افزایش خروج سرمایه از بیت کوین نشان دهنده ناامیدی سرمایه گذاران

افزایش خروج سرمایه از بیت کوین نشان دهنده ناامیدی سرمایه گذاران
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

امسال با نوسانات قابل توجهی در سراسر بازار ارزهای دیجیتال، از جمله برای بیت کوین، که در طول سال هم سود و هم ضرر داشته است، رو برو بوده ایم. فقط یک ماه پیش در اواسط جولای، بیت کوین از 30000 دلار عبور کرد و بسیاری از سرمایه گذاران این را شروع یک روند صعودی دیگر دانستند. با این حال، به نظر می رسد که همه چیز تغییر کرده است، زیرا قیمت بیت کوین از آن زمان به بعد بالا رفته است. بر اساس گزارش هفتگی منتشر شده توسط مدیر دارایی دیجیتال CoinShares، خروج بیت کوین از حساب های سازمانی در هفته گذشته از سر گرفته شده است.

خروجی سرمایه گذاری از دارایی دیجیتال:

جریان خروج سرمایه از دارایی های دیجیتال در هفته های اخیر افزایش یافته است تا یک دوره سه هفته ای خروجی ثبت شود. این نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی ممکن است از کریپتو نا امید شده باشند. این دو هفته پس از دوره کوتاهی از جریان‌های ورودی صورت می‌گیرد، جایی که پیروزی جزئی ریپل در دادگاه و داده‌های اخیر تورم ایالات متحده منجر به ورود دارایی به بازار ارزهای دیجیتال شد. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که جریان‌های خروجی هفته گذشته از سر گرفته شده و به نظر می‌رسد که سرخوشی پس از پیروزی جزئی ریپل در برابر SEC از بین رفته است. دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته شاهد خروج 55 میلیون دلاری بودند که بیت‌کوین با خروجی 42 میلیون دلاری پیشتاز بود. سایر ارزهای رمزپایه مانند اتریوم 9 میلیون دلار خروجی ثبت کردند، در حالی که پولیگون، لایت کوین و پولکادوت به ترتیب 0.9 میلیون دلار، 0.6 میلیون دلار و 0.5 میلیون دلار خروجی داشتند. از سوی دیگر، XRP و Cardano شاهد افزایش 1.2 میلیون دلاری و 0.1 میلیون دلاری در جریان ورودی خود بودند. از نظر منطقه، کانادا با 35.9 دلار بیشترین خروجی را داشته است. و پس از آن هم آلمان با 11 میلیون دلار رتبه دار است.

افزایش خروجی بیت کوین:

خروجی بیت کوین از صرافی ها نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ ممکن است اعتماد خود را به ارز دیجیتال محبوب از دست بدهند. یکی از عواملی که به این جریان خروجی دامن زد، گمانه زنی هایی است که در مورد اینکه SEC ممکن است واقعاً برنامه های ETF بیت کوین را در ایالات متحده تأیید نکند. در نتیجه، کل دارایی های تحت مدیریت (AuM) 10 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 26053 دلار معامله می شود و در بازه زمانی 7 روزه 11.09 درصد کاهش یافته است.