افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال با تنظیم قوانین ایالات متحده آمریکا

افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال با تنظیم قوانین ایالات متحده آمریکا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:3 دقیقه

براساس نظرسنجی اخیرNBC New، از هر پنج آمریکایی، یک نفر از ارزهای دیجیتال از طریق سرمایه گذاری و تجارت دارایی های دیجیتال استفاده کرده است. یافته ‌ها حاکی از آن است که دارایی ‌های دیجیتال محبوب‌ تر شده اند، زیرا 21 درصد از 1000 شرکت ‌کننده مورد بررسی در دارایی های دیجیتال فعالیت داشته اند.

ارزهای دیجیتال در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اند، زیرا ارزش اقتصاد ارزهای دیجیتال در حال حاضر 2.2 تریلیون دلار است. بر اساس نظرسنجی NBC News، محبوبیت تجارت دیجیتال در میان مردان ایالت متحده قابل توجه بوده است.

شرکت ‌کنندگان مردی که بیشترین سهم را از کل جمعیت ‌شناختی مورد بررسی داشتند و 50 درصد از مردان بین سنین 18 تا 49 سال را تشکیل می داده اند، اعلام کردند که در دارایی‌ های دیجیتال سرمایه ‌گذاری یا معامله کرده ‌اند.

شرکت ‌کنندگان در نظرسنجی دیدگاه‌ های متفاوتی در مورد ارزهای دیجیتال و صنعت ارائه دادند که 56 درصد از افراد مورد بررسی اظهار بی ‌طرفی و یا بی اطلاعی کردند. بیش از نیمی از افراد نیز از احساس خود نسبت به اکوسیستم ارز دیجیتال مطمئن نبوده اند.

19 درصد از افراد مورد بررسی آینده و حال دارایی های دیجیتال و صنعت را مثبت و 25 درصد از افراد نیز آنرا منفی ارزیابی کردند. این نظرسنجی از 18 مارس تا 22 مارس نکته نظرات 1000 بزرگسال را مورد بررسی قرار داده است این نظر سنجی حاشیه خطای مثبت یا منفی 3.1 درصد را داشته است.در این بخش مطالعه مقاله آشنایی با انواع روش های تحلیل ارز دیجیتال توصیه می شود.

قوانین ارزهای دیجیتال در ایالت متحده

در ایالات متحده، ارزهای دیجیتال مورد توجه بسیاری از دولت های فدرال و ایالتی قرار گرفته اند. در سطح فدرال، بیشتر تمرکز بر روی سطح اداری و آژانس از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، کمیسیون معاملات آتی کالا CFTC، کمیسیون تجارت فدرال و وزارت خزانه داری، از طریق خدمات درآمد داخلیIRS ، دفتر کنترل کننده ارز OCC و شبکه اجرای جرایم مالی FinCEN بوده است.

قوانین رسمی ارزهای دیجیتال با ایجاد تعامل توسط این آژانس ها تنظیم شده است. بسیاری از آژانس ‌های فدرال و سیاست ‌گذاران این فن آوری را به ‌عنوان بخش مهمی از زیرساخت ‌های آینده ایالات متحده ستایش کرده ‌اند و به نیاز ایالات متحده برای حفظ نقش پیشرو در توسعه فن آوری اذعان کرده ‌اند.

چندین دولت ایالتی قوانینی را پیشنهاد و یا تصویب کرده اند که بر ارزهای دیجیتال و فن آوری بلاک چین تأثیر می گذارد، که بیشتر فعالیت ها در شاخه قانون گذاری انجام می شود. به طور کلی دو رویکرد برای تنظیم مقررات در سطح ایالتی وجود داشته است.

برخی از ایالت ها با تصویب مقررات بسیار مطلوبی که ارزهای دیجیتال را از قوانین اوراق بهادار دولتی و یا قوانین انتقال پول مستثنی می کند، سعی در ترویج این فن آوری داشته اند. این ایالت ها امیدوارند از سرمایه گذاری در این فن آوری برای تحریک اقتصاد محلی و بهبود خدمات عمومی استفاده کنند.

یکی از نمونه ها، ایالت وایومینگ برای پیشبرد هدف گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال قانونی را تصویب کرده که امکان ایجاد نوع جدیدی از بانک یا مؤسسه سپرده گذاری ویژه را فراهم می کند. این ایالت به دلیل تبدیل شدن به دوستدار ارزهای دیجیتال در کشور مورد ستایش قرار گرفته است.

ایالت دیگر، کلرادو، لایحه ای دو حزبی را تصویب کرد که ارزهای دیجیتال را از مقررات اوراق بهادار دولتی مستثنی می کرد. اوهایو اولین ایالت آمریکا بود که شروع به پذیرش مالیات بر روی ارزهای دیجیتال کرد. اوکلاهاما لایحه ای را ارائه کرد که اجازه استفاده، عرضه، فروش، مبادله و پذیرش ارز دیجیتال را در سازمان های دولتی خود می دهد.

از سوی دیگر، آیووا لایحه‌ای ارائه کرد که بخش ‌های دولتی و سیاسی این ایالت را از پذیرش پرداخت در قالب ارزهای دیجیتال منع می کند. مقامات حداقل 10 ایالت دیگر مانند مریلند و هاوایی هشدارهایی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال صادر کرده اند. نیویورک نیز قوانین محدود کننده دریافت مجوز BitLicense را به امید جذب شرکت‌ های ارزهای دیجیتال که قبلاً از بازار نیویورک خارج شده اند را کاهش داده است.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و غیر حضوری و صفحه تریدینگ ویو رایگان  می باشد.

تگ ها