ادغام متامسک در مرورگر اپرا کریپتو درراستای آمادگی برای مرج اتریوم

ادغام متامسک در مرورگر اپرا کریپتو درراستای آمادگی برای مرج اتریوم
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مرورگر اپرا کریپتو، مرورگر متمرکز بر وب 3 که برای کار با انواع برنامه های غیرمتمرکز (dApp) ساخته شده است، از کیف پول شخص ثالث متامسک پشتیبانی خواهد کرد. این ارتقا در آستانه انتقال اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار به یک الگوریتم اثبات سهام رخ داده است.

مرج آتی اتریوم مهمترین به‌ روزرسانی فن آوری در تاریخ ارزهای دیجیتال است که اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام منتقل و شبکه را مقیاس ‌پذیر، امن ‌تر و پایدارتر خواهد کرد، همچنین به گفته کارشناسان این فرایند باعث افزایش قیمت اتریوم و توکن های مرتبط خواهد شد.

طبق اظهارات مدیر ارشد اکوسیستم، سوزی بت، مرورگر اپرا کریپتو تنها مرورگری است که تمام ابزارهای مورد نیاز وب 3 را در یک محیط امن به کاربران وب ارائه می‌کند. همچنین این مرورگر تنها مرورگری است که برای مرج اتریوم آماده شده است.

ویژگی های برجسته مرورگر اپرا کریپتو

مرورگر اپرا کریپتو مرورگر مستقلی است که در ژانویه سال جاری راه اندازی شده است. این مرورگر جدای پشتیبانی داخلی از dAppها و کیف پول ارز دیجیتال، شامل Crypto Corner است که شامل آخرین اخبار صنعت، قیمت ها، معیارهای مهم از جمله هزینه کارمزد و احساسات بازار، محتوای آموزشی و روزشمار رویدادهای آینده است.

نسخه موبایلی مرورگر اپرا کریپتو در حال حاضر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، پالیگان، زنجیره هوشمند بایننس، زنجیره بلاک چین سلو، پروتکل FIO، نیر پروتکل و نروس نتورک و توکن های مربوطه پشتیبانی می کند، کاربران نسخه دسکتاپ نیز دسترسی کامل به بیت کوین، اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و پالیگان دارند. این مرورگر در هفته آینده چند زنجیره دیگر را نیز به این لیست اضافه خواهد نمود.

ادغام کیف پول شخص ثالث از طریق ویژگی Wallet Selector به این معنی است که علاوه بر کیف پول داخلی مرورگر، کاربران می توانند هر افزونه کیف پول موجود در گوگل یا اپرا را برای تعامل با یک dAppیا وب سایت خاص انتخاب کنند. آخرین نسخه مرورگر اپرا کریپتو علاوه بر دسترسی به کیف ‌پول ‌های مختلف از جمله متامسک از سرویس نام دامنه از جمله Yat، FIO و سرویس نام اتریوم، ENS نیز پشتیبانی می کند.

توسعه مرورگر اپرا کریپتو

اپرا کریپتو همچنین از مشارکت خود با DappRadar خبر داده است. DappRadar پلتفرم محبوبی است که امکان ردیابی، تجزیه و تحلیل dAppها را برای کاربران فراهم می کند، بدین ترتیب کاربران می توانند به تمام معیارهای مهم بیش از 11هزار dApp در 48 پروتکل و در دسته‌ های مختلفی از جمله NFT، گیمینگ و دیفای دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن محبوب فارمینگ پنکیک سواپ در زنجیره هوشمند بایننس نیز با مرورگر کریپتو ادغام شده است و در کیف پول داخلی مرورگر موجود است. این ادغام به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را مستقیما از داخل کیف پول بدون نیاز به اتصال به dApp خارجی معامله نمایند.

در بعد امنیتی، آخرین ارتقاء یک ویژگی تشخیص فیشینگ را معرفی کرده که هدف آن محافظت از کاربران در برابر هک و فیشینگ است. این اقدام از طریق مسدود کردن سایت‌ های فیشینگ و همچنین افزودن یک ویژگی حفاظتی به داشبورد به  صورت خودکتر صورت گرفته است.