افزایش تعداد کوین های مرده تا 1700

افزایش تعداد کوین های مرده تا 1700
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در بازاری که در حال حاضر نزدیک به 19.000 ارز دیجیتال را در خود جای داده است، برخی از آنها احتمالاً شکست خورده اند یا کلاهبرداری شده اند. طبق داده ‌های موجود، این امر تاکنون برای بیش از 1700 دارایی دیجیتال رخ داده است. به طور خاص و براساس داده‌ های پلتفرم تجزیه و تحلیلFinbold  تا 6 آوریل 2022، 1705 کوین مرده وجود داشته است.

کوین ‌های مرده، توکن ‌های دیجیتالی هستند که مشخص شده اند که کلاهبرداری هستند، توسط تیم ‌هایشان رها شده‌ اند، بودجه کافی ندارند یا به هر دلیل دیگری شکست خورده ‌اند و وب سایت آنها از کار افتاده است. بنابراین دیگر قابل اجرا یا فعال نیستند. در موارد نادر، برخی از این کوین ‌ها احتمالا با ایجاد علاقه کافی دوباره زنده شوند و ارزش خود را افزایش دهند.

کلاهبرداری های شایع دلیل از بین رفتن کوین ها

برخی از نام ‌های کوین های مرده احتمالا معروف شده است. به عنوان مثال، تیم BitConnect پول زیادی را برای بازاریابی سرمایه گذاری کرده بود تا اینکه تبدیل به یک طرح پونزی عظیم شد که بیش از 2 میلیارد دلار از سرمایه گذاران جمع آوری کرد.

علاوه بر 1700 نام موجود در لیست کوین های مرده، تعدادی نیز وجود دارند که پیوستن به آنها باعث مرگ دیگر کوین ها شده است. یکی از آنها SafeMoon است که بسیاری از تحلیلگران مدتهاست هشدار داده اند که یک کوین پامپ و دامپ است.

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال Squid Game (SQUID) است که از مینی سریال محبوب کره ای نتفلیکس الهام گرفته شده است، که ارزش آن شش ماه پیش پس از آفلاین شدن پروژه تقریباً به صفر رسیده بود. با توجه به اطلاعیه کوین مارکت کپ SQUID، این پروژه اکنون ظاهراً پس از رها شدن توسط توسعه دهندگان توسط جامعه دیجیتال اداره می شود.

دلایل ایجاد کوین های مرده

DeadCoin درواقع پروژه هایی هستند که از ابتدا با هدف کلاهبرداری ایجاد شده اند، نقدشوندگی پایینی دارند یا منابع مالی کافی نداشته و رها شده اند. شما می توانید برای مشاهده لیست کوین های مرده با کلیک رویShow All Balances  در کیف پول بایننس یا جستجو در آدرس عمومی کیف پول خود، لیستی از این کوین های مرده را ببینید. وب سایت هایی مانند Deadcoins و Coinospy ارزهای دیجیتال مرده را ردیابی می کنند که برای آگاهی کاربران مفید است.

خرید و فروش نشدن در بازار بیش از شش ماه، نقدینگی کم در بازار، پروژه هایی موسوم به کلاهبرداری، پروژه های شوخی یا میم کوین ها، عدم حمایت تیم توسعه دهنده از پروژه و نداشتن منبع کافی مالی برای ادامه پروژه از جمله دلایل ایجاد کوین های مرده می باشد.
 

تگ ها