ارسال ذخایر بیت کوین Terra به بایننس و جمینی

ارسال ذخایر بیت کوین Terra به بایننس و جمینی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پس از فروپاشی استیبل کوین تراUST، برخی از کمرنگ بودن بنیاد لونا انتقاد کرده اند؛ ذخایر بیت کوین بنیاد لونا برای حمایت از استیبل کوینUST جمع آوری شده بود و قرار بوده این سرمایه برای حمایت از برابری 1 دلاری UST استفاده شود. روز جمعه، 14 می شرکت تحلیل داده های بلاک چین، Elliptic، در وبلاگ رسمی خود از انتقال ذخایر بیت کوین بنیاد لونا خبر داده است.

بر اساس نرم افزار تحلیل بلاک چین Elliptic، ذخایر بیت کوین بنیاد لونابه 2 صرافی ارز دیجیتال سپرده شده است. بنیاد لونا در میان آشفتگی اخیر بازار ارزهای دیجیتال و سقوط استیبل کوین Terra ، ذخایر بیت ‌کوینLFG خودش را به منبع امنی سپرده است.
قبل از شروع بحران UST وLuna ذخایر بیت کوین بنیاد لونا بیش از 3 میلیارد دلار ارزش داشت. اما کیف پول ذخیره بنیاد لونا خالی است و بیت کوین برای رفع بحران استفاده نشده است.

حمایت از استیبل کوین UST به سبک بنیاد لونا

در 13 می، بنیانگذار اکوسیستم ترا، دوو کوون به مردم گفت که تیم در حال استفاده از ذخایر بیت کوین بنیاد لونا برای برگرداندن لونا به سطح قبلی است. اما بنیاد لونا در 9 می تقریبا تمام ذخایر بیت کوین خود را در چند مرحله منتقل کرده است، براساس داده های نرم افزار تحلیل بلاک چینElliptic، همزمان با اعلام وام 750 میلیون دلاری توسط بنیاد لونا LFG، این شرکت دو تراکنش به ارزش 52.189 بیت کوین را که به آدرس جدیدی مرتبط با انبار LFG ارسال کرده است.

علاوه بر 52189 بیت کوین، بنیاد لونا کیف پول دیگری با 28.205 بیت کوین در اختیار داشته و کل ذخیره بیت کوین بنیاد لونا به حدود 80394 بیت کوین اضافه شد. طبق داده هایElliptic، در میان هرج و مرج بازار، تمام ذخایر بیت کوین به بایننس و جمینی ارسال شده است.
 همچنین براساس گزارشElliptic، بیشتر دارایی های بیت کوین این شرکت قابل ردیابی نیست و سندی مبنی بر حمایت ذخایر بیت کوین از UST ارائه نشده است.

تنها 28205 بیت کوین در ذخایر Terra باقی مانده که در بامداد 10 می، این به طور کامل، در یک تراکنش، به حسابی در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس منتقل شد. باز هم نمی توان تشخیص داد که آیا این دارایی ها فروخته شده اند یا متعاقباً به کیف پول های دیگر منتقل شده اند.

همچنین براساس گزارشBitcoin.com، با بررسی نمودار onchainتأیید کرده که داده های Elliptic دقیق می باشد. نمونه دیگر در کیف پول آنلاین بایننس بوده که براساس داده های آنچین 9.5 میلیون بیت کوین از این کیف پول عبور کرده است.

کیف پول بیت کوین بنیاد لونا نیز با این آدرس تعامل داشته است که دارای حاشیه oxt.me ست که با آدرس صرافی جمینی مرتبط می باشد. این آدرس در 13 ژوئن 2017 ایجاد شده و در مجموع 1,284,918 بیت کوین از این آدرس عبور کرده است. هم اکنون کیف پول آنلاین بایننس هنوز حاوی بیت کوین برای خدمات کیف پول است و آدرس صرافی جمینی در 14 می 2022 موجودی صفر دارد.