افزایش کلاهبرداری ‌های دیجیتال در ایالت آیداهوی ایالات متحده آمریکا

افزایش کلاهبرداری ‌های دیجیتال در ایالت آیداهوی ایالات متحده آمریکا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دپارتمان دارایی ایالت آیداهو در ایالات متحده به سرمایه گذاران در خصوص افزایش کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال هشدار داده است، طرح ‌های پانزی ارزهای دیجیتال اخیراً سرمایه‌ گذاران آیداهو را مورد هدف قرار داده‌ است.

براساس اظهارات رگولاتورها، شرکت های کلاهبرداری با وعده بازدهی بالای 80 درصد در هر 24 ساعت و بدون هیچ نوعی ریسکی برای سرمایه گذار، کلاهبرداری کرده اند. این طرح های پانزی تحت نام و وب سایت های Crypto FX Direct، Shield Investors Ltd، Quartz FX Trade و Finvest Trading فعالیت می کنند.

طرح های پانزی جزئی از کلاهبرداری های سرمایه گذاری است که با وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران جدید به سرمایه گذاران موجود پرداخت می کنند. سازمان ‌دهندگان طرح پانزی اغلب قول می ‌دهند که پول شما را سرمایه ‌گذاری و بازدهی بالا را با ریسک کم یا بدون ریسک را برای شما فراهم کنند.

سرمایه گذاری در شرکت های کلاهبرداری

براساس توضیحات دپارتمان دارایی ایالت آیداهو، برای شروع سرمایه گذاری در این شرکت ها، سرمایه گذاران باید یک طرح سرمایه گذاری با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنند. یکی از این شرکت ها، Finvest Trading، برای شروع معامله بین 500 تا 100000 دلار هزینه دریافت کرده است.

رگولاتور توضیح داد: شرکت های دیجیتال متقلب با ارائه طرح های پانزی سرمایه ‌گذاری ‌های سودآورانه ای را ارائه می ‌کنند و ادعا می کنند که با مقدار سرمایه ‌گذاری بیشتر، بازدهی بیشتر خواهند داشت.

در نهایت، مشاوران سرمایه گذاری جعلی با سرمایه گذاران تماس گرفته و گزارش جعلی از بازدهی سرمایه را ارائه داده اند و برای دریافت کمیسیون در ازای دریافت سود سرمایه از سرمایه گذاران درخواست هزینه بیشتری کرده اند، سرمایه گذاران نیز برای دریافت سود سرمایه گذاری خود مجبور به پرداخت هزینه بوده اند.کلاهبردان همچنین از سرمایه گذاران هزینه ها و جریمه های اضافی قبل از دریافت پرداخت سود را نیز دریافت کرده اند.

رگولاتور خاطرنشان کرد که این شرکت هابدون مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده فعالیت می کرده اند و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بدون درخواست برای ارائه مجوز تمامی هزینه های گفته شده را پرداخت کرده اند.

طرح های دیجیتال پانزی

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2014 اصطلاحی به نام طرح ‌های دیجیتال پانزی را از یک شرکت ارز دیجیتال به نام Ponzi.ioدریافت کرد. این شرکت ارز دیجیتال به همه سرمایه ‌گذاران دارایی های دیجیتال وعده 1.2 برابر بازدهی پرداخت شده به بیت ‌کوین در سپرده‌ ها را داده بوده است.

در ژانویه 2022، یک طرح پانزی بیت‌ کوین در برزیل باعث کلاهبرداری های بزرگی شد. مالک طرح های پانزی بیت کوین حداقل 7 میلیارد دلار از سال 2015 تا 2021 در قالب طرح پانزی بیت کوین با وعده 10 درصد بازده ماهانه به کیف پول های دیجیتال سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال داشته است. 

اگرچه بازار جهانی ارزهای دیجیتال فرصت های زیادی برای کسب سود در دارایی های دیجیتال ارائه می دهد، اما باید مراقب ماهیت نوآورانه تله های دیجیتال نیز بود.

تگ ها