ارائه وام های دیجیتال با پشتوانه توکن کالای کشاورزی توسط یک بانک اسپانیایی

ارائه وام های دیجیتال با پشتوانه توکن کالای کشاورزی توسط یک بانک اسپانیایی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بانک چند ملیتی اسپانیایی سانتاندر اعلام کرده است که در حال توسعه سیستمی برای ارائه وام هایی است که توسط توکن های کالا پشتیبانی می شود. این ابتکار با مشارکت Agrotoken، یک استارت آپ آرژانتینی راه اندازی شده است که گروهی از توکن های با پشتوانه محصولی را توسعه داده و به تولیدکنندگان اجازه می دهد کالاهای خود معامله کنند.

سانتاندر در حال توسعه امکان ارائه وام با پشتوانه توکن هایی است که در محصولات کشاورزی وثیقه هستند. این بانک با آگرو توکن، شرکتی که مجموعه‌ ای از توکن ‌های کالاهای کشاورزی را راه‌ اندازی کرده است همکاری می کند. آگرو توکن قبلاً در بازارهای مرتبط با کشاورزی برای انجام معاملات استفاده می شد.

یک آزمایش نیز در راستای اعتبارسنجی سیستم مورد استفاده برای تولید این وام ها هم انجام شده است.طبق بیانیه مطبوعاتی Santander آرژانتین، تست آزمایشی وام با پشتوانه غلات در آرژانتین اجرا شده و این اولین محصول در نوع خود است که محصولات مالی را با توکن های کشاورزی از جمله خدمات بلاک چین برای تسهیل تراکنش ها ایجاد کرده است.

براساس اظهارات فرناندو باوتیستا، رئیس تجارت کشاورزی در سانتاندر آرژانتین، این اولین باری ست که یک پلتفرم خدماتی از فن آوری بلاک چین و دارایی های دیجیتال برای گسترش بازار اعتبار کشاورزی و آزادسازی پتانسیل تجاری تولیدکننده استفاده می کند.

توکن های ایجاد شده توسط آرگو توکن سه نوع  SOYA، CORA و WHEA می باشند. هر یک از این توکن ها توسط یک تن غله بترتیب سویا، ذرت و گندم پشتیبانی می شوند. این توکن توسط یک سیستم غیرمتمرکز صادر می‌شود که از Proof of Grain Reserve  برای تایید وجود دانه (غله) برای هر تراکنش استفاده می ‌کند.

توکن سازی کاربردی

سانتاندر معتقد است که این سیستم توکن ایجاد یک کسب و کار کاملا جدید را تسهیل می کند، جایی که تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می توانند به روشی ساده و با استفاده از محصولات خود به عنوان وثیقه، منابع مالی را دریافت کنند. فین ‌تک یکی از محبوب ترین زمینه‌ ها برای سانتاندر در آرژانتین می باشد.

این بانک اعلام کرده است براساس اظهارات آنا بوتین، رئیس سانتاندر 225 میلیون دلار در این کشور برای مدرن سازی زیرساخت‌ های نرم ‌افزاری و سخت ‌افزاری را راه اندازی خواهد کرد تا محصولات جدیدی را به مشتریانش ارائه دهد.

دارایی های Agrotoken از سال 2021 در چندین عملیات مورد استفاده قرار گرفته است و به تولیدکنندگان کمک می کند تا ماشین آلات و سایر محصولات را به روشی ساده خریداری کنند. علاقه سانتاندر به ارزهای دیجیتال چیز جدیدی نیست، زیرا این بانک از قبل آماده ارائه محصولات فیزیکی ETF ارز دیجیتال در اسپانیا بوده است.

تگ ها