افزایش قیمت دوج کوین با اعلام خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک

افزایش قیمت دوج کوین با اعلام خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پس از اعلام این که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در توییتر سهامدار شده است، قیمت دوج کوین 10 درصد افزایش یافت. تقریبا همیشه رفتار و گفتار مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس با نوسانات قیمت دوج کوین مرتبط بوده است. این در حالی است که ایلان ماسک مستقیماً با میم کوین دوج در ارتباط نیست. برای اطلاع از قیمت لحظه ای دوج کوین به سایت ارزسنج مراجعه کنید.

طبق داده‌ های CoinGecko، میم کوین دوج هم اکنون در زمان انتشار به 0.1570 دلار رسیده که بالاترین قیمت آن از 13 فوریه بوده است. ایلان ماسک حدود 10 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است.

این میلیادر آمریکایی اکنون بیش از 73 میلیون سهم در این شرکت دارد که ارزش آن حدود 2.9 میلیارد دلار می باشد، همچنین سهام وی از سهام جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل سابق این شبکه اجتماعی بیشتر می باشد.

تاثیر خرید سهام توییتر ماسک بر میم کوین دوج

ارزش گذاری دوج کوین پس از اعلام سرمایه گذاری ایلان ماسک در توییتر بصورت غیرمنطقی افزایش یافته است. تا کنون، نه ایلان ماسک و نه توییتر درباره مشارکت آینده وی در تصمیمات شرکت اطلاعاتی ارائه نکرده اند.

میلیادر آمریکایی، ایلان ماسک علاوه بر اظهار نظر در مورد ارزهای دیجیتال، با انتقاد از استفاده از NFT به عنوان عکس پروفایل در توییتر حواشی بسیاری ایجاد کرده است، اخیرا وی در یک نظرسنجی از هواداران خود در مورد آزادی بیان در توییتر سوال کرده است که 70 درصد از رای دهندگان به عدم وجود آزادی بیان در توییتر رای مثبت داده اند. او با اظهار اینکه آزادی بیان برای یک دموکراسی کارآمد ضروری است، اعلام کرد قصد دارد شبکه اجتماعی خود را راه اندازی کند.

از سوی دیگر براساس پیش بینی علاقه مندان دوج کوین، توییتر میم کوین دوج را در ابزار پرداخت و ریوارد خود قرار خواهد داد. در حال حاضر توییتر از بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کند.

تأثیر"اثر ماسک" بر قیمت دارایی

"اثر ماسک" در ژانویه 2021، زمانی که ایلان ماسک شروع به اظهار نظر در مورد دوج کوین در توییتر کرد، به وجود آمد. در ماه آوریل 2021 توییت های میلیاردر آمریکایی باعث شد تا دوج کوین تنها در سه روز 500 درصد افزایش یابد. ماه بعد در می 2021 او اعلام کرد که در مورد این ارز دیجیتال در پخش زنده شنبه شب خود صحبت خواهد کرد، که این اقدام باعث شد قیمت دوج کوین قبل از پخش برنامه به بالاترین سطح خود یعنی 0.73 دلار برسد.

در ماه جولای 2021 ماسک تصویر نمایه خود را در توییتر به نمایه دوج تغییر داد که دوباره بر قیمت دارایی تأثیر مثبت گذاشت. در ماه دسامبر2021 او با بیان اینکه که تسلا دوج کوین را در پرداخت خود خواهد پذیرفت، باعث افزایش دوباره قیمت آن شد. اگرچه ماسک همچنان می ‌تواند بر قیمت ‌های دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، اما او بخشی از قدرت خود را بدلیل محرک ‌های قیمتی ضعیف‌ در بازار از دست داده است.

با حمایت مستمر ایلان ماسک قیمت دوج کوین در حال حاضر 80 درصد کمتر از حداکثر قیمت تاریخی خود می باشد. ماسک همچنان با اتهام استفاده از نفوذ خود برای دستکاری بازار به نفع خود مواجه است. شرکت او، تسلا، قبلاً در بیت کوین سود زیادی به دست آورده است.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.
 

تگ ها