ارائه خدمات پرداخت دیجیتال به گردشگران روسی در تایلند

ارائه خدمات پرداخت دیجیتال به گردشگران روسی در تایلند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

تایلند که مقصد سفر محبوب بسیاری از روس ‌ها است، اکنون به دنبال راه ‌هایی برای تسهیل پرداخت ‌های دیجیتال روسها در بحبوحه تحریم ‌های گسترده غرب به دلیل تهاجم نظامی مسکو به اوکراین است.

ارز دیجیتال یکی از گزینه هایی است که اکنون در صنعت گردشگری تایلند در حال بررسی است زیرا شهروندان روسیه اکنون با محدودیت های مالی روبرو هستند.

مذاکرات بین انجمن توریستی پوکت و بانک تایلند برای یافتن روش‌ های پرداخت جایگزین، از جمله ارز دیجیتال، برای گردشگران روسی که از این کشور بازدید می‌کنند، در جریان می باشد. برای مطالعه بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال به صفحه آموزش ارز دیجیتال در سایت ارزسنج مراجعه کنید.

این مذاکرات پس بتعلیق درآوردن ویزا و مسترکارت در روسیه که باعث فشار مضاعف بر شهروندان روسی است، شکل جدی تری بخود گرفته است.

براساس گزارش روزنامه Nation Thailand، رئیس انجمن توریستی پوکت اخیراً در مورد امکان اجازه به گردشگران روسی برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک اقدام اضطراری و یک گزینه پشتیبان، در صورتی که تراکنش های فیات قابل پردازش نباشد، را مطرح و در دست بررسی قرار داده است.

این مقام انجمن توریستی پوکت همچنین پیشنهاد کرده است که مشاغل تایلندی سیستم پرداخت کارت روسی Mir را که پس از محرومیت برخی بانک‌ های روسی از خدمات ویزا و مسترکارت پس از الحاق کریمه در سال 2014 توسعه داده را ایجاد کرده اند.

براساس سایر گزارش‌ های رسانه های محلی، بزودی شرکت ‌های بخش گردشگری از پلتفرم پرداخت چینی Unionpay استفاده خواهند کرد که ارائه‌دهنده خدمات کارت بانکی نیز هست.

سرگردانی هزاران گردشگر روسی و اوکراینی در استراحتگاه های تایلند 

بیش از 4000 گردشگر از فدراسیون روسیه در حال حاضر در پوکت، استانی با بیش از 30 جزیره در سواحل جنوبی تایلند هستند. بزرگترین آنها، پوکت، یک مقصد گردشگری محبوب در بازار روسیه است. بومیکیتی گفت که بین 300 تا 400 بازدید کننده اوکراینی نیز در حال حاضر آنجا هستند.

به گفته اداره گردشگری تایلند 3000 گردشگر دیگر از هر دو کشور در حال تعطیلات در کوه سامویی، کرابی و پاتایا هستند. آنها به دلیل جنگ جاری در اوکراین سرگردان شده اند یا به دلیل لغو پروازها قادر به بازگشت به خانه نیستند.

پس از آنکه تعدادی از کشورها حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی بستند، خطوط هوایی آئروفلوت و اس 7 روسیه به پوکت پرواز نخواهند کرد. دولت بانکوک از هزینه تمدید ویزا 60 دلاری برای روس ‌ها و اوکراینی‌ ها چشم پوشی کرده است، در حالی که اداره گردشگری تایلند و اپراتورهای تور در حال بررسی اقدامات دیگر برای کمک به گردشگران هستند.

 

تگ ها