اعتراض هنری به دنیای ارزهای دیجیتال

اعتراض هنری به دنیای ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دو سال پیش، نلسون سیرز، هنرمند جنجالی، وقتی یک موش بزرگ بادی را در خارج از ساختمان فدرال رزرو ایالات متحده در نیویورک نصب کرد، بحث برانگیز شد. اکنون، این شخص با یک نمایشگاه جدید هنر کریپتو، دوباره در یک موسسه آمریکایی سر و صدا به پا کرده.

نمایشگاه کریپتو هنر کلاهبرداری می کند:

بر اساس یک انتشار به اشتراک گذاشته شده با NewsBTC، یک چیدمان هنر رمزنگاری در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار گرفت. این بار، نلسون سیرز یک فروشنده خیابانی را به تصویر کشید که در حال ارائه «قالی‌کشی» بود. در این آخرین نمایشگاه اعتراضی، سیرز کلاهبرداری مبتنی بر رمزنگاری را برجسته کرد که در آن تیم پشت پروژه ناپدید می‌شود. هدف این نمایشگاه نمایش "سهولت" این فعالیت های غیرقانونی بود. علاوه بر این، با برپایی نمایشگاه هنر کریپتو در مقابل SEC، هنرمند به طور بالقوه سعی کرد پیامی را به تنظیم کننده بفرستد: «کشیدن فرش» درست در مقابل مؤسسه اتفاق افتاد، ظاهراً بدون عواقب. در بیانیه ای انحصاری که با NewsBTC به اشتراک گذاشته شد، این هنرمند معتقد است که کاستی های SEC فراتر از ناکامی در محافظت از مشتریان خرده فروشی است. در حالی که او اذعان می کند که آنها "کار بسیار دشواری" دارند، سایر معتقد است که تنظیم کننده از برخی جهات "بیش از حد سست" بوده اما در برخی دیگر "بیش از حد تهاجمی" بوده است. این هنرمند احساس می‌کند که رد سرمایه‌گذاری‌های خاص توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ممکن است «متاسفانه» برخی سرمایه‌گذاران را به سمت محصولات متقلبانه‌تر سوق دهد.

این آخرین، اما به دور از تنها نمایشگاه هنری است که در آن سیرز ضربه ای به SEC ایالات متحده و سایر تنظیم کنندگان مالی وارد می کند. همانطور که گفته شد، این هنرمند در سال های 2020 و 2018 یک موش بادی را در ساختمان فدرال رزرو قرار داد. چند ماه بعد، در حالی که بازار کریپتو در حال تجربه یک روند صعودی بود که قیمت بیت کوین را به قلمروی ناشناخته کشاند، افراد با عنوان «پول ارزان خارج از سفارش است» فدرال رزرو را ارزان خواند. در این نمایشگاه که مجسمه گاو وال استریت با مجسمه ساخته شده سایرز تداخل داشت، این هنرمند از اقدامات تورمی اتخاذ شده توسط این موسسه مالی انتقاد کرد. سیرز مستقر در نیویورک، Ph.D. در ریاضیات در 23 سالگی در یک سال و مدیر سابق گروه تجاری Deutsche Bank AG و مدیر ارشد سرمایه گذاری Saiers Capital است. سیرز در هنر به عنوان "وارهول وال استریت" شناخته می شود. از زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین با حرکت های جانبی با قیمت 26200 دلار معامله می شود. این ارز دیجیتال قادر به شکستن بالاتر یا کمتر از محدوده معاملاتی فعلی خود نبوده است و احتمالاً این مسیر را تا اواخر سپتامبر ادامه خواهد داد. در آن زمان، نیروهای کلان اقتصادی احتمالاً به صحنه بازخواهند گشت و نوسانات را به بازار برمی انگیزاند. به طور خاص، روایت نقدی صندوق معامله شده در بورس بیت کوین (ETF) که عمدتاً در دست SEC است، باید بر قیمت ارز دیجیتال شماره یک بر اساس ارزش بازار تأثیر بگذارد.
 

تگ ها