اعمال مالیات بر ایر دراپ های دیجیتال در کره جنوبی

اعمال مالیات بر ایر دراپ های دیجیتال در کره جنوبی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دولت کره جنوبی بر ایردراپ های ارزهای دیجیتال نرخ مالیاتی مابین 10 تا 50 درصد اعمال خواهد نمود و رگولاتورهای کره جنوبی ایردراپ ها را به صورت موردی بررسی خواهند کرد. براساس بیانیه دولت کره جنوبی، پس از تصویب در مجلس ملی اعمال مالیات git بر روی ایردراپ های دیجیتال آغاز خواهد شد. به گفته وزارت استراتژی و دارایی؛ این اقدام یک حرکت دیگر از سوی دولت کره جنوبی برای اعمال کنترل بر بازار ارزهای دیجیتال است.

براساس اظهارات سخنگوی وزارت استراتژی و دارایی، انتقال دارایی از طریق ایردراپ تحت قانون مالیات بر ارث و هدایا انجام خواهد شد و مالیات از گیرنده ایردراپ اخذ خواهد شد. همچنین اینکه یک معامله دارایی دیجیتال خاص مشمول مالیات است یا خیر، موضوعی است که با توجه به وضعیت معامله از سوی ناظر تعیین خواهد شد. این اقدام در راستای تنظیم و توسعه مقررات کره جنوبی پس از اتفاق سقوط اکوسیستم ترا در کره جنوبی صورت گرفته است.

براساس انتظار کارشناسان، کشور کره جنوبی احتمالا تا سال 2025 قانون مالیات بر عایدی سرمایه بازار دیجیتال معوقه را راه اندازی خواهد نمود. مقامات ناظر بر قانونگذاری همچنین بررسی دیگر جنبه های مقررات، از جمله تنظیم قوانین مبادلات را مطرح کرده اند.

روند توسعه مقررات دیجیتال کره جنوبی

کشور کره جنوبی اخیرا اقدامات متعددی را برای سرکوب فعالیت های غیرقانونی در بازار ارز دیجیتال انجام داده است. برای مثال در چند روز گذشته 16 پلتفرم ارز دیجیتال بدلیل تخلفاتی از قبیل پولشویی در طی این سرکوب با تعلیق مواجه شده اند، همچنین براساس اظهارات رگولاتورهای کره جنوبی، خدمات برخی موسسات و پلتفرم های خارجی از جمله صرافی های ارز دیجیتال کوکوین، بیت گلوبال و Phemexنیز به دلیل عدم دریافت مجوز حضور و ارائه خدمات متوقف شده اند.

پلیس کره جنوبی همچنین در حال بررسی قوانینی است تا در صورت عدم پرداخت جریمه، ارزهای دیجیتال متخلفان را توقیف نماید و احتمالا با این اقدام تا پایان سال 1 میلیارد وون جریمه پرداخت نشده جمع آوری خواهد نمود.

در عین حال، مجریان قانونی کره جنوبی همچنان به تحقیقات خود در خصوص سقوط اکوسیستم ترا ادامه داده اند. طبق گزارش رسانه تایمز کره جنوبی، همزمان با بررسی عملکرد پیشین شرکت ترا در مورد سقوط ارز لونا و استیبل کوین الگوریتمی UST، کشورهای دیگر نیز نسبت به عوامل موثر سقوط پروژه ابراز نگرانی کرده اند.

همچنین پروژه‌ ها بلاک چینی در حال حاضر در مورد استراتژی ‌های خود محتاط ‌تر عمل کرده و رگولاتورها در پی سقوط ترا، قوانین سخت تری را اعمال نموده اند. تنظیم ‌کننده ‌ها همچنین در حال بررسی تراکنش ‌های ارز خارجی در بانک ‌های تجاری برای استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال می باشند.
 

تگ ها