افزایش عملکرد میکرواستراتژی از زمان اتخاذ استراتژی بیت کوین

افزایش عملکرد میکرواستراتژی از زمان اتخاذ استراتژی بیت کوین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس اظهارات مایکل سیلر، مدیر عامل شرکت میکرواستراتژی، از زمان اتخاذ استراتژی بیت کوین و انباشت این ارز دیجیتال در خزانه شرکت، عملکرد میکرواستراتژی (MSTR) در هر طبقه دارایی و سهام فن آوری بزرگ بهتر شده و ارزش سازمانی شرکت 730درصد افزایش یافته است. در چند روز گذشته مایکل سیلر مدیر اجرایی طرفدار بیت کوین از سمت مدیرعاملی میکرواستراتژی کناره گیری و نقش رئیس اجرایی شرکت را بر عهده گرفته است.

شرکت نرم افزاری میکرواستراتژی که در فهرست نزدک قرار دارد، نتایج مالی سه ماهه دوم خود را روز سه شنبه 2 آگوست منتشر کرده است و براساس اظهارات مایکل سایلر، مدیر عامل سابق میکرواستراتژی و رئیس اجرایی کنونی؛ قیمت بیت کوین در زمان خرید بیت کوین شرکت 94 درصد افزایش یافته در حالی که S&P500  با 23 درصد و نزدک با 13 درصد افزایش قابل مقایسه با بیت کوین نبوده است.

همچنین در مقابل، طلا، اوراق قرضه و نقره به ترتیب 13، 14 و 29 درصد کاهش یافته اند. میکرواستراتژی در سه ماهه سوم سال 2020 استراتژی بیت کوین خود را اتخاذ کرده است.

براساس توضیحات وی؛ از زمان اتخاد استراتژی بیت کوین، ارزش سازمانی شرکت بیش از 5 میلیارد دلار و ارزش سهام شرکت بیش از 123 درصد افزایش یافته است و در مقایسه با سهام شرکت های بزرگ فن آوری از جمله Alphabet/Google، اپل، مایکروسافت، آمازون، متا و نتفلیکس بهتر عمل کرده است.

استراتژی های سازمانی میکرو استراتژی

استراتژی تجزیه و تحلیل تجاری و استراتژی بیت کوین دو استراتژی سازمانی میکرواستراتژی است. استراتژی بیت کوین به جمع آوری و نگهداری بیت کوین در درازمدت اشاره دارد. با توجه به ارائه نتایج مالی سه ‌ماهه دوم این شرکت، بیت ‌کوین را از طریق استفاده از جریان‌ های نقدی اضافی، و معاملات بدهی و سهام خریداری کرده است.

براساس اظهارات کارشناسان شرکت، میکرواستراتژی در حال حاضر حدود 129699 بیت کوین در اختیار دارد که با میانگین قیمت خرید 30664 دلار در هر بیت کوین، با هزینه کل 4 میلیارد دلار خریداری شده است. طبق گزارش سه ماهه میکرواستراتژی هزینه های کاهش ارزش بیت کوین 917.8 میلیون دلار بوده است که ناشی از هزینه های غیر نقدی ناشی از نوسانات قیمت بیت کوین می باشد.

میکرواستراتژی همچنین روز سه‌ شنبه 2 آگوست اعلام کرد که مایکل سیلر از سمت مدیرعاملی شرکت کناره‌ گیری و نقش رئیس اجرایی شرکت را از 8 آگوست برعهده خواهد گرفت. Phong Le، مدیر ارشد مالی فعلی شرکت، مدیرعامل جدید خواهد بود. به گفته مایکل سیلر هدف از این اقدام تمرکز بیشتر بر استراتژی کسب بیت ‌کوین و طرح‌ های مربوط به حمایت از بیت ‌کوین بوده است.