اصلی جلسات سه نهاد اصلی اتحادیه اروپا در خصوص قرارگیری توکن ‌های غیرقابل تعویض در محدوده میکا خواهد بود. کمیسیون اتحادیه اروپا در ابتدا موافق این اقدام و شورا و پارلمان مخالف این موضوع بودند، اما با بررسی تمامی جوانب این اقدام اکنون به نظر می‌رسد که این سه نهاد به مصالحه رسیده‌ اند.

بر همین اساس احتمالا صادرکنندگان NFT از این قانون مستثنی خواهند شد. اما شرکت های ارائه دهنده خدمات برای NFT های شخص ثالث در محدوده مقررات خواهند گرفت و این بدان معناست که آنها برای ادامه فعالیت به مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال،CASP  نیاز خواند داشت.

علاوه بر آن، از زمان سقوط اکوسیستم ترا استیبل کوین ها به یک مسئله مهم برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. از زمان سقوط ترا جنبه های اصلی قوانین استیبل کوین ها نهایی شده است، با این حال برای تنظیم همه جانبه قوانین جلساتی در این خصوص نیز برگزار خواهند کرد.

همچنین دیفای نیز در محدوده میکا قرار نخواهد گرفت. این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای انتشار گزارشی در سال 2023 و ایجاد یک پروژه آزمایشی برای نظارت دیفای می باشد.

در این جلسه همچنین درباره ممنوعیت استخراج بیت کوین بحثی صورت نخواهد گرفت، اما ارائه دهندگان خدمات دارایی های دیجیتال ملزم خواهند بود درخصوص اثرات زیست محیطی بیت کوین تمام اطلاعات لازم را ارائه نمایند. در خصوص قوانین TFR، چندین موضوع ناتمام وجود دارد و انتظار می‌رود در این خصوص نیز مذاکراتی انجام گیرد. تا کنون، همه تراکنش ‌های دیجیتال به غیر از انتقال ‌های همتا به همتا، تحت قوانینTFR  قرار گرفته اند.

با این حال، هنوز مسائلی مانند تأیید کیف پول های بدون میزبان، الزام CASP برای گزارش نقل و انتقالات بالای 1000 یورو، لیست سیاه مبارزه با پولشویی، AML و موارد دیگر وجود دارد که احتمالا تا پایان ماه ژوئن به پایان  نخواهد رسید.
 

تگ ها