اعمال 28درصدی مالیات GST بر تمام تراکنش های دیجیتال در هند

اعمال 28درصدی مالیات GST بر تمام تراکنش های دیجیتال در هند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس گزارش CNBC، دولت هند در حال بررسی وضع مالیات 28 درصدی کالاها و خدمات،GST بر تمامی تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال می باشد. مالیات بر کالاها و خدمات یک مالیات غیرمستقیم است که در هند بر عرضه کالاها و خدمات اعمال می شود. این یک مالیات جامع، چند مرحله ‌ای و مبتنی بر مقصد می باشد.

در حال حاضر فقط برای بخشی از خدمات ارائه شده توسط صرافی های دیجیتال مالیات اخذ می شود. براساس نظر یکی از کارشناسان مالیاتی، مالیات بر تراکنش های دیجیتال تا سقف 28 درصد می‌ تواند باعث کاهش بیشتر معاملات ارزهای دیجیتال در هند شود.

براساس گزارشCNBC در روز دوشنبه، 9 می، شورای مالیات بر کالا و خدمات هند،GST  به زودی در خصوص گسترش دامنه تراکنش ‌های دیجیتال و وضع مالیات 28 درصدی GST برای همه خدمات و فعالیت‌ های مرتبط با ارزهای دیجیتال تصمیم خواهد گرفت.

شورای GST بالاترین نهاد تصمیم گیری است که توسط وزیر دارایی کشور مدیریت می شود. این شورا کمیته قانونی خود را برای بررسی موضوع GST مربوط به ارزهای دیجیتال را معرفی کرده است. این کمیته قرار است تراکنش ‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، ارزهای مورد استفاده در خرید، ارزهای فروخته شده و تمام جنبه های مربوط به ارزهای دیجیتال را بررسی نماید. همچنین پیشنهادات مالیاتی توسط کمیته قانون مورد تجزیه و تحلیل اعضای شورا قرار خواهد گرفت.

قوانین مالیاتی ارز دیجیتال در هند

براساس توضیحات منابع معتبر، صرافی ‌های ارزهای دیجیتال در هند در حال حاضر به عنوان "خدمات واسطه" طبقه‌ بندی می ‌شوند و 18 درصد  درGST  مالیات دارندکه به طور جداگانه اعمال می شود که در صورت موافقت شورایGST،  پس از تصویب هر تراکنش مشمول مالیات 28 درصد درGST خواهد بود.

همچنین نرخ GST برای بازی های آنلاین در حال حاضر 18 درصد است. با این حال، بازی ‌های آنلاینی که شامل شرط ‌بندی یا قمار می باشند 28 درصد مالیات بر ارزش افزوده را شامل می شوند.

براساس درخواست جمعی از نمایندگان مجلس احتمالا تراکنش های ارز دیجیتال به عنوان قمار تلقی خواهد شد و مالیات 28 درصدی در GST را شامل خواهد شد. مطالبات نمایندگان در کمیسیون حقوقی مجلس بررسی خواهد شد.

ساکت پاتاواری، مدیر اجرایی شرکت مشاوره مالیاتیNexdigm، در مورد گسترش معاملاتی مشمولGST، اظهار داشت: در حال حاضر مالیات فقط برای بخشی از خدمات ارائه شده توسط صرافی ارز دیجیتال اعمال می شود و مالیات کل تراکنش های دیجیتال با نرخ 28 درصد می تواند معاملات دیجیتال را کاهش داده و از گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال بکاهد.

در حال حاضر در هند بر درآمد ارزهای دیجیتال 30 درصد مالیات تعلق می گیرد. علاوه بر این، یک درصد مالیات کسر شده در مبدا،TDS  از اول جولای بر تراکنش ‌های دیجیتال شروع خواهد شد.
همزمان، دولت هند در حال کار بر روی سیاست ارزهای دیجیتال این کشور می باشد. مقامات وزارت دارایی در حال رایزنی با صندوق بین المللی پول،IMF  و بانک تسویه جهانیBIS در مورد مقررات ارزهای دیجیتال بوده اند.
 

تگ ها