افزایش درآمد بانک سیلورگیت در سه ماهه اول

افزایش درآمد بانک سیلورگیت در سه ماهه اول
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

روز سه ‌شنبه، 19 آوریل بانکSilvergate، شبکه دروازه ارز دیجیتال طراحی شده برای موسسات مالی، نتایج خود را برای سه ماهه اول سال 2022 اعلام کرده است. براساس داده های ارائه شده سود سهام و درآمد خالص آن به ترتیب 93 و 94 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 59.9 میلیون دلار و 24.7 میلیون دلار رسیده است، بدین ترتیب درآمد بانک سیلورگیت در سه ماهه اول سال با کاهش فعالیت معاملات ارزهای دیجیتال سازمانی افزایش یافته است.

سهام Silvergate Capital Corp (SI)، شرکت مادر این بانک در فهرست بورس اوراق بهادار نیویورک، NYSE، پس از اعلام این خبر رونق گرفت و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 131.70 دلار معامله شد که بیش از 13 درصد در روز افزایش یافت.

مشتریان ارزهای دیجیتال این بانک نیز شاهد رشد بودند و به 1503 در سه ماهه اول افزایش یافتند، در حالی که این تعداد در سه ماهه اول 2021 به 1104 رسیده بود. این شرکت به دلیل شبکه صرافی سیلورگیت یا SEN خود که انتقال دلار و یورو را بین صرافی‌ های ارز دیجیتال و سرمایه ‌گذاران نهادی تسهیل می‌ کند، مورد توجه جامعه دیجیتال قرار گرفته است. بانک سیلورگیت در سه ماهه اول سال 142 میلیارد دلار انتقال بین صرافی ‌های ارز دیجیتال و موسسات مالی را تسهیل کرده است.

کاهش مبادلات SEN تسهیل شده با ادامه بازار نزولی

با این حال، علیرغم رشد آن، علاقه سازمان های ارز دیجیتال به ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول به دلیل ادامه بازار نزولی کاهش یافته است، همچنین براساس اظهارات سیلورگیت، مقدار انتقال SEN تسهیل شده از 167 میلیارد دلار در سه ماهه اول 2021 به 142 میلیارد دلار در سه ماهه اول 2022 کاهش یافته است.

همزمان، به عنوان بخشی از روند گسترده صنعت، معاملات اسپات بیت کوین و اتریوم 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.046 تریلیون دلار در سه ماهه اول 2022 رسیده است.

با این وجود، این شرکت همچنین شاهد افزایش بخش ذخیره ‌سازی ارزهای دیجیتال خود بوده است. به دلیل هزینه سالانه سپرده 0.00 درصد، سرمایه گذاران نهادی به طور متوسط 14.7 میلیارد دلار دارایی دیجیتال را در اختیار سیلورگیت قرار دادند، در مقایسه، سپرده سرمایه گذاران در سه ماهه اول سال گذشته 6.4 میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارش کوین تلگراف، سیلورگیت پروژه استیبل کوین مارک زاکربرگ، Diem را به قیمت 182 میلیون دلار پس از عدم راه اندازی آن خریداری کرده است. درحال حاضر سیلورگیت در حال توسعه زیرساخت استیبل کوین خود می باشد.

در حال حاضر، سیلورگیت مانند بانک های سنتی، این شرکت بخش بزرگی از سود سهام خود را از سود بهره به دست می آورد که بصورت استفاده از سپرده‌ های وام گیرندگان به ‌عنوان وثیقه برای صدور وام، خرید اوراق بهادار با بهره یا واریز آن به حساب ‌های بهره ‌دار در سایر بانک ‌ها می باشد.
 

تگ ها