استفاده از دوج به عنوان پرداخت در ایستگاه های شارژ تسلای ایلان ماسک

استفاده از دوج به عنوان پرداخت در ایستگاه های شارژ تسلای ایلان ماسک
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

رئیس تسلا، ایلان ماسک در توییتی درباره ایستگاه شارژ جدید تسلا و پرداخت های Doge که ممکن است در آینده اجرا شود اعلام کرد: از هم اکنون می توانید با DOGE پرداخت کنید و تسلا پرداخت های آزمایشی DOGE، SpaceX  را می‌پذیرد. در توییت اخیر، ایلان ماسک، مدیر اجرایی، مبتکر و میلیاردر تسلا، به توئیت رایان زهوری، بنیانگذار کنسول تسلا، که ماسک را در پست خود درباره ایستگاه های شارژ تسلا که اخیرا در سانتا مونیکا افتتاح شده است، تگ کرد، پاسخ داد.
در دسامبر 2021، غول تولیدکننده خودروهای الکترونیکی، آزمایش های Dogecoin را با فروش برخی از کالاهای خود برای ارز دیجیتال میم آغاز کرد. اکنون، به نظر می رسد که اسپیس ایکس نیز در حال آزمایش پرداخت های DOGE است، زیرا Dogecoin اخیراً در اوایل این هفته در کد منبع SpaceX مشاهده شده است. گذشته از این، خود ایلان ماسک اخیراً اشاره کرده است که در آینده هم Starlink و هم SpaceX ممکن است پرداخت های Dogecoin را بپذیرند.

آغاز تست پرداخت آزمایش دوج کوین در SpaceX 

طبق گمانه زنی های اعضای جامعه سرمایه گذاران  Doge، به نظر می رسد که سازنده هوافضای آمریکایی SpaceX در حال آزمایش گزینه پرداخت Dogecoin است. SpaceX از Shopify به عنوان یک راه حل تجارت الکترونیکی استفاده می کند و نام ارز دیجیتال را در کد منبع فروشگاه تجاری SpaceX پیدا کرده است.

با این وجود، شایعاتی مبنی بر پذیرش Doge از این واقعیت ناشی می شود که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیراً اشاره کرده است که SpaceX و Starlink (شرکت اینترنتی ماهواره ای ایلان ماسک) در حال کار بر روی پذیرش میم کوین ها هستند. ماسک در پاسخ به توییتی مبنی بر اینکه فروشگاه کالای SpaceX و Starlink می‌توانند DOGE را بپذیرند، با یک شکلک چشمک پاسخ داد. بسیاری این واکنش ماسک را به عنوان روشی برای اشاره به این موضوع تفسیر کردند.

علاقه ماسک به Dogecoin

شایان ذکر است، شرکت خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا، در ژانویه امسال به مشتریان خود اجازه داد تا کالاهای خود را با Dogecoin خریداری کنند. جالب اینجاست که گزینه پرداخت بصورت پنهانی در وب سایت رسمی شرکت چند روز قبل از اعلام رسمی جایگذاری شده بود.

با این حال، پس از اینکه ماسک حمایت خود از بیت کوین را در ماه مه سال گذشته به دلیل تأثیر منفی زیست محیطی این ارز لغو کرد، تسلا هنوز هیچ گونه پرداخت دیجیتالی برای وسایل نقلیه را نمی پذیرد. عشق ماسک به Dogecoin اغلب توسط کاربران توییتر مشاهده شده است و توییت های گاه به گاه در مورد میم کوین نیز به تجمع های کوتاه مدت DOGE کمک کرده است.

نفوذ این غول فناوری در بازار به حدی ست که نمادهای میم مانند فلوکی اینو به نام دوج شیبا اینو ایلان ماسک نامگذاری شده است. با این وجود، بهترین توکن میم همچنان Dogecoin باقی مانده است، حتی اگر شیبا اینو گهگاه موفق شده از  بازار DOGE پیشی بگیرد. همچنینSpaceX  اولین شرکت ایلان ماسک بود که Dogecoin را پذیرفت.

در زمان انتشار، DOGE با 1.96درصد زیان روزانه و 7.99درصد زیان هفتگی با 0.1446 دلار معامله شد.برای اطلاع از قیمت دوج کوین و مطالعه بیشتر در مورد این ارز به صفحه قیمت لحظه ای دوج کوین در سایت ارزسنج مراجعه کنید.
 

تگ ها