اضافه کردن 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی توسط فن آوری بلاک چین

اضافه کردن 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی توسط فن آوری بلاک چین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

اقتصاد دانان در (PWC)PricewaterCoopers معتقدند که موارد استفاده از فن آوری بلاک چین در ایجاد شفافیت و اعتماد به سازمان ها کمک کننده می باشد. صرف نظر از تمام اتفاقاتی که در دنیای اکنون رخ می دهد دلایل بسیاری وجود دارد باید به آینده فن آوری بلاک چین خوشبین بود.

این همان چیزی است که اقتصاددانان شرکت مشاوره برجسته PricewaterCoopers می گویند، زیرا آنها پیش بینی می کنند که فن آوری بلاک چین می تواند تولید ناخالص داخلی جهانی را تا 1.76 تریلیون دلار در دهه آینده افزایش دهد. این پیش ‌بینی مبتنی بر ارزیابی موارد استفاده فعلی و پتانسیل ‌های آن می باشد.

موارد استفاده از بلاک چین فراتر از پرداخت دیجیتال

بر اساس این گزارش، فناوری بلاک چین ممکن است به سازمان ها در ایجاد اعتماد و شفافیت کمک کند که این امر تنها از طریق دیجیتالی شدن امکان پذیر می باشد. در حال حاضر، براساس نظرات 61 درصد از مدیران عامل، تحول دیجیتال یک اولویت مدیریتی می باشد و بلاک چین می تواند ابزاری برای دستیابی به آن باشد.

این گزارش همچنین 5 استفاده برتر را که منجر به پذیرش بلاک چین شده را شناسایی کرده است. همچنین فن آوری بلاک چین می تواند تا سال 2030، 962 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی اضافه کند. بلاک چین نقش مهمی در کمک به سازمان‌ ها برای ردیابی و تأیید کالاها دارد. سایر موارد شامل پرداخت ها و ابزارهای مالی، هویت، قراردادها و حل اختلاف و تعامل با مشتری است.

هر یک از این موارد استفاده یک صنعت چند میلیارد دلاری با فن آوری بلاک چین است. در حال حاضر، پرداخت های دیجیتال به عنوان یکی از محبوب ترین موارد استفاده از فناوری بلاک چین می باشد که منجر به محبوبیت دارایی های دیجیتال و تامین مالی غیرمتمرکز شده است.

پر استیو دیویس، مدیر توسعه دهنده بلاک چین می گوید که فن آوری بلاک چین فرآیندها را سریع‌ تر و مؤثرتر خواهد کرد و اعتماد و شفافیت بیشتری را در تراکنش ها شاهد خواهیم بود.

چین و آمریکا پیشتاز ذینفعان اصلی فن آوری بلاک چین

با این حال، انتظار می‌رود که پذیرش فن آوری بلاک چین به نفع کشورها متفاوت باشد. بر اساس این گزارش، ایالات متحده و چین بیشترین ذینفعان این فن آوری خواهند بود. 

چین یک ارز دیجیتال ملی منتشر کرده است و اقتصاددانان بر این باورند که در یک دهه آینده بیش از 440 میلیارد دلار پاداش خواهد داشت و این باعث افزایش 1.7 درصدی در تولید ناخالص داخلی آن خواهد بود. ایالات متحده با افزایش 407 میلیارد دلاری به تولید ناخالص داخلی خود به دلیل پذیرش بلاک چین از هم اکنون تا سال 2030 در رتبه بعدی قرار خواهد داشت.

از نظر درصد افزایش، سوئد از افزایش 3 درصدی تولید ناخالص داخلی خود برخوردار خواهد بود. سایر کشورهای در فهرست برتر عبارتند از: لوکزامبورگ با 2.6 درصد، آلمان با 2.4 درصد و انگلیس با 2.3 درصد، و جالب اینجاست که همه این کشورها در اروپا می باشند.

در میان صنایع، تحلیلگران بر این باورند که بخش ‌های مدیریت دولتی، مراقبت ‌های بهداشتی و آموزش بیشترین سود را خواهند داشت. PwC انتظار دارد تا سال 2030 از مزایایی به ارزش 547 میلیارد دلار برخوردار شوند.

همچنین PwC اضافه کرد که برای اینکه فن آوری بلاک چین به پتانسیل خود برسد، مهم است که فراتر از بیت کوین را ببینیم و به دنبال همکاری های بیشتر باشیم و انرژی پایدار را در اولویت قرار دهیم.
 

تگ ها