افزایش سرمایه کوکوین تا 10میلیارد دلار

افزایش سرمایه کوکوین تا 10میلیارد دلار
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کوکوین، صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در جزیره سیشل آفریقا، اعلام کرده است که 150 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری B جمع آوری کرده است. این مذاکره که توسط Jump Crypto و با مشارکت سرمایه گذاران دیگر از جملهCircle Ventures، IDG Capitalو Matrix Partners ارائه شده است، ارزش سرمایه کوکوین را به  10 میلیارد دلاری رسانده است. هدف صرافی از جمع آوری سرمایه در صرافی کوکوین گسترش  و توسعه خدمات خود در بخش وب3 بوده است.

صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین اعلام کرده است که 150 میلیون دلار نیز به عنوان بخشی از دور سرمایه گذاری قبل از سری B خود جمع آوری کرده است. این شرکت که در نوامبر 2018 در دور سرمایه گذاری سری A خود 20 میلیون دلار جذب کرده بود، با این افزایش سرمایه خود را به ارزش 10 میلیارد دلار رسانده است.

سرمایه ‌گذاری دور قبل از تأمین مالی توسط Jump Crypto رهبری می ‌شده است و شرکت‌ های VC بسیاری در آن مشارکت داشته اند. قابل ذکر است؛ شرکت‌ های VC، نوعی از شرکت ‌های سرمایه‌ گذاری هستند که به استارت‌ آپ ‌ها یا دیگر شرکت ‌های جوان و اغلب متمرکز بر فن آوری در راستای اهداف نوآورری کمک مالی می کنند. همچنین مشابه شرکت ‌های سهام خصوصی، شرکت ‌های VC از سرمایه جمع‌ آوری شده از شرکای محدود برای سرمایه‌ گذاری در شرکت‌ های خصوصی آینده‌ دار استفاده می ‌کنند.

در دور سرمایه گذاری سری B، جانی لیو، مدیر عامل کوکوین، اظهار داشت که رای اعتماد سرمایه گذاران برجسته، از جمله Jump Crypto و Circle Ventures، اهداف گسترش ارزهای دیجیتال کوکوین را تقویت می کند، وی افزود: سرمایه گذاران و شرکای جدید کوکوین نیز در راستای اهداف کوکوین حرکت خواهند کرد.

ایجاد فرصت های جدید

با افزایش سرمایه جدید، کوکوین قصد دارد از تجارت صرافی متمرکز فراتر رفته و به موارد استفاده غیرمتمرکز، از جمله توسعه وب 3 نیز گسترش یابد که شامل سرمایه گذاری های احتمالی در زمینه هایی مانند کیف پول های دیجیتال، دیفای، گیمینگ و پلتفرم های NFT خواهد بود. یکی دیگر از زمینه های سرمایه گذاری در صرافی کوکوین، بلاک چین صرافی است که هدف آن بهره مندی از این سرمایه گذاری برای غیرمتمرکزتر شدن می باشد.

کوکوین همچنین اظهار داشت که قسمتی از منابع جمع آوری شده را در راستای بهبود سیستم معاملاتی خود برای پشتیبانی بهتر از کاربران رو به رشد، گسترش خدمات در کشورهای بیشتر و افزایش امنیت برای معامله ‌گران اختصاص خواهد داد.

همچنین این نوع سرمایه گذاری در بخش غیرمتمرکز جدید نیست. در نوامبر2021 کوکوین لبز، که زیر مجموعه سرمایه ‌گذاری و تحقیقات صرافی است، یک صندوق 100 میلیون دلاری را برای حمایت از رشد برنامه‌ های کاربردی متاورس اولیه راه ‌اندازی کرده است و همچنین این صرافی با Windvane، که یک بازار NFT فعال است، برای راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری برای توانمندسازی سازندگانNFT در ماه آوریل 2022 همکاری کرده است.
 

تگ ها