افت شدید بیت کوین و علل آن

افت شدید بیت کوین و علل آن
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بیت کوین، ارز دیجیتالی که اغلب از آن به عنوان «طلای دیجیتال» یاد می‌شود، اخیراً در حال سقوط است. در طول دهه گذشته، بیت کوین از یک توکن دیجیتال مبهم به یک نیروگاه اقتصادی تبدیل شده است و توجه سرمایه گذاران خرد را به موسسات مالی جهانی جلب کرده است. با این حال، همانطور که اخیراً در 24 ساعت گذشته مشاهده شد، مقاومت این دارایی در حال مقاومت است. زیرا گزارش Santiment احتمال سقوط آن به زیر مرز بحرانی 26000 دلار را نشان می‌دهد.

فعالیت نهنگ ها حرکت قیمت بیت کوین را هدایت می کند:

فعالیت نهنگ یا سرمایه گذاران در مقیاس بزرگ، از لحاظ تاریخی نقشی اساسی در تعیین جهت هر دارایی رمزنگاری داشته است و در حال حاضر، بیت کوین از این قاعده مستثنی نیست. شرکت اطلاعاتی بلاک چین، Santiment، اخیراً از طریق پستی در X  این پدیده را روشن کرد. به گفته این شرکت، کاهش سریع قیمت بیت کوین ممکن است تحت تأثیر افزایش فعالیت تراکنش نهنگ ها باشد. و علیرغم زیان قابل توجهی که بیت کوین در روز گذشته متحمل شده است، Santiment خاطرنشان کرد که هنوز روند نزولی پایان نیافته است. این بیانیه در معنای واقعی به این معنی است که کاهش قیمت بیت کوین ممکن است تازه شروع شده باشد، زیرا طبق گفته Santiment، "نهنگ ها در این تخلیه بسیار فعال هستند" و "میزان کیف پول های بزرگ کاهش نمی یابد." شرکت اطلاعاتی بلاک چین همچنین فاش کرد که افزایش معاملات بزرگ حتی قبل از افت قابل توجه بازار آغاز شده است و به احتمال افت قیمت پایدار اشاره دارد.

سقوط بیت کوین به زیر 26000 دلار قریب الوقوع است؟

با توجه به اصولی که توسط Santiment به آن اشاره شده است، بیت کوین ممکن است شاهد سقوط بیشتر باشد و به طور بالقوه آن را به زیر مرز 26000 دلار کاهش دهد. علاوه بر این، از منظر فنی، چنین حرکت قیمتی ممکن است عملاً دور از انتظار نباشد. با نگاهی به نمودار بیت کوین در بازه زمانی 1 روزه، این دارایی دیجیتال دارای یک حرکت دو طرفه برای برداشت نقدینگی است که حرکت صعودی و نزولی دارد. با این حال، احتمال بهره برداری از نقدینگی نزولی قانع کننده تر به نظر می رسد. با توجه به مسیر فعلی بازار، که به سمت نزولی متمایل است، هر حرکت قابل توجه قیمت معمولاً با تلاش‌های انحلال مرتبط است. از آنجایی که بازار در حال حاضر روند نزولی دارد، به نظر می رسد فوری ترین هدف نقدینگی زیر منطقه 26000 دلاری باشد. در مورد قیمت فعلی آن، بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با 10 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته، قیمت 26468 دلار را ثبت کرده است. این دارایی در روز گذشته حرکت قابل توجهی داشته است و بالاترین قیمت 24 ساعته 28,507 دلار و کمترین قیمت 24 ساعته 25,649 دلار را ثبت کرده است.