افزایش حجم بیت کوین روبلی به بالاترین سطح خود در یکسال اخیر

افزایش حجم بیت کوین روبلی به بالاترین سطح خود در یکسال اخیر
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

آشفتگی اخیر در روسیه ناشی از حمله به اوکراین، اکثر مردم را وادار کرده است که پول خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. در نتیجه، حجم معاملات بین بیت کوین و روبل روسیه به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسیده است.

متأسفانه این امر باعث کاهش قابل توجه ارزش پول کشور روسیه شده است. همانطور که میدانیم ارز دیجیتال بویژه زمانی که ارزش پول فیات یک کشور کاهش می یابد بعنوان پوششی برای حفظ دارایی های شما خواهد بود.

یک شرکت تحقیقاتی رمزارز مستقر در پاریس، Kaiko، داده های ردیابی را ارائه کرده که نشان دهنده افزایش بالای حجم بیت کوین روبلی است. گزارش روز پنجشنبه 3 مارس نشان دهنده حجم 1.5 میلیارد روبل است که بالاترین میزان از می 2021 می باشد.

به گفته کلارا مدالی، تحلیلگر Kaiko، اکثر فعالیت ‌های این تراکنش ها در صرافی بایننس انجام شده است. به طور مشابه، افزایشی در حجم معاملات بیت ‌کوین کریونای اوکراین (UAH) نیز وجود دارد، اگرچه معادل حجم بالای ثبت ‌شده در اکتبر 2021 نیست. معاملات اصلی BTC-UAH تنها بر روی دو صرافی رمزنگاری لوکال بیتکوین و بایننس متمرکز شده‌ اند.

دلایل افزایش حجم معاملات ارز دیجیتال بیت کوین

کلارا مدالی، تحلیلگر Kaiko، همچنین مشاهدات مشابهی را برای حجم معاملات تترکریونا و تترروبل اضافه کرده است. طبق داده های Kaiko در روز پنجشنبه 3 مارس حجم معاملات USDT/RUB به حدود 1.3 میلیارد افزایش یافته است که بالاترین سطح در 8 ماه گذشته را نشان می دهد.

این افزایش اخیر در حجم معاملات دارایی های دیجیتال مبتنی بر روبل ناشی از عجله عموم سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است که بر اثر تحریم های اروپا در ارزش روبل تأثیر زیادی خواهند داشت.

تتر، بزرگترین استیبل کوین جهانی از نظر ارزش بازار، به دلیل ایجاد ثبات قیمت در بین ویژگی های فرار ارزهای دیجیتال قابل توجه است. این دارایی دیجیتال در تلاش است تا پیوند ثابت 1:1 را با دلار آمریکا حفظ کند.

تحریم هایی نیز از سوی ایالات متحده و برخی متحدانش علیه روسیه در آخر هفته گذشته اعمال شد. براساس این تحریم ها محدود کردن دسترسی بانک ‌های روسی به انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (SWIFT) بود که بانک ارتباطات تراکنش ‌های مالی اساسی در سطح جهانی می باشد.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا بانک مرکزی روسیه را در تمامی تراکنش ‌ها ممنوع کرده است و از فروش دارایی ‌های بین ‌المللی که می ‌تواند از بانک ‌هایش پشتیبانی کند، جلوگیری کرده است.

گزارش ‌های فعلی نشان می‌دهد که بانک مرکزی روسیه به کارگزاران در مورد ممنوعیت سرمایه‌ گذاران غیرمقیم از فروش اوراق بهادار اطلاع داده است. همچنین، در ساعات اولیه روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور افزایش هوشیاری نیروهای ملی بازدارندگی هسته ای را صادر کرده است.

تگ ها