افزایش 17 درصدی انتشار کربن شبکه بیت کوین پس از ممنوعیت در چین

افزایش 17 درصدی انتشار کربن شبکه بیت کوین پس از ممنوعیت در چین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مجموع استخراج اثبات کار شبکه بیت کوین برای مدت طولانی موضوع بحث های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی  بوده، براساس یک گزارش تحقیقاتی با عنوان بازبینی ردپای کربن بیت‌ کوین که در مجله علمی معتبر Joules منتشر شده است افزایش کربن حاصل از استخراج بیت کوین را به دلیل ممنوعیت ماینینگ در چین دانسته و مدعی شده است که ماینرهای چینی بیشتر بر انرژی های تجدید پذیر متمرکز هستند.

چین قبل از می 2021 مرکز اصلی استخراج کنندگان بیت کوین بود و بیش از 60 درصد از کل قدرت هش شبکه بیت کوین را در اختیار داشت. با این حال، ممنوعیت عمومی اعمال شده توسط دولت منجر به مهاجرت بیشتر ماینرها به خارج از کشور شد. سهم قدرت هش ماینینگ بیت کوین چین از بیش از 60 درصد در ماه می 2021 به نزدیک به صفر در ماه اوت کاهش یافت واکثر ماینرهای چینی به ایالات متحده، روسیه و قزاقستان مهاجرت کردند.

داده های مجله علمی Joules

طبق پیش بینی کارشناسان ارز دیجیتال مهاجرت ماینرها به خارج از چین استخراج بیت کوین را غیرمتمرکزتر و سبزتر می کند، اما گزارش جدید ژولز، خلاف این را نشان می دهد.

گزارش تحقیقاتی جدید نشان می‌ دهد که میزان انرژی تجدیدپذیر مورد استفاده برای استخراج بیت کوین از 42 درصد به حدود 25 درصد از اوت گذشته کاهش یافته است.

این مطالعه منبع انرژی الکتریکی عملیات استخراج را برای محاسبه انتشار کربن شبکه بیت کوین ردیابی و نشان داد که بلاک چین برتر ارز دیجیتال، بیت کوین سالانه 65 مگاتن دی اکسید کربن منتشر می کند.

در نهایت این مطالعه به این نتیجه رسید که استخراج‌ کنندگان در چین بیشتر از بسیاری از کشورهای برتر ماینینگ امروزی بر انرژی‌ های تجدیدپذیر متمرکز هستند.

 یکی از نویسندگان این گزارش، به کوین تلگراف گفت: این مطالعه به طور کلی نشان می دهد که چگونه استخراج بیت کوین پس از سرکوب ماینینگ چین در سال گذشته با افزایش تولید co2 کثیف تر شده است. بسیاری از ماینرهای مولد برقی که قبلاً به اینجا دسترسی داشتند، اکنون با گاز طبیعی در ایالات متحده جایگزین شده اند. علاوه بر این، برق مبتنی بر زغال سنگ در قزاقستان نیز با تولید co2 بیشتر کثیف تر از برق مبتنی بر زغال سنگ چین است. 

مطالعات مجله Joules  با گزارش ارائه شده توسط شورای ماینینگ بیت کوین، که ادعا می کرد شبکه بیت کوین تا 66 درصد از انرژی پایدار استفاده می کند، تناقض دارد.
 

تگ ها